blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Organizace projektu + velikosti&vzdálenosti v Blenderu http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4600 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | lz [ pon dub 09, 2007 10:06 am ] |
Předmět příspěvku: | Organizace projektu + velikosti&vzdálenosti v Blenderu |
Ahoj, chci se zeptat, jestli někdo nemáte nějaký "zázračný" , neb oaspoň osvědčený způsob, jak organizovat větší projekty. Já sem měl teď Hrdiny po jednotlivých scénách (1 scéna = 1 .blend),ale nějak sem zapomněl na to, že tím mi vzniknou nepoměry velikostí. Stejně tak v samotné scéně - modeloval jsem po vrstvách, a nějak mi ušlo, že podchod má na výšku jako dům do 2. patra, nadjezd má zábradlí vysoký jako dodávka apod apod. zkoušel jsem to opravit,ale jde to hrozně pomalu, jednodušší snad bude to všechno přemodelovat.. K tomu je můj druhý dotaz - vím, že Blender "měří" všechno ve svých jednotkách - Blender units, přičemž 1 BU = hrana primitiva Plane/Cube, pokud se nepletu. O tom, že existuje skript ( BMAE ) na vytváření objektů o přesně daných tozměrech vím, ale je to trochu nepraktické, vytvářet si pořád "kontrolní" objekty pro porovnání vzdáleností. Tohle je jediná funkce ze 3Ds Max, která mi chybí - možnost vložit objekt se "skutečnými" rozměry, a mít tak jistotu, že pokud budu dávat víc scén dohromady, budu mít "skutečné" poměry mezi všemi objekty. Teda, abych se dopracoval k tomu dotozu: pokud potřebujete pracovat s přesnými vzdálenostmi, jak to řešíte? díky, lz |
Autor: | Sagi [ pon dub 09, 2007 10:10 am ] |
Předmět příspěvku: | |
me moc nejde do hlavy proc v blenderu prace z jednotkami proste chybi... to by byl takovej problem to naprogramovat? ![]() |
Autor: | tol [ pon dub 09, 2007 10:17 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Žádný zázračný recept sice nemám, že bych věděl o nějaké skryté funkci nebo tak, ale odedávna na tohle používám model postavy, kterou se všechno poměřuje- nemusí to ani být postava, ale její zjednodušený model. Je to jednoduché a funguje to:) První co vždycky udělám při nainstalování nové verze Blenderu je vždycky to, že si do prázdné scény naimportuju postavu a uložím si to jako UserDefault, takže ji tam mám vždycky spolu s tou základní kostkou. Další možnost je používat grid- např. 1 čteverec gridu = 1m, nebo cm, nebo cokoli si zvolíš. Nebo používám virtuální "pravítka"- jednoduché objekty určité délky, kterými poměřuji vzdálenosti. Ale je fakt, že bych měrné jednotky po způsobu Maxe v Blenderu bral taky všema deseti ![]() |
Autor: | Pitris [ pon dub 09, 2007 10:51 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Nevim, co bych hlasoval. Pouzivam ty nativni jednotky v Blenderu, ktere jsou. Reknu si treba, delam scenu na stole, tak jednotka (implicitni krychle v Blenderu ma 2x2x2 jedn.) je treba 1cm a podle toho odmeruji vse. Kdyz delam scenu venku (domy atp.) tak jednotka je treba jako 1m. U jednoduchych scen na jednotky kaslu uplne promeruji pomerove podobne jako se u fotografii priklada krabicka zapalek jako meritko. Obecne jsem nejaky problem s jednotkama v Blenderu vubec nezaznamenal. Jednotky v Blenderu jsou, jen nejsou reprezentovany SI jednotkama. |
Autor: | Alfisko [ pon dub 09, 2007 11:32 am ] |
Předmět příspěvku: | |
ted jste me uplne zmatli podle me tam uz ty jednotky jsou : http://3dgrafika.cz/img/_gallery/26/26484.jpg prominte za kompresi.. on to ulozil kolourpaint.. snad to prectete Jinak pouzivam vetsinou pomocny objekty.. vetsinou si na architekturu udelam 2x0.6x0.8 m jako ze je to clovek a podle toho potom modeluju.. ale ne vzdycky to vyjde sprave.. ![]() |
Autor: | zgerbiak [ pon dub 09, 2007 12:00 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Ked potrebujem merat tak neposuvam mysov ale napisem vzdialenost.. napriklad: g x 1.3... posunul som po x-ovej o 1.3... potom tu je moznost zobrazovania dlzky edges. A este tu je to co pisal Af. Takze problem s rozmermy nemam. |
Autor: | kareem [ pon dub 09, 2007 12:41 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Já používám stejně jako Af transform properties (n). Anebo pak v kolonce mesh tools 1 si můžeš nastavit zobrazování délek hran, úhlů a obsah facu. Ale to asi víš. |
Autor: | Alfisko [ pon dub 09, 2007 1:17 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
to ani nevim, mam jeste 2.42 verzi takze to v ni mozna ani neni, ja pouzivam jen to transform properties, je to nejpohodlejsi (pro me) udelam si krychli predstavujici cloveka a podle toho delam.. asi si ale v co nejblizsi dobe vemu od nekoho z tymu model panacka.. |
Autor: | lz [ pon dub 09, 2007 7:52 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Tol: to s tou postavou je fajn nápad, díky zgeriak: taky dobrej způsob, ale nezdržuje to trochu? Af: no, mně už z toho jde taky hlava kolem,ale to jsou rozměry v BU, ne? Nebo jestli ne,tak mě nebijte ![]() |
Autor: | Yellowzelo [ pon dub 09, 2007 8:21 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
lz píše: Af: no, mně už z toho jde taky hlava kolem,ale to jsou rozměry v BU, ne? Nebo jestli ne,tak mě nebijte
![]() Tieto jednotky su vseobecne. Zistil som to, ked som importoval modely z Blenderu do herneho enginu, ktory nema s Blenderom nic spolocne. Nechapem co riesis... Ved si urc, napr. ze 1BU=1m, a ked podla toho budes modelovat tak nebudes mat problem s velkostami... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |