Právě je stř lis 27, 2024 4:40 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Diry do valce
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2007 4:13 pm 
Offline
..
..

Registrován: pon čer 12, 2006 4:01 pm
Příspěvky: 87
Pls muzete mi nekdo poradit, jak udelam diry do valce? vim ze se tu resily diry do plane atd, ale tady je ten hacek, ze ty diry musi byt trochu ohnute, pls nevite nekdo jak na to?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2007 4:28 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř led 04, 2006 8:20 pm
Příspěvky: 1364
Bydliště: Doma
Zkus shift+k neco tam nakresli odbouchni enterem a pak extrude ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2007 6:19 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Já bych na to šel asi pomocí retopo...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2007 6:22 pm 
Offline
..
..

Registrován: pon čer 12, 2006 4:01 pm
Příspěvky: 87
Genom píše:
Já bych na to šel asi pomocí retopo...


A to se dela prosim jak? :oops:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2007 7:02 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Vložíš si válec z horního pohledu(editmode)...pak si ho zvětšíš(objektmode)...z předního pohledu si vložíš plane a následně si ho smázneš(editmode)...v editing(F9) v paletce "Mesh" zaklikneš "Retopo"...z toho předního pohledu v vložíš kružnici...v editing(F9) opět v paletce "Mesh" zaklikneš u Retopo "Retopo All" a ta kružnice se ti zdeformuje podle předlohy,tedy válce...

Pak už jen stačí extrudovat horní a dolní polovinu kružnice...vymáznout kus válce a zapasovat tam tu kružnici...

Výsledek by mohl vypadat asi takhle...


Přílohy:
dira4.jpg
dira4.jpg [ 46.3 KiB | Zobrazeno 400 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2007 8:09 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř led 04, 2006 8:20 pm
Příspěvky: 1364
Bydliště: Doma
Nebo moje verze :)


Přílohy:
valec.JPG
valec.JPG [ 70.3 KiB | Zobrazeno 387 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2007 8:15 pm 
Offline
..
..

Registrován: pon čer 12, 2006 4:01 pm
Příspěvky: 87
Diky za vase napady, ale vse jsem nakonec resil booleovskymi operacemi, prislo mi to taky docela jednoduche, ale vase pripominky si taky urcite zapamatuju :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2007 8:40 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Jo přez boolean to jde taky,ale většinou to dělá bordel v meshi (trojúhelníky)...při subsurf to jde málokdy ukočírovat...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2007 9:03 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
no Genom ma recht, taky jsem ti chtel puvodne doporucit boolean, protoze to dneska dela docela hezky (nerozdrti cely mesh) a pres modifiers je to rychle editovatelne, ale zalezi k cemu to je, protoze jestli potrebujes spouzit susurf tak jsi skoncil :)

p.s.: jeste tak jsem nekde zahlednul script na prevedeni trojuhelniku na obdelniky (v posledni verzi, ale nemuzu to ted nejak najit) mozna by to vyresilo trable, ale s trouhelnikama je to potiz)

Ukazka -
dva valce, pouzity boolean modifier, edit mode po apply,
subsurf, na otvor zmena crease 0, a jak to vypada se smooth


Přílohy:
boolean.gif
boolean.gif [ 27.21 KiB | Zobrazeno 372 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2007 9:27 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
tak prevod 3 na 4 neni script, ale vysledek jsem nezkousel
http://wiki.blender.org/index.php/Relea ... sh_Editing


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2007 9:42 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
vklidu: Tak jsi byl trochu rychlejší...jsem akorát tu kl. zkratku Alt+J chtěl napsat...
Ikdyž ten převod trojúhelníku na čtverce řeší jen částečně...někdy to dělá chyby...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2007 9:50 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
@Genom: no rychlost mi nepomohla :) jsem se na to ze zvedavosti dival a nejak mi to nic nedela. a podle poznamek maji byt v karte mesh tools tlacitka, ktera tam nemam (delam neco spatne? vysel nejaky updatem nebo co?

(vtipne, rozsirovat pole otazek misto jedne odpovedi :) )


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2007 10:16 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
vklidu tak zkus v vložit plane,na něj aplikovat Ctrl+T a pak Alt+J...to by mělo fungovat...jinak co se týče těch tzv. "Delimiters", nemám ponětí oco jde...a taky jsem je nikde nenašel...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 04, 2007 12:27 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
ah tak, tak to funguje :) predtim jsem to nikdy nepouzil tak jsem myslel, ze alt+j funguje na 3 i na 4, takze dekuji za info, ale i tak mi s uvedenym modelem nic nevylepsil (mozna to tedy lepe neumi?) vertexi tato funkce nepridava, takze v ramci ukazkoveho modelu to asi jinak nejde, ale zkousel jsem tedy pridat vert na horni a dolni hranu valce aby to mel kam napojit a take nic. No a viz mesh tools nezbyva nez HMM :(

az tak tomudle nerozumim, ale kamarad pracuje v Rhino a pro nej je polygonove modelovani nepochopitelne. Rhino je pry postavene na NURBSech a tam takove odecitani a scitani objektu je hracka a maximalne presne. Dela produktovy design. A co my tu chybi je treba presne nastaveni zaobleni hrany. Crease to nevyresi ten vychazi z velikosti plochy, bevel nejde zpetne editovat bevel u bezier je fajn, ale z toho se moc nevymodeluje.


Naposledy upravil vklidu dne ned bře 04, 2007 12:48 am, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned bře 04, 2007 12:41 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 18, 2004 10:25 am
Příspěvky: 412
vklidu píše:
no Genom ma recht, taky jsem ti chtel puvodne doporucit boolean, protoze to dneska dela docela hezky (nerozdrti cely mesh) a pres modifiers je to rychle editovatelne, ale zalezi k cemu to je, protoze jestli potrebujes spouzit susurf tak jsi skoncil :)

p.s.: jeste tak jsem nekde zahlednul script na prevedeni trojuhelniku na obdelniky (v posledni verzi, ale nemuzu to ted nejak najit) mozna by to vyresilo trable, ale s trouhelnikama je to potiz)

Ukazka -
dva valce, pouzity boolean modifier, edit mode po apply,
subsurf, na otvor zmena crease 0, a jak to vypada se smooth


Heh poprvy sem skousel boleany v blendru (uplne sem zapomel ze tam sou a nikdy sem je noepotreboval)
Jeste je dobry v tomdle pripade Edgespilt
http://wiki.blender.org/index.php/Manua ... t_Modifier


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz