blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Blender games,textures,
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4360
Stránka 12

Autor:  Tony Smith [ pát úno 23, 2007 4:47 pm ]
Předmět příspěvku:  Blender games,textures,

Dobrý den,
Zjistil jsem,že kvůli době výpočtů nelze ve hrách použít žádné částicové efekty,halo efekty apod.
Nemohl by jste mi prosím někdo poradit,jak bych mohl tyto věci nahradit?,všiml jsem si,že některé halo se dají nahradit obrázkem,nevím však,jak nastavit,
aby se otáčel za kamerou a byl vždy viděl zepředu.
Taky bych potřeboval vědět,jak je to ve hrách s vazbami (child-parent) a nevím jak je to v takovém případě s amaturami.
V některých blenderových hrách (s auty) jsem viděl,jak kamera jede za autem,je k němu přivázaná i vazbou old-track,ale nesdílí jeho rotaci,
když se auto dostane do smyku,kamera stojí a sleduje ho.
A ještě poslední věc,co mi leží v hlavě,ve hrách,nenáročných na výpočet,jsou stromy nahrazovány dvěma,či třema podlouhlými objekty plane,
které jsou v sobě zakloubené...,na každém z nich je namapovaná strom a okolo je to úplně průhledné.Když jsem se prohrabával texturami jedné hry,viděl jsem dokonce,že okolí stromu bylo vybarveno sytě růžovou,tato barva byla vyhrazena,aby nahrazovala průhlednost,vůbec nevím,jak to udělat v Blenderu,vím,že jde udělat něco podobného s černou,když se zaškrtne položka add,tato funkce však sice odstraní a zprůhlendí černou,ale texturu celkově zesvětlí a výsledek je hrozný.
Nemohli by jste mi poradit,nebo poslat nějaký odkaz na tuturial popisující to,jak nahradit stromy,buď touto metodou,nebo nějakou jinou?

Předem děkuji

Tony Smith

Autor:  freekill [ pát úno 23, 2007 6:06 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tak s tim haloem a otacenim objektu: Staci (v UV face selct modu) v F9 zalozka texture faces zapno BILLBOARD + TWOSIDES a melo by to fachcitTo s tou kamerou netusim a samotneho me to zajma.
A ty stromy to je hracka staci v gimpu vybrat podle barvy tu ruzovou nebo jakoukoli a priradit ji alpha kanal a v blenderu pak namapovat a zatrhnou ALPHA.
Toť vše! Blenderu zdar

Autor:  Tony Smith [ ned úno 25, 2007 12:51 pm ]
Předmět příspěvku: 

fakt moc díky,
a,asi jsi jediný,kdo tyk používá gimp a ne fotoshop.

Autor:  freekill [ ned úno 25, 2007 12:56 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jasne, gim rulesss!!! Jednak protoze je free pak taky ze je mensi a jde tam skoro vse co v photoshopu.

Autor:  Genom [ ned úno 25, 2007 1:01 pm ]
Předmět příspěvku: 

neřekl bych že tu je jediný kdo Gimp používá...uritě je nás tu víc...

S tou kamerou...já bych to asi řešil přez empty a ošetřil python skriptem...v game enginu nedělám,tak konkrétně nevím...
Halo efekt a částicové efekty všeobecně bych nahrál jako videjko a to pak vložil na plane s alfa kanálem...se stromama je postup stejnej...ale to už napsáno je...

Autor:  Tony Smith [ ned úno 25, 2007 1:29 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj,
tak jsem zkoušel to s těmy stromy a nějak to nejde,
mám obrázek i s alfamapou,ale když zatrhnu alfa,tak to nic nedělá.
Posílám ho v příloze,tak se na něj please koukni,
vůbec nevim,co dělám blbě.

Přílohy:
Poznámka: strom-mapa
1vysoky.jpg
1vysoky.jpg [ 33.61 KiB | Zobrazeno 347 krát ]

Autor:  freekill [ ned úno 25, 2007 1:53 pm ]
Předmět příspěvku: 

Mno samozrejme, musi to byt pripona .tga JPG neumi pruhlednost...Kdyby tady slo prilozit TGA tak bych ti poslal tu texturu opravenou ;)

Autor:  Tony Smith [ ned úno 25, 2007 3:15 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ahc jo,pořád to nejde,
vytvořil jsem tu texturu s alfa kanálem ve formátu tga a pořád mi to dělá to samé. Nechce se to zprůhlednit.
posílám jí v zipu,když tga nejde.
Porsím,koukni na to,jestli to je dobře udělaný a kdyžtak to zkus i v tom blenderu.

diky

Přílohy:
1vysoky.zip [17.42 KiB]
14 krát

Autor:  freekill [ ned úno 25, 2007 3:50 pm ]
Předmět příspěvku: 

Bodejt kdyt tam nemas alpha kanal (nebo spis si nepresunul tu packu u PRÁH ALFY na konec) ...tady to mas opravene ;)

Přílohy:
strom.rar [192.36 KiB]
14 krát

Autor:  Tony Smith [ ned úno 25, 2007 6:00 pm ]
Předmět příspěvku: 

Fakt děstně děkuju.
sám bych na to nepřišel.

Autor:  freekill [ ned úno 25, 2007 6:15 pm ]
Předmět příspěvku: 

Neni zač :)

Autor:  KIWI [ ned úno 25, 2007 8:03 pm ]
Předmět příspěvku: 

já taky používám GIMP :D

Autor:  Pitris [ ned úno 25, 2007 8:14 pm ]
Předmět příspěvku: 

KIWI píše:
já taky používám GIMP :D

Ja take! :wink:

Autor:  montana [ ned úno 25, 2007 8:16 pm ]
Předmět příspěvku: 

ja som tiez zacal :lol:

Autor:  bobbin [ ned úno 25, 2007 10:30 pm ]
Předmět příspěvku: 

Gimp je mooc dobry, jedina nevyhoda oproti Photoshopu se chybejici podpora CMYKu...

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/