blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
defocus http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4584 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | joxer [ čtv dub 05, 2007 11:31 pm ] |
Předmět příspěvku: | defocus |
jako kazdodennimu uzivateli blenderu je mi to fakt trapny, ale rad bych vedel, jak pouzivat defocus (DOF efekt). je tedka v ty posledni verzi blenderu jinak jestli nevite nekdo o nejakym tutorialu (nejlip cesky) jak pouzivat nodes, tak bych byl moc rad, nejak se v tom porad nevyznam jak bych chtel... |
Autor: | kareem [ pát dub 06, 2007 1:32 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Tady na tý stránce máš krásnej tutoriál: http://blender.guanajuato.net/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=2137&forum=5&post_id=7967 Já sem se to podle toho naučil... |
Autor: | joxer [ sob dub 07, 2007 12:10 am ] |
Předmět příspěvku: | |
achjo nejak mi to porad nejde, nebyl by nekde tutorial aspon anglicky kdyz uz neni cesky ? |
Autor: | pedu [ sob dub 07, 2007 10:03 am ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
V skutočnosti je to jednoduchšie - treba si však nastaviť kameru.
|
Autor: | vklidu [ sob dub 07, 2007 11:33 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Osobne se mi libi vic Kareemum odkaz na DoF_Nodes_2.jpg Libi se mi, ze ve Vieweru pro Color Ramp muzu snadno kontrolovat nastaveni mista zaostreni a rozostreni. (Ale treba je to tim, ze neumim pracovat s defocus) |
Autor: | joxer [ pon dub 09, 2007 11:15 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
diky moc, sem to zkouknul a uz trosku zacinam nodes chapat, i kdyz zatim nic moc... de pomoci toho udelat nejak rychle renderovatelnej motion blur? mam dojem ze to nekde bylo, ale fakt nevim jak to nastavit |
Autor: | pedu [ úte dub 10, 2007 7:30 am ] |
Předmět příspěvku: | |
vklidu píše: Osobne se mi libi vic Kareemum odkaz na DoF_Nodes_2.jpg
Libi se mi, ze ve Vieweru pro Color Ramp muzu snadno kontrolovat nastaveni mista zaostreni a rozostreni. Iste - keď je potrebné rozostriť časť obrázku, je to zaujímavý postup. Pre simuláciu reálnej hĺbky ostrosti je však dobré robiť aj v štandardnom blenderovskom postupe (pravda až od 2.43), kde sa nastaví vzdialenosť zaostrenia cez focal dist kamery. Dokonca sa to dá aj ANIMOVAŤ. |
Autor: | vklidu [ úte dub 10, 2007 7:02 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
dobry, toho jsem si nevsiml, ale nejak mi zmena hodnoty nezmeni vysledek - stale zaostreno. musi se nekde neco jeste. . . tak jak to byva p.s.: pripada ti to pres NODE nerealne? |
Autor: | pedu [ stř dub 11, 2007 6:05 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Nepripadá mi to nereálne: 1. Ten postup čisto cez NODE som pochválil za isté prednosti. 2. Aj ten štandardný blenderovský postup (ktorý som vystavil) s kamerou používa NODE, len jednoduchšie. |
Autor: | vklidu [ stř dub 11, 2007 8:48 am ] |
Předmět příspěvku: | |
a jak se to tedy dela? odkaz na tut by nebyl? diky |
Autor: | pedu [ stř dub 11, 2007 10:45 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Škoda tutoriálu - v tom mojom blende máš všetko - aj nody (map value tam ani nemusí byť, stačí spojiť Z-Z) aj nastavenie kamery DoFDist. Keď sa pri tom nastavení stlačí I, Focal Distance pribudne IPO krivka. FDist určuje, v akej vzdialenosti je obraz dokonale ostrý. Študoval som to z "blenderwiki" : http://wiki.blender.org/index.php/Main_Page |
Autor: | Aidam [ stř dub 11, 2007 7:56 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak udělám s tim defocusem z 2.43 animaci? Zvládnul jsem už klasický ostření na statickym objektu, ale jak na přibližující se? |
Autor: | vklidu [ stř dub 11, 2007 11:13 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
@pedu: sorry, unava .blend jsem prehlidl, tedy spis nevsiml, ze jsi zapl DoF u kamery. |
Autor: | pedu [ čtv dub 12, 2007 6:21 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Aidam píše: Jak udělám s tim defocusem z 2.43 animaci? Zvládnul jsem už klasický ostření na statickym objektu, ale jak na přibližující se?
Keď je na kamere zapnuté [Limits], žltý pásik ukazuje, kde je zaostrená. Treba meniť DofDist=FocalDistance, aby ten žltý pásik bol stále na objekte. |
Autor: | Aidam [ čtv dub 12, 2007 5:03 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
No a to právě nefunguje, mam objekt chci aby na počátku byl rozostřený... posunuje se ke kameře a měl by se zaostřovat...a poté když je moc blízko zase rozostřit... Ovšem je pořád stejně rozostřený i když je přesně na DOFlenght... tak edit: Pardon, sem akorat neskutecne blbej, v tom .blend je to vsechno, uz mi de i menit ohniskovou vzdalenost, tak snad uz se to povede... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |