blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Kopírování
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4740
Stránka 11

Autor:  xixixao [ pon kvě 14, 2007 6:43 pm ]
Předmět příspěvku:  Kopírování

Takže, známe se už dlouho a přiznám se, že kdybych odpověď na mojí otázku pár hodin hledal jistě bych jí našel :). Ale, vim, že je tu spousta zkušených (s velkým Z) blenderistů, kteří mi určitě rádi poradí, usměrní. Problém je jednoduchý (jako každá otázka, za to odpověď je složitá). Mám objekt, ten se pohybuje a mění svojí síť (RVK). Já ho potřebuju několikrát zkopírovat, nejlépe tak, abych mohl i po zkopírování všechny objekty naráz upravovat (ale tuhle funkci bych i oželel). Problém spočívá v tom, že počet objektů chci mít opravdu velký (stovky), a tak by se asi nejlépe hodilo zkopírování podle nějakého jiného objektu (třeba mřížky z plane). Problém, který jsem v takových situacích obvykle řešil byl ten, že jakmile jsem uložil pozici objektu, nemohl jsem ho zkopírovat a posunout jinam, protože on měl na určitém políčku danou pozici, takže mi "odskočil" zpět. Potřeboval bych jednoduše aby se pozice objektu počítala od jeho pozice na začátku (to jsem řešil právě RVK, ale to zdaleka není ideální). Doufám, že se tenhle problém vyřeší právě zkopírováním na mřížku, ale tady si nejsem jistý jak to udělat :). Odpověď na tuhle otázku sama o sobě je jednoduchá, ale zajímalo by mě, jak byste takovou situaci řešili (jak jí řešíte) vy. Díky.

Autor:  Ragnos [ úte kvě 15, 2007 10:06 am ]
Předmět příspěvku: 

opravdu nevím jestli jsem tě správně pochopil ale pokud chceš udělat kopii objektu která si bude uchovávat svoje animační údaje a bude nezávislá téměř na své původní pozici tak k tomu by měli sloužit grupy, no chce to otestovat. ale myslím že to je to co potřebuješ.

"Já ho potřebuju několikrát zkopírovat, nejlépe tak, abych mohl i po zkopírování všechny objekty naráz upravovat (ale tuhle funkci bych i oželel)."

to objekt vytvořený z grupy umožňuje

"Problém, který jsem v takových situacích obvykle řešil byl ten, že jakmile jsem uložil pozici objektu, nemohl jsem ho zkopírovat a posunout jinam, protože on měl na určitém políčku danou pozici, takže mi "odskočil" zpět"

to objekt vytvořený z grupy umožňuje se tomu vyvarovat

Autor:  xixixao [ úte kvě 15, 2007 7:43 pm ]
Předmět příspěvku: 

Citace:
Group objects together without any kind of transformation relationship. Objects that are part of a group always shows as light green when selected; see (Grouped objects).

Nepovedlo se mi pomocí groups vyřešit ani jeden z problémů, i když chyba je možná ve mně.

Autor:  xixixao [ úte kvě 15, 2007 8:56 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tak jeden problém jsem vyřešil, ted mě zajímá jak vyřeším problém, že RVK na můj pohyb nestačí a budu muset použít víc objektů, ale to snad nebude problém. Abych vám ukázal co jsem měl na mysli, tady je video. Jo a. Všechno řeší modifikátor Array (já o něm prostě nevěděl, tak mě nekamenujte).

http://xixixao.wz.cz/robot_army.avi

Autor:  Ragnos [ úte kvě 15, 2007 8:57 pm ]
Předmět příspěvku: 

xixixao píše:
Citace:
Group objects together without any kind of transformation relationship. Objects that are part of a group always shows as light green when selected; see (Grouped objects).

Nepovedlo se mi pomocí groups vyřešit ani jeden z problémů, i když chyba je možná ve mně.


tak to jsem tě asi nepochopil můžeš říct ten tvůj dotaz v jedné stručné větě

prostě mám třeba naanimované třeba letadlo a chci udělat těch letadel tisíc a každé začínající v jiné letové výšce a poloze to uděláš tak že naanimuješ jedno letadlo a těch sto poletí stejně až na to že budou začínat jinde i jinak natočeni. tak to řeší ty grupy.

Autor:  Ragnos [ úte kvě 15, 2007 9:02 pm ]
Předmět příspěvku: 

xixixao píše:
Tak jeden problém jsem vyřešil, ted mě zajímá jak vyřeším problém, že RVK na můj pohyb nestačí a budu muset použít víc objektů, ale to snad nebude problém. Abych vám ukázal co jsem měl na mysli, tady je video. Jo a. Všechno řeší modifikátor Array (já o něm prostě nevěděl, tak mě nekamenujte).

http://xixixao.wz.cz/robot_army.avi


to uděláš přes grupy s přehledem.. je totiž možnost vkládat celé grupy do scény tudíž vložíš grupu v které bude jenom zanimovaný ten skokan a pak to rozduplikuješ jak chceš nebo umístíš do scény

Autor:  Pitris [ úte kvě 15, 2007 9:07 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tohle http://download.blender.org/demo/test/test244.zip si stahni. Je tam soubor "group-duplicate.blend". Neco takoveho potrebujes?

Autor:  xixixao [ úte kvě 15, 2007 9:14 pm ]
Předmět příspěvku: 

Neni to nová funkce? Já mám 2.42 totiž :). Ale zkusim to vykoumat teda.

Autor:  Pitris [ úte kvě 15, 2007 9:18 pm ]
Předmět příspěvku: 

Grupy jsou uz os 2.42. Viz. http://www.blender.org/development/rele ... ender-242/

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/