blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

kolmý pohled na plochu
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5030
Stránka 11

Autor:  mrkvon [ úte srp 21, 2007 5:57 pm ]
Předmět příspěvku:  kolmý pohled na plochu

Nevíte, jak v Blenderu dosáhnu svislého kolmého pohledu na některou z ploch objektu, když není rovnoběžná se souřadnicovými osami?

Autor:  pantau [ úte srp 21, 2007 6:01 pm ]
Předmět příspěvku: 

skus vlozit kameru kolmo na plochu a potom editovat z pohladu tej kamery

Autor:  Genom [ úte srp 21, 2007 7:18 pm ]
Předmět příspěvku: 

Dalo by se to přes Constraints...

Pokud máš objekt,s nějakou rotací,označ si objekt a potom kameru a z menu Object v záhlaví 3D View vyber Constraints->Add Constraints->Copy Rotation a nebo rychlejc Ctrl+Alt+C->Add Constraints->Copy Rotation...

Kamera pak získá stejnou rotaci jako objekt a stačí už pak jen kameru zarovnat ručně s objektem,respetive si vycentrovat objekt v pohledu z kamery posouváním kamery...

Pokud budeš kameru potom nějak přesouvat,nezapomeň si Constraint opět smazat,protože je kamera s objektem propojená,podobně jako při užití Tracku nebo Parentů...

Autor:  postolka [ úte srp 21, 2007 10:24 pm ]
Předmět příspěvku: 

No on to nechtel na objekt ale na face :D.
Napada me akorat slozite reseni... :(.
1. Zkopirovat dvakrat cely obekt
2. odmazat vsechny face krome te jedne u jednoho obektu
3. druhy obekt vyextrudovat podle normal, pak zase odmazat vsechny face krome te jedne
4. pouzit centre new na zarovnani pivotu a pak pouzit constraints :D

...rikal sem ze je to slozite, ale nic jineho me nenapada :D

Autor:  postolka [ stř srp 22, 2007 10:21 am ]
Předmět příspěvku: 

Oznacis face v edit modu
Shift+v > top
Ctrl+Alt+0

Autor:  mrkvon [ stř srp 22, 2007 3:39 pm ]
Předmět příspěvku: 

Dík za všechny rady.
postolka píše:
Oznacis face v edit modu
Shift+v > top
Ctrl+Alt+0

Tohle bude ono :D.
Něco podobného jako "Shift+v" > top způsobí i "*".
Oba způsoby mě vždycky hodí do kolmého pohledu na face. Ten pohled je ale často dost podivně zrotovaný. Jistě, upravím ho pomocí kamery, ale stejně... nevíte čím to je?

Autor:  Genom [ stř srp 22, 2007 8:25 pm ]
Předmět příspěvku: 

Aha...tak to jsem to blbě přečetl...

V tom případě bych použil to od postolky - čili označit objekt->edit mod->edit face->označit požadovanej face...potom Shift+V nebo *,pak Ctrl+Alt+0 k objektu bych si ještě označil kameru a dal Ctrl+Alt+C->Copy Rotation a objekt (face objektu) se vycentruje s kamerou...popř. je nutné vlést do Object button (F7) a tam v paletce Constraints si pohrát s osama X,Y,Z...většinou stačí jednu z os odznačit...

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/