blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Cut edge v Blenderu ? http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4717 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | zgerbiak [ stř kvě 09, 2007 4:53 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Skus stlacit "K" a vyskusaj si vsetki moznosti. snad to bude ono. |
Autor: | Genom [ stř kvě 09, 2007 6:05 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
V edit modu stiskneš klávesu "K" a objeví se ti Loop/Cut Menu...tam máš několik možností,jak "řezat" mesh... |
Autor: | Sagi [ stř kvě 09, 2007 6:13 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cut edge v Blenderu ? |
Fitness píše: Omlouvám se, přešel jsem po roce práce z 3ds max na Blender
muzes napsat co te primelo prejit na jiny program? ja zrovna planoval prechod opacny. Ale mam HODNE spatny zkusenosti s Autodeskem, a nelibi se mi "klikaci" prostredi maxka. |
Autor: | AD [ stř kvě 09, 2007 8:58 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
jukni sem ... http://wiki.blender.org/index.php/Manual/Edge_and_Face_Tools http://wiki.blender.org/index.php/Manual v manuálu ještě asi není zahrnutý snap režim, který umožňuje řezat napříč vertexem ... |
Autor: | Alfisko [ stř kvě 09, 2007 9:12 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Fitness píše: No nějak to nejde, nemoh bys podrobnějš
myslim, ze problem bude to, ze si zrejme neoznacil edge ktery chces cutnout, v blenderu vzdy oznacujes nejdriv to co chces cutnout a pak teprv az jedes mysi.. jo a tak teda podrobnejsi navod : oznac si edge (pravym tlacitkem bud na dva vertexy nebo si v liste 3dview okna hod edge view - je tam i face view, a jeste ikonka co zapina prokreslovani meshe co je za facem ktery vidis v solid modu, vetsinou ji mam vyplou, dela bordel..) tak mas oznaceny edge, ted zmacknes uz zminovanou klavesu "k" vyberes si moznost , vetsinou pouzivam (v lowpoly) "knife exact" - bude lepsi to rezat z orthografickyho pohledu - klavesa NUM5, u highpoly je oblibene i loop cut //zkus co to je, na to myslim ani nemusis mit oznaceny edge co cutujes..// midpoints - cut uprostred multicut je proste midpoints akorat na vice casti.. no tak si konecne neco z toho vyberes, a pak zmacknes levy tlacitko a tahnes mysi jakoby caru kde chces edge prerezat, az dotahnes caru tak pustis levy mystiko a zmacknes "enter" a snad to bude fungovat ja secko tak zamotam.. |
Autor: | AD [ čtv kvě 10, 2007 8:22 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Fitness píše: No jo na předním polygonu mi to vytvoří 1 edge , ale i 2 další na horním polygonu a taky na spodním, ale já chci jen jede edge , ne víc !!!
... tak teď jsi mě dokonale zmátl ... hoď sem prosím obrázek a domaluj do něj, co chceš udělat ... |
Autor: | AD [ čtv kvě 10, 2007 12:05 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Fitness píše: Tady je to o čem jsem mluvil, asi to dělám blbě. Označil jsem si 2 edge a pužil knife ( exact)
Jinak Díky za pomoc neděláš to blbě ... v blenderu mohou face ohraničovat jen tři, nebo čtyři edge a nebo 3-4 vertexy ( mimo F-Gon, ale to je jen vizuální úprava). Tím, že při řezu přidáš do face další vrchol ( vertex) toto pravidlo porušíš a blender to vyřeší rozdělením dalšími hranami. Buďto ti to vyhovuje a jen předěláš triangly na kvady, nebo sáhneš po LoopCutu ( Ctrl+R ), který tu kostku řízne kolem dokola a budeš pak mít čistější mesh. V podstatě vždycky záleží na situaci. ( osamocený edge považují některé funkce současně i za face ) |
Autor: | AD [ čtv kvě 10, 2007 5:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Fitness píše: AD
to je docela blbý, protože když deláš do her lowpoly modely tak se snažíš vyvarovat zbytečnejch polygonů navíc. Je nějaká možnost smazat zbytečný edge ? V nových verzích Blenderu by to měly nějak implementovat. Jinak jsem četl že jako výbornej doplněk k Blenderu je modeler wings 3D Dík když uděláš mesh do hry, tak se v ní stejně všechny obecné n-ůhelníky převedou na triangly ... jen to v některých enginech není vidět, protože umožňují jejich import, ale tím se nic nemění .... stejně nakonec pracuje s tím, co ti teď po rozřezání blender ukázal a s tím i počítá ... ... alespoň nad tím máš kontrolu a můžeš to ovlivnit .... samozřejmě se můžeš "nadbytečného" edge zbavit, ale pokud to není do renderu , nebo videa, nic tím nic neřešíš ... |
Autor: | Alfisko [ pát kvě 11, 2007 4:36 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Fitness píše: AD
to je docela blbý, protože když deláš do her lowpoly modely tak se snažíš vyvarovat zbytečnejch polygonů navíc. Je nějaká možnost smazat zbytečný edge ? V nových verzích Blenderu by to měly nějak implementovat. Jinak jsem četl že jako výbornej doplněk k Blenderu je modeler wings 3D Dík graficka karta stejne pri vykreslovani kazdy face prevede na 2 triangly, i v 3dview v blenderu, nevim jak u renderu, ponevadz ten nedela graficka karta lae procesor, a ten to mozna umi.. ale jestli delas lowpoly do her, tak ve hrach asi nebudes vykreslovat procesorem.. a kdo vi jestli vubec procesor ty facy vazne umi |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |