blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

defocus
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4584
Stránka 11

Autor:  joxer [ čtv dub 05, 2007 11:31 pm ]
Předmět příspěvku:  defocus

jako kazdodennimu uzivateli blenderu je mi to fakt trapny, ale rad bych vedel, jak pouzivat defocus (DOF efekt).
je tedka v ty posledni verzi blenderu :)
jinak jestli nevite nekdo o nejakym tutorialu (nejlip cesky) jak pouzivat nodes, tak bych byl moc rad, nejak se v tom porad nevyznam jak bych chtel...

Autor:  kareem [ pát dub 06, 2007 1:32 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tady na tý stránce máš krásnej tutoriál:
http://blender.guanajuato.net/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=2137&forum=5&post_id=7967
Já sem se to podle toho naučil...

Autor:  joxer [ sob dub 07, 2007 12:10 am ]
Předmět příspěvku: 

achjo nejak mi to porad nejde, nebyl by nekde tutorial aspon anglicky kdyz uz neni cesky :)?

Autor:  pedu [ sob dub 07, 2007 10:03 am ]
Předmět příspěvku: 

V skutočnosti je to jednoduchšie - treba si však nastaviť kameru.

Přílohy:
dof.zip [32.64 KiB]
28 krát

Autor:  vklidu [ sob dub 07, 2007 11:33 pm ]
Předmět příspěvku: 

Osobne se mi libi vic Kareemum odkaz na DoF_Nodes_2.jpg
Libi se mi, ze ve Vieweru pro Color Ramp muzu snadno kontrolovat nastaveni mista zaostreni a rozostreni.
(Ale treba je to tim, ze neumim pracovat s defocus)

Autor:  joxer [ pon dub 09, 2007 11:15 pm ]
Předmět příspěvku: 

diky moc, sem to zkouknul a uz trosku zacinam nodes chapat, i kdyz zatim nic moc...
de pomoci toho udelat nejak rychle renderovatelnej motion blur? mam dojem ze to nekde bylo, ale fakt nevim jak to nastavit :)

Autor:  pedu [ úte dub 10, 2007 7:30 am ]
Předmět příspěvku: 

vklidu píše:
Osobne se mi libi vic Kareemum odkaz na DoF_Nodes_2.jpg
Libi se mi, ze ve Vieweru pro Color Ramp muzu snadno kontrolovat nastaveni mista zaostreni a rozostreni.


Iste - keď je potrebné rozostriť časť obrázku, je to zaujímavý postup.
Pre simuláciu reálnej hĺbky ostrosti je však dobré robiť aj v štandardnom blenderovskom postupe (pravda až od 2.43), kde sa nastaví vzdialenosť zaostrenia cez focal dist kamery. Dokonca sa to dá aj ANIMOVAŤ.

Autor:  vklidu [ úte dub 10, 2007 7:02 pm ]
Předmět příspěvku: 

dobry, toho jsem si nevsiml, ale nejak mi zmena hodnoty nezmeni vysledek - stale zaostreno. musi se nekde neco jeste. . . :) tak jak to byva
p.s.: pripada ti to pres NODE nerealne? :)

Autor:  pedu [ stř dub 11, 2007 6:05 am ]
Předmět příspěvku: 

Nepripadá mi to nereálne:
1. Ten postup čisto cez NODE som pochválil za isté prednosti.
2. Aj ten štandardný blenderovský postup (ktorý som vystavil) s kamerou používa NODE, len jednoduchšie.

Autor:  vklidu [ stř dub 11, 2007 8:48 am ]
Předmět příspěvku: 

a jak se to tedy dela? odkaz na tut by nebyl? diky

Autor:  pedu [ stř dub 11, 2007 10:45 am ]
Předmět příspěvku: 

Škoda tutoriálu - v tom mojom blende máš všetko - aj nody (map value tam ani nemusí byť, stačí spojiť Z-Z)

aj nastavenie kamery DoFDist. Keď sa pri tom nastavení stlačí I, Focal Distance pribudne IPO krivka. FDist určuje, v akej vzdialenosti je obraz dokonale ostrý.

Študoval som to z "blenderwiki" : http://wiki.blender.org/index.php/Main_Page

Autor:  Aidam [ stř dub 11, 2007 7:56 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jak udělám s tim defocusem z 2.43 animaci? Zvládnul jsem už klasický ostření na statickym objektu, ale jak na přibližující se?

Autor:  vklidu [ stř dub 11, 2007 11:13 pm ]
Předmět příspěvku: 

@pedu: sorry, unava .blend jsem prehlidl, tedy spis nevsiml, ze jsi zapl DoF u kamery.

Autor:  pedu [ čtv dub 12, 2007 6:21 am ]
Předmět příspěvku: 

Aidam píše:
Jak udělám s tim defocusem z 2.43 animaci? Zvládnul jsem už klasický ostření na statickym objektu, ale jak na přibližující se?


Keď je na kamere zapnuté [Limits], žltý pásik ukazuje, kde je zaostrená. Treba meniť DofDist=FocalDistance, aby ten žltý pásik bol stále na objekte.

Autor:  Aidam [ čtv dub 12, 2007 5:03 pm ]
Předmět příspěvku: 

No a to právě nefunguje, mam objekt chci aby na počátku byl rozostřený... posunuje se ke kameře a měl by se zaostřovat...a poté když je moc blízko zase rozostřit... Ovšem je pořád stejně rozostřený i když je přesně na DOFlenght...

tak edit: Pardon, sem akorat neskutecne blbej, v tom .blend je to vsechno, uz mi de i menit ohniskovou vzdalenost, tak snad uz se to povede...

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/