blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Edge + Z-transp http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5087 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Solid Liquid [ sob zář 08, 2007 4:03 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | Edge + Z-transp | ||
Ahoj, už několikrát jsem na tenhle problém narazil - jedná se o chování volby edge v render buttons. Potřeboval bych, aby některé objekty prostě ignorovala a neobtahovala. Zjistil jsem, že toho lze dosáhnout použitím z-transp, problém je ale v tom, že ve chvíli, kdy z-transp zapnu, přestanou se sice vykreslovat obrysy daného objektu, ale taky se začnou vykreslovat obrysy objektu za nim, coz nechci.. neznate nekdo reseni (pokud mozno bez pouziti vrstev a kompozitoru)? diky, SL
|
Autor: | pedu [ pon zář 10, 2007 7:51 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Prečo bez vrstiev a kompozitoru? |
Autor: | Solid Liquid [ pon zář 10, 2007 7:35 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Mno, hlavně proto, že kompozitor je pro mě trochu cerna skrinka a taky aby mi to nekomplikovalo pripadnou animaci.. kazdopadne vzhledem k tomu, ze jsem doted na reseni neprisel, budu rad i za reseni pomoci komp./vrstev, jenom jde o to, aby se to pak taky korektne vykreslovalo co se tyce prekryti predmetu.. |
Autor: | pedu [ úte zář 11, 2007 7:03 am ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
Priznám sa, že aj ja som s nodmi príliš nepotreboval robiť;. Hlavne nie s vrstvami pri nich . Ale nejaký základ je tu. Možno to niekto vylepší. Myslím, že animáciu by to nemalo skomplikovať;. LAmpy som dal do oboch layerov. Vytvoril som 2 render layers. V druhom som vypol EDGE. Inak snáď všetko vidieť; zreteľne.
|
Autor: | Solid Liquid [ úte zář 11, 2007 3:36 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Díky pedu, myslím, že to je ideální řešení, aspoň takhle jsem si to přesně představoval.. node editor je fakt univerzální nástroj, asi se o něj začnu zajímat trochu víc.. edit:: teď když jsem se pokusil použít tohle nastavení ve svém projektu, tak jsem si všiml chyb v antiaaliasingu, tak nevím, jestli jsem někde na něco zapomněl nebo s tím při téhle metodě nic neudělám? |
Autor: | pedu [ stř zář 12, 2007 7:10 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Hm, ak su tam chyby v AA, najlepsie bude skusit nainstalovat najnovsi build 2.45 RC2 a ak to nepojde, napisat na bug tracker, nech to opravia - 2.45 je uz pred dverami. |
Autor: | taby [ stř zář 12, 2007 8:53 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
No, přiznám se, že jsem to zkoušel a AA mi fungoval. Jen ho měl Pedu vypnutý. Proto mě napadá, zda ho máš také vypnutý nebo ne. |
Autor: | Solid Liquid [ čtv zář 13, 2007 8:11 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
taby píše: No, přiznám se, že jsem to zkoušel a AA mi fungoval. Jen ho měl Pedu vypnutý. Wink
Proto mě napadá, zda ho máš také vypnutý nebo ne. Cool ^^ jj, AA mam zapnuty, pri renderingu jednotlivych vrstev se vsechno vykresli vporadku, mam pocit, ze problem nastane az pri slucovani v nodech. pockam na finalni release 2.45 a pokud problem pretrva, tak jak radil pedu napisu do bug trackeru.. kazdopadne diky moc za odpovedi, vpodstate az na tuhle drobnost s AA jsem problem vyresil.. |
Autor: | taby [ čtv zář 13, 2007 9:04 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
No, teď moc nerozumím, protože i po sloučení v nodech je to v poho. |
Autor: | Solid Liquid [ sob zář 15, 2007 5:28 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
v mým případě to v pohodě tak úplně není, jak je vidět na přiloženým obrázku - především na vousech je to zřetelné, ale AA chybí na všech objektech v druhé vrstvě bez edges i když v průběhu renderingu vidím, že jsou vykresleny správně s AA.. mám pocit, že jde opravdu o "chybu" -možná lepší nenazývat to chybou, protože to je celkem pochopitelná vlastnost- node editoru, který nedokáže pracovat s Z-hodnotou antialiasovaných pixelů.. každopádně to nic nemění na tom, že bych rád měl AA na celém modelu včetně objektů bez edges.. jediný co mě zatím napadá je udělat render vetší bez AA a pak ho v editoru zmenšit, což by mohlo částečně AA suplovat, ale je to zbytečně náročný na výpočet, zvlášť pokud by se jednalo o animaci.. je docela možný, že jsem jenom něco zapomněl nastavit, ale procházel jsem všechny volby a zdají se mi shodné s blendem, který posílal pedu, tak nevím.
|
Autor: | Alfisko [ sob zář 15, 2007 6:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
tak mu posli ty svuj .blend at zjistime jestli neni chyba v meshi |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |