blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Nahodne rozmiestnenie a rotacia objektov http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4408 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Yellowzelo [ ned bře 04, 2007 6:16 pm ] |
Předmět příspěvku: | Nahodne rozmiestnenie a rotacia objektov |
Potrebujem rozmiestniť v rovine kamene, aby neboli previdelne usporiadané a mali rôzne rotácie. Moj postup: 1. vymazal z objektu grid vsetky edge, takze zostali iba vertexy 2. pomocou proportional edit (random falloff) som vertexy v rovine nahodne popremiestnoval. 3. na kazdy vertex som umiestnil kamen (dupliverts) Problem je v tom ze kazdy vertex ma rovnaku orientaciu a vsetky kamene su rovnako otocene. Nepoznate sposob ako docielit aby mali vsetky vertexy nahodnu rotaciu? Alebo pls napiste vlastny postup... Vdaka |
Autor: | postolka [ ned bře 04, 2007 7:28 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
No parkrat jsem neco takoveho delal pres particle system - tu castici musis naanimovat, tak aby se otacela a menila velikost v prubehu sveho zivota. Pokud se potom podivas na ten casticovy system v nejakem delsim case po tom co zacal generovat a mas nastavenou nahodnost zivota castice, tak ma kazda castice jiny cas zivota a tedy i jinou rotaci/velikost. Zaroven pokud nastavis nahodne generovani castic na facech, tak nemusis resit ani rozmistovani. Asi dost krkolomne reseni no... Kdyztak se zkus na netu podivat po nejakem vhodnem skriptu. Mozna by slo pouzit BGE (kameny nechat spadnout a pak vymazat ipo) - to ber spis jako takovy brainstorming . Edit: s tema casticema to pujde mozna i jednodussi, mrkni na http://download.blender.org/documentation/NaN_docs/Manual2.0/Particles.html |
Autor: | Genom [ ned bře 04, 2007 7:53 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
Jednou sem to taky řešil přez particle systém... Emitoru jsem dal náhodný generování,připárentoval kámen a dal dupliverts a rotaci...ale když sem to teď zkoušel,tak mi to nešlo... Už je to delší doba a přesnej postup si nepamatuju... Teď mě ještě napadlo,že kdyby se naklíčovala různá poloha kamene dejme to mezi framy 1 - 100,tak by to taky šlo...částice by se generovali od počátku naklíčované rotace až do ukončení... Tady je takovej rychlej test...
|
Autor: | AD [ ned bře 04, 2007 11:17 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
jj statické particle a duplivert ... parametr life na 1.0 a Normal na 0 .... pak jenom upravit random pro náhodné otáčení, případně úpravou Force parametrů pro jednotlivé osy do toho vnést řád a je to .... pak pokryješ jakkoliv tvarovaný povrch |
Autor: | Yellowzelo [ úte bře 06, 2007 7:15 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Thx, skusim to. |
Autor: | vklidu [ úte bře 06, 2007 7:54 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
@AD: ehm, jsem si to zkousel, a nejak jsem neprisel na to jak nastavit random rotaci (nasel jsem jen random distribuci, start speed a life) dik |
Autor: | AD [ stř bře 07, 2007 8:24 am ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
áááá já hlava děravá zapoměl, že musíš mít zapnuté < vect > u particlů
|
Autor: | vklidu [ stř bře 07, 2007 1:17 pm ] | |||
Předmět příspěvku: | ||||
nadhera dekuji (kdybych potreboval i random size by jsi vedel? zkousel jsem udelat ipo krivku pro size krychle (zmensovani na 0-50 frames), ale neprisel jsem na to* dekuji za pripadnou instruktaz) tip kdyz jsem nezapnul vector a Life nastavil na 17 vzniklo z toho docela pekne nahodne mesto (pokud tam necham take IPO krychle, ktera se zmensuje, tak smerem k hornim patrum jsou podlazi mensi, treba se to bude nekomu hodit jako rychly zaklad)
|
Autor: | AD [ stř bře 07, 2007 2:07 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Particly jsou šikovná věcička a díky childrens se s nimi dá slušně čarovat, ale jak udělat i náhodnou velikost duplikátů zatím nevím ... ... zatím jsem to vždy řešil překrýváním několika emitorů s různou velikostí objektu ..... |
Autor: | devroo [ stř bře 07, 2007 2:37 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
[quote="AD"]Particly jsou Å¡ikovná vÄ›ciÄ |
Autor: | AD [ stř bře 07, 2007 10:29 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
devroo píše: AD píše: Particly jsou šikovná věcička a díky childrens se s nimi dá slušně čarovat, ale jak udělat i náhodnou velikost duplikátů zatím nevím ... To pude v tech novejch particlech co se chystaj. Zkousel jsem to a muze se dat emitovat Group ve ktere muze bejt X druhu objektu a nastvit ruzne velky velikosti.... z toho co jsem zatím viděl, tak childrens pojali jako úplně jinou funkci .... nebo bude zachována stará podoba ? .... Doufám, že tu původní zachovají |
Autor: | bloud [ pon čer 04, 2007 5:30 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
potreboval bych takhle nahodne rozhazet stromy. jde mi hlavne o tu nahodnou rotaci (aby kazdej strom byl jinak natočenej a vypadalo to, ze je kazdej jinej), ale jen podel osy Z. Nema nekdo napad? |
Autor: | Pitris [ pon čer 04, 2007 5:40 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
bloud píše: potreboval bych takhle nahodne rozhazet stromy. jde mi hlavne o tu nahodnou rotaci (aby kazdej strom byl jinak natočenej a vypadalo to, ze je kazdej jinej), ale jen podel osy Z. Nema nekdo napad?
Pokud nedas particlum zadny pohyb a definujes animaci (IPO) rotace jen podle Z, tak by to slo, ne? |
Autor: | freekill [ pon čer 04, 2007 6:07 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Co zkusit ten skript jak ho popisoval ragnos?? viewtopic.php?t=3838&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
Autor: | bloud [ stř čer 06, 2007 11:27 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Pitris: u ceho bych bych mel nastavit tu animaci? freekill: ten je supr, ale ja tam ty stromy nechci mit jako objekty, pac jsou dost slozity a bude jich tam dost. jako s particlama se s tim lip pracuje a hlavne ten .blend nema bambiliony bajtu. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |