blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Animace v rovině - světelný meč http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=5029 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | frca [ úte srp 21, 2007 11:36 am ] |
Předmět příspěvku: | Animace v rovině - světelný meč |
Zdravím, zkouším v Blenderu dodělat do videa efekt světelného meče (proto 2d editace). Celkem to jde (halo), ale většinou je potřeba, aby byl jeden konec širší (ten, který je blíž kameře). Nevíte, jak to nějak jednoduše naanimovat? A ještě nevím, jak udělat, aby to halo pulzovalo jako rozbitá zářivka. Zkoušel jsem to animovat i pomocí kostí (spíš jedné kosti). Když jsem v pose mode, chtělo by to pohybovat s každým bodem kosti zvlášť. To umím jen v edit módu a pak se ostatní objekty podle kosti nepohybují. Díky |
Autor: | postolka [ úte srp 21, 2007 1:56 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Oboji by se imho dalo udelat pomoci node editoru. Glow muzes jednoduse dodelat na jakoukoliv bilou tycku (valec) a bude to vypadat jako halo a navic se to nebude tak slozite animovat. Podobne by slo vyresit taky rozinani a zhasinani. Budto muzes menit velikost bluru v node editoru pomoci input nodu time a krivky. Nevyhodu to ma v tom ze tam ty krivky ne zrovna idealne animujou. Nebo muzes vytvorit kopii mece do jine vrstvy a animovat jeho velikost nebo alphu a na glow pouzit tu kopii, kterou potom v kompozitnim node editoru pridas. Pres render layers muzes blurnout prave jenom tu kopii a puvodni mec (valec bez glow) dat do jine vrstvy. Navic muzes pouzit napriklad add a ne mix (alphu), takze to v kombinaci s videem bude vypadat zajimaveji. |
Autor: | freekill [ úte srp 21, 2007 2:22 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
A nebo stahnout AAE....Tam to jde nejlíp. |
Autor: | frca [ úte srp 21, 2007 2:35 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
2freekill: Věřím tomu, ale není to zrovna levné. |
Autor: | freekill [ úte srp 21, 2007 3:01 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud si to nechces stahnout nekde z netu tak stahni trial. |
Autor: | frca [ stř srp 22, 2007 9:30 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Ten glow se dělá přes blur v kompozitním node editoru, nebo nějak jinak? |
Autor: | postolka [ stř srp 22, 2007 10:22 am ] |
Předmět příspěvku: | |
frca píše: Ten glow se dělá přes blur v kompozitním node editoru, nebo nějak jinak?
Jo, mozna by to slo i jinak, ale tohle mi prijde nejjednodussi. |
Autor: | kareem [ stř srp 22, 2007 11:57 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Kdyby sis nevěděl rady jak nastavit ten glow, tak tady máš malý návod. Kdysi se tomu věnovali v blenderart magazinu, takže pokud to budeš chtít podrobně, tak projeď nějaká starší čísla. |
Autor: | postolka [ stř srp 22, 2007 12:01 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Myslim ze to co poslal kareem je glow na celou vyrendrovanou scenu . Pokud budes mit ve scene jenom ten mec, tak muzes hodit Render primo na Blur a v Add pouzit jako prvni vstup (horni node) video sekvenci do ktere to chces domontovat. |
Autor: | frca [ stř srp 22, 2007 12:43 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Ještě mám jeden dotaz, tentokrát k animacím. Jde animovat konce válce přes grab (každý zvlášť)? Protože rotovat a scalovat druhý vrchol je dost nepraktické. A druhá věc, jak animovat velikosti konců toho válce? |
Autor: | postolka [ stř srp 22, 2007 1:13 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak animovat velikost koncu me nenapada, ale animovat polohu muzes tak, ze si pivot valce presunes na jeden konec, vytvoris empty a das u toho valce constraints > TrackTo k tomu empty. Pak budes moct hybat s kazdym koncem zvlast (prvni konec = valec, druhy konec = empty). Sice to empty nebude presne na konci, ale u animace to myslim vadit nebude. Mimochodem na co potrebujes animovat velikost pouze jednoho konce?? |
Autor: | frca [ stř srp 22, 2007 1:22 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
To sem se trochu blbě vyjádřil, šlo o to, že ten druhý vrchol se dá dostat do patřičné polohy scalem a rotací celého objektu, ale není to úplně šikovné. S velikostí konce to nesouviselo. To TrackTo jsem nějak nepochopil. Objekt sice míří směrem k empty, ale je pořád stejně dlouhý (měl by vést po délce až k Empty). |
Autor: | postolka [ stř srp 22, 2007 1:54 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
frca píše: To TrackTo jsem nějak nepochopil. Objekt sice míří směrem k empty, ale je pořád stejně dlouhý (měl by vést po délce až k Empty).
Prece nechces aby se ti ten mec prodluzoval ne?? Vytvor si ten mec tak dlouhy jak ho chces a pak pomoci empty nastavis akorat smer. Nebo to snad chce delat cele ve 2D?? Trochu nesikovne ne?? Pokud si nastavis kameru blenderu stejne jako kameru kterou si to natacel (hlavne lens) tak muzes celou animaci udelat ve 3d, s tim ze si das jako pozadi puvodni video a mec naanimujes podle neho. Pak nebudes muset resit aniaci zvetsovani konce, protoze to za tebe vyresi perspektiva. Zkracovani a prodluzovani taky ne, protoze ten mec muzes natocit presne tak jak je na tom videozaznamu ve 3D... |
Autor: | frca [ stř srp 22, 2007 2:31 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Ano, chci to dělat ve 2D. Ve 3D by to sice bylo pěkné, ale vzhledem k nutnosti animovat snímek po snímku by to bylo neúnosně náročné. Kameru pro 2D mám orto. TrackTo se hodí, protože samotný válec se dá prodloužit přes scale, i když je to práce navíc. |
Autor: | postolka [ stř srp 22, 2007 2:51 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
No... ono mi to melo dojit podle nazvu threadu... . Kazdopadne mi prijde jednodussi animovat 2 body nez u jednoho objektu jeho pozici, natoceni a jeste k tomu zvetsovani jednoho konce (coz povede k animaci vertexu). Navic urcite neni treba to animovat snimek po snimku. Podle me staci naanimovat klicove pozice (ty kde mec meni smer pohybu nebo kde se zastavi) a zbytek nechat na ipo krivkach, ktere se daji kdyztak pozdeji upravit... Pokud dobre postavis stred toho obektu tak aby byl shodny ze stredem otaceni mece (tedy rukojeti) tak si myslim ze by to melo jit celkem hladce i bez pouziti empty (tzn misto dvou bodu animovat pouze rotaci a pozici). Je pravda ze v praxi jsem nic takoveho jeste nedelal, ale pokud bych to delal, tak bych to zrejme resil ve 3D, coz taky asi povede k realistictejsimu vysledku. Navic s tim empty muzes klidne hybat z pohledu kamery, je jedno jak je vzdaleny od toho puvodniho bodu, dulezity je jenom smer toho mece. Nechcu ti do toho nijak kecat, ber to jenom jako muj pohled na vec. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |