blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Modelování auta http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4862 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Sadam [ ned čer 24, 2007 5:52 pm ] |
Předmět příspěvku: | Modelování auta |
Ahoj chtěl bych se zeptat jak se dělá třeba auto když mám ty obrázky ze všech stran. je na to nějakej tuturiál? Jaká je vaše osvědšená metoda? Děkuji |
Autor: | Bumpkin [ ned čer 24, 2007 7:16 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
ahoj, ja bych ti doporucil zacit snecim jednoduchym, nejaky auto co je hooooodne hranaty, (fiat Uno, Croma atd...) a techniku doporucuju fejs to fejs (proste kousek po kousku) a po jednotlivejch dilech dystak si stahni meho Fiata je tady na strankach myslim ze z neho by si mohl pochytit dost a jinak si najdi tutorial na Maxe na nissan 300ZX nejde o to ze je to na box modeling ale jde o vir ten si tam taky prostuduj at vidis co a jak se dela |
Autor: | Alfisko [ ned čer 24, 2007 8:12 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Bumpkin píše: nejde o to ze je to na box modeling ale jde o vir ten si tam taky prostuduj
neni to vir ale wire kdyz uz.. (sit) zkracenina wireframe jen aby si Sadam nemyslel, ze si stahuje vir |
Autor: | Sagi [ ned čer 24, 2007 9:40 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
no bumpkin se s tou urovni psani at uz cesky nebo anglicky riti vazne z kopce ... ale tohle forum neni o cestine, takze nebudu rejpat...sry za OT |
Autor: | Sadam [ ned čer 24, 2007 9:44 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Děkuji bumpkinovi. Afovi také. No jelikož už jsem tu trochu dele tak vím co je to wire ale to neva. Já už jsem jedno auto dělal mělo by tu být v galerii pod jménem Jiří Adámek je to ford mustang GT. Já jen jestli mám dělat předek zvlášť (plane) podvozek zvlášť a boky zvlášť a poté to spojit nebo to dělat tak že udělám část vozu a hned na to vo vymodeluju ze všech stran. poslední metodou jsem dělal toho mustanga ale upozorňuji ten mustang je dělanej před minimálně jedním rokem takže polovinu věcí to znám teď jsem dříve neznal.... tak to omluvte. |
Autor: | Sadam [ ned čer 24, 2007 9:52 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
myslím že si ho komentoval zrovna Bumpkine ty že je to totální propadák. Je ale na to co jsem v tý době uměl a co umím dnes je to docela výkon musím se pochválit ikdyž není za co Právě pro to se to chci naučit. BTW. kdo se chse podívat: http://www.blender3d.cz/galerie/display ... m=29&pos=3 |
Autor: | Genom [ ned čer 24, 2007 11:19 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Když jsem dělal auto já,tak sem vše modeloval zvlášť...líp se tak model kontroluje a upravuje... |
Autor: | Bumpkin [ pon čer 25, 2007 12:56 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Genom: presne ja osobne se ridim na cim vic soucastek se to da rozdelit tim lip (blatniky, predni sklo svetla vnitrni odrazova plocha zarovka atd...) noa kdyz koukam na toho mustanga tak je to jeden objekt skoro, na efekty typu rozsvicena svetla nekoukam, ja vim ze sem zacatecnici posilaji svoje prvni ale opravdu prvni veci, jeze nejsou na urovni (tim nechci tvrdit ze ja sem to taky nedelal, a este do ted mam potize s tim abych udelal neco lepsiho nez zacatecnickou vec) ale kdyz to srovnam s jinejma forama, tak tam je to na jine urovni a tak ti radim, stahni si hooooooooodne tutoru z maxe a studuj ,,wir,, a pak nez zacnes modelovat dane auto tak si stahni hoooooooooooooodneale opravdu hooodne jeho fotek at vis o kazdem detailu a kazde prkotine, pak jelikoz jsi na zacatku tak bych ti doporucil si treba skusit nekolikrat na nejakou z tech fotek nakraslit hruby nastin site, a pak bych doporucil aby si si na detailech co budes modelovat vyzkousel co t bude delat subsurf aby si se vyhnul hnuuuusnejm artefaktum na modelu |
Autor: | Sadam [ pon črc 02, 2007 6:45 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem se pustil do zkoušení auta. A zasekl jsem se na tomhle: Mám to dělat tak jak mám na obrázku a poté to začít skládat nebo dělat jednu věc a potom druhou ( tahle metoda postupného vytváření mě moc nejde.) Co je jedenodužší a co je zase ale lepší ?? prosím poraď'te. Omlouvám se ale nešel mě načíst obrázek a na obrázku je auto ze všech stran obkreslené planem doufám že jste to pochopily. |
Autor: | taby [ pon črc 02, 2007 10:30 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
No, nevím upřímně řečeno, co tím básník chtěl říct. Ale pokud jde o to, že máš všechno (půdorys, bokorys, nárys) na jednom obrázku, tak je třeba to v nějakém 2D editoru ořezat na jednotlivé výkresy, případně upravit a až pak to nahrát na pozadí (zvolíš-li tuto metodu). Ale přiznám se, že nevím, co myslíš tím, že ti nejde načíst obrázek. |
Autor: | Genom [ pon črc 02, 2007 11:58 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Taky přesně nevím co jsi tím chtěl říci... Jinak co se týče toho blueprintu...někdo si to rozřeže a namapuje na plane objekty (bokorys,nárys,půdorys)... Já si blueprint pokud je na jednom obrázku prostě hodim do bacground image,rozdělim okno na tři a vycentruju s pohledama (bokorys,nárys,půdorys)... |
Autor: | Sadam [ úte črc 03, 2007 10:43 am ] |
Předmět příspěvku: | |
No píše mě to tenhle eror: Upload Error: Could not upload Attachment to ./files/bez_nzvu_765.jpg. Jinak pokusím se to vysvětlit lépe No mám backround image už hozenej na pracovní ploše. vložil jsem plane a začal jsem podle toho auta dělat obrys a následně jsem ho vyplnil takže mám 2d (bokorys půdorys a nárys atd) prostě auto ze všech stran ale jen z plane (v jedný rovině) a jedná se mě o to jestli to mám pospojovat nebo jestli mám dělat zrovna jednu věc třeba chadič nebo nárazník hned ze všech stran. |
Autor: | taby [ úte črc 03, 2007 11:10 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak to je úplně špatně (pokud tě dobře chápu). Jako background to nemůžeš mít pouze v jednom pohledu, ale je třeba mít jedno okno ... půdorys, druhé okno ... bokorys a třetí okno ... nárys. Pokud to vše srovnáš, tak když budeš dělat v jednom okně (dejme tomu v půdoryse), tak se ti to objeví v nárysu a bokorysu, kde to budeš moct zarovnávat k blueprintu. |
Autor: | kareem [ úte črc 03, 2007 11:25 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Mě se teda mnohem víc osvědčilo namapovat si všechny pohledy na plane v jednom okně. Každýmu ale vyhovuje něco jinýho. Sadam: Podle toho co píšeš bych ti doporučil modelovat nějaký jednodušší objekty a pak se teprve pustit do modelování aut. |
Autor: | taby [ úte črc 03, 2007 12:17 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
kareem píše: Mě se teda mnohem víc osvědčilo namapovat si všechny pohledy na plane v jednom okně. Každýmu ale vyhovuje něco jinýho.
Sadam: Podle toho co píšeš bych ti doporučil modelovat nějaký jednodušší objekty a pak se teprve pustit do modelování aut. Tím myslíš přes texturu? |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |