blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Matný a Lesklý předmět
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4619
Stránka 11

Autor:  Sadam [ stř dub 11, 2007 12:02 pm ]
Předmět příspěvku:  Matný a Lesklý předmět

Dobrý den chtěl bych se zeptat jestli nějak jde nastavit lesk a mat u předmětu. Některé zde uvedené projekty vypadají matné a některé lasklé, jak toho také docílím? Dá se to nějak nastavit?
Děkuji za odpověd.

Autor:  Alfisko [ stř dub 11, 2007 4:38 pm ]
Předmět příspěvku: 

Obrázek

snad to pomuze, ale jestli chces delat poradny realny sceny tak bude asi lepsi "node editor" ale ten je hodne slozitej.. a ja ho stejne neumim..

Autor:  pedu [ čtv dub 12, 2007 6:18 am ]
Předmět příspěvku: 

Pre naozaj lesklý objekt je dobré použiť Ray mirror, čo je v ďalšej záložke.
Prípadne textúru typu EnvMap - to je textúra, ktorá obsahuje pohľad na iné veci - áno, pri lesklom objekte je potrebné mať aj iné veci na scéne, aby vyzeral ako naozaj lesklý. Inak nebude vyzerať vôbec :-).

Pre matný povrch je potrebné dať HARD čo najmenšie. a je dobré zameníť Lambert na Oran nayar a nastaviť ho.

A temer vždy je dobré pridať textúru s nastavením NOR - ktoré urobí povrch nerovným - aj lesklý meč má isté vrypy, či priehlbinky po kovaní. Potom je reálnejší odraz na ňom. Zrkadlo môže byť dokonale rovné - bez textúra.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/