blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

ALPHA
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4705
Stránka 11

Autor:  montana [ ned kvě 06, 2007 11:01 pm ]
Předmět příspěvku:  ALPHA

čawte, mam taký problém s alpha kanálom. Na obyčajný plane vložím textúru kvetu ktorá je s príponou (TARGA) a má pridaný alpha kanál cez gimp. No neviem či to tu dobre vysvetľujem ale ide mi oto, že namapujem
kvet na plane a zaškrtnem alpha aby sa okolie stalo priehľadným. Face mod
ukazuje, že je všetko v poriadku ale render vyrenderuje ako obyčajnú textúru a to ja nechcem.

Přílohy:
alphaa.JPG
alphaa.JPG [ 15.92 KiB | Zobrazeno 241 krát ]

Autor:  pedu [ pon kvě 07, 2007 6:42 am ]
Předmět příspěvku: 

Tam treba nastaviť viac vecí. ZTransp, alfu v textúre, aj v materiály treba v MapTo Alfu

Autor:  montana [ pon kvě 07, 2007 6:56 am ]
Předmět příspěvku: 

už som skúsil snáď všetko čo si napísal zapol som v map to, vo face mode,
v nastaveniach textúr. Dá sa to ešte niekde?

Autor:  pedu [ pon kvě 07, 2007 7:48 am ]
Předmět příspěvku: 

Ja to nerobievam cez Face mode. Proste dám textúru typu image. Vtedy treba ešte nastaviť Alfu materiálu na 0 a farbu na čiernu. MapTo nastaviť na Add Col+Alpha.

Autor:  postolka [ pon kvě 07, 2007 9:30 am ]
Předmět příspěvku: 

pedu píše:
Ja to nerobievam cez Face mode. Proste dám textúru typu image. Vtedy treba ešte nastaviť Alfu materiálu na 0 a farbu na čiernu. MapTo nastaviť na Add Col+Alpha.

Myslim, ze pokud chces pouzita alpha primo z textury, tak bys mel nechat mix (i kdyz add na cernou by vlastne nemel udelat s texturou vubec nic).
Kazdopadne pro to aby se ti vyrendrovala musis mit v materialu zaple
- ZTransp/RayTransp (v tomhle pripade urcite z)
- alpha nastavene na 0
- u textury (v materialech) ze ktere chces mit alphu mit zaple MapTo Alpha
- u textury (v texture) musi byt zaple Map Image> Use Alpha

Autor:  Pitris [ pon kvě 07, 2007 9:40 am ]
Předmět příspěvku: 

postolka píše:
- ZTransp/RayTransp (v tomhle pripade urcite z)

Kam se vlastne podel Ztrasp? :shock:

Přílohy:
Obrazovka-1.png
Obrazovka-1.png [ 4.79 KiB | Zobrazeno 207 krát ]

Autor:  batwin [ pon kvě 07, 2007 9:51 am ]
Předmět příspěvku: 

Pitris píše:
postolka píše:
- ZTransp/RayTransp (v tomhle pripade urcite z)

Kam se vlastne podel Ztrasp? :shock:


je hned vedle v Links and Pipeline

Autor:  Pitris [ pon kvě 07, 2007 9:57 am ]
Předmět příspěvku: 

Diky. Vetsinou pouzivam RayTrasp a ted se koukam Ztransp nikde...

Autor:  postolka [ pon kvě 07, 2007 9:59 am ]
Předmět příspěvku: 

Obrázek

Autor:  pedu [ pon kvě 07, 2007 12:14 pm ]
Předmět příspěvku: 

[quote="postolka"]
Myslim, ze pokud chces pouzita alpha primo z textury, tak bys mel nechat mix (i kdyz add na cernou by vlastne nemel udelat s texturou vubec nic). [quote]

Add pridá k nulovej Alfe alfu obrázku a farbu tiež prenesie nezmenenú, keď sa pridáva k čiernej.

Autor:  montana [ pon kvě 07, 2007 3:14 pm ]
Předmět příspěvku: 

takže v face mode som zaškrtol alpha, v textúrových nastaveniach usealpha
a alpha znizena v materialy na 0 + v map to zaškrtnuta alpha a fungovalo.
dik všetkým.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/