blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
kolmý pohled na plochu http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5030 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | mrkvon [ úte srp 21, 2007 5:57 pm ] |
Předmět příspěvku: | kolmý pohled na plochu |
Nevíte, jak v Blenderu dosáhnu svislého kolmého pohledu na některou z ploch objektu, když není rovnoběžná se souřadnicovými osami? |
Autor: | pantau [ úte srp 21, 2007 6:01 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
skus vlozit kameru kolmo na plochu a potom editovat z pohladu tej kamery |
Autor: | Genom [ úte srp 21, 2007 7:18 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Dalo by se to přes Constraints... Pokud máš objekt,s nějakou rotací,označ si objekt a potom kameru a z menu Object v záhlaví 3D View vyber Constraints->Add Constraints->Copy Rotation a nebo rychlejc Ctrl+Alt+C->Add Constraints->Copy Rotation... Kamera pak získá stejnou rotaci jako objekt a stačí už pak jen kameru zarovnat ručně s objektem,respetive si vycentrovat objekt v pohledu z kamery posouváním kamery... Pokud budeš kameru potom nějak přesouvat,nezapomeň si Constraint opět smazat,protože je kamera s objektem propojená,podobně jako při užití Tracku nebo Parentů... |
Autor: | postolka [ úte srp 21, 2007 10:24 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
No on to nechtel na objekt ale na face . Napada me akorat slozite reseni... . 1. Zkopirovat dvakrat cely obekt 2. odmazat vsechny face krome te jedne u jednoho obektu 3. druhy obekt vyextrudovat podle normal, pak zase odmazat vsechny face krome te jedne 4. pouzit centre new na zarovnani pivotu a pak pouzit constraints ...rikal sem ze je to slozite, ale nic jineho me nenapada |
Autor: | postolka [ stř srp 22, 2007 10:21 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Oznacis face v edit modu Shift+v > top Ctrl+Alt+0 |
Autor: | mrkvon [ stř srp 22, 2007 3:39 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Dík za všechny rady. postolka píše: Oznacis face v edit modu
Shift+v > top Ctrl+Alt+0 Tohle bude ono . Něco podobného jako "Shift+v" > top způsobí i "*". Oba způsoby mě vždycky hodí do kolmého pohledu na face. Ten pohled je ale často dost podivně zrotovaný. Jistě, upravím ho pomocí kamery, ale stejně... nevíte čím to je? |
Autor: | Genom [ stř srp 22, 2007 8:25 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Aha...tak to jsem to blbě přečetl... V tom případě bych použil to od postolky - čili označit objekt->edit mod->edit face->označit požadovanej face...potom Shift+V nebo *,pak Ctrl+Alt+0 k objektu bych si ještě označil kameru a dal Ctrl+Alt+C->Copy Rotation a objekt (face objektu) se vycentruje s kamerou...popř. je nutné vlést do Object button (F7) a tam v paletce Constraints si pohrát s osama X,Y,Z...většinou stačí jednu z os odznačit... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |