blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Slovník CZ/Blenderština http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4336 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Bumpkin [ ned úno 18, 2007 8:02 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
tak te tu vitam extrude no nvim jak to prelozit do cestiny (myslim ze je to i zbitecny pac ve vsech tutorech je to stejne pojmenovano a i dokonce i v jinech programech je to stejny) no proste aby si si nemusel kop irovat hranu ci dalsi dva vartexy ( vrtex je prusecik dvou hran) a pak slozite delat fejs ( to je zase pluska ktera je tvorena 4 zakladnimi vertexy) UV maping- tak ze asi tez zbitecne, je to vlastne rozlozeni dratene site na niz pak muzes ve 2D editoru kreslit a vytvorit si UV mapu respektiv si presne urcis kde co bude kde jaka spina a muzes to udelat jen pomoci textury a pri tom rozlozeni dratenyho modelu ti rovnou vzniknou UV koordinaty (podle nich se mapuje pak ten nakreslenej obrazek) ale myslim ze kdyby si si tady prosel nejdriv forum tak na tydle otazky najdes ODPOVED tak pro priste nejdriv hledej sam a pak se az ptej za chyby se omlouvam |
Autor: | Pitris [ ned úno 18, 2007 8:04 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Slovník CZ/Blenderština |
NetHill píše: Čau... jsem zde nováčkem a v podstatě i v Blenderu docela bych uvítal nějaký CZ/blender výkladový slovník...
Např.: Extrude - činnost kterou vykonává UV Maping - o co jde... Myslím, že nejsem jediným začátečníkem který by něco podobného uvítal... Za ochotu děkuji... pokud se to tu řešilo tak se omlouvám za fake topic... Vylozene vykladovy slovnik... asi ne... Ale treba wiki by Ti mohla poradit. |
Autor: | Genom [ ned úno 18, 2007 8:11 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Napíšu sem nějaký základní: EXTRUDE - klávesa E - slouží k vytažení vertexů,hran a faců SCALE - klávesa S - slouží k změně velikosti SELECT - klávesa A - slouží k označování vertexů,objektů atd. BORDER SELECT - klávesa B - pro individuální označování ROTATE - klávesa R - otáčení GRAB/MOVE - klávesa G - posunování |
Autor: | vojtas1 [ ned úno 18, 2007 9:38 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Genom píše: BORDER SELECT - klávesa B - pro individuální označování
Ne tak docela... slouží pro hromadné označování vertexů. 1x B je obdélníkový výběr 2x B je kruhový výběr (velikost poloměru selektačního kruhu měníš kolečkem) a pokud nechceš vybrat vyloženě hranatou oblast, tak spíš z vlastních zkušeností doporučuji kruhový výběr, který značně urychluje selekci vertexů (tzn. - 2 x stiskneš B a pak levým tlačítkem jedeš) |
Autor: | Genom [ ned úno 18, 2007 10:30 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
vojtas1 píše: Genom píše: BORDER SELECT - klávesa B - pro individuální označování Ne tak docela... slouží pro hromadné označování vertexů. 1x B je obdélníkový výběr 2x B je kruhový výběr (velikost poloměru selektačního kruhu měníš kolečkem) a pokud nechceš vybrat vyloženě hranatou oblast, tak spíš z vlastních zkušeností doporučuji kruhový výběr, který značně urychluje selekci vertexů (tzn. - 2 x stiskneš B a pak levým tlačítkem jedeš) Na hromadné označování vertexů,nebo objektů slouží právě ta kláívesa A a na jednotlivé označování vertexů,nebo skupin vertexů,hran nebo faců slouží ten Border select pod klávesou B. Způsobů jak označovat ať už v editačním,nebo objektovým modu je několik...ať už přez klávasy A a B,nebo pravým tlačítkem myši,PTM+Shift a nebo PTM+Alt,PTM+Alt+Shift... |
Autor: | vojtas1 [ ned úno 18, 2007 10:44 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Genom píše: Na hromadné označování vertexů,nebo objektů slouží právě ta kláívesa A a na jednotlivé označování vertexů,nebo skupin vertexů,hran nebo faců slouží ten Border select pod klávesou B. ...
Jasný já vím. Šlo mi jen o to, že jsi napsal "Individuální označování" To už bych rovnou mohl dělat zmíněným shift+RMB Alespoň jsem mu ten border select přiblížil |
Autor: | Genom [ ned úno 18, 2007 10:55 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
No tím výrazem "individuální označování" jsem měl na mysli,že je možnost vybrat mezi hromadnou a jednotlivou selekcí... Jinak jak NetHill psal,chtěl jen popis výrazů,co se v tutorech vyskytujou...tak jsem jen napsal výklad nejzákladnějších z nich... |
Autor: | Sagi [ pon úno 19, 2007 1:33 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Bumpkin píše: tak te tu vitam
extrude no nvim jak to prelozit do cestiny (myslim ze je to i zbitecny pac ve vsech tutorech je to stejne pojmenovano a i dokonce i v jinech programech je to stejny) no proste aby si si nemusel kop irovat hranu ci dalsi dva vartexy ( vrtex je prusecik dvou hran) a pak slozite delat fejs ( to je zase pluska ktera je tvorena 4 zakladnimi vertexy) UV maping- tak ze asi tez zbitecne, je to vlastne rozlozeni dratene site na niz pak muzes ve 2D editoru kreslit a vytvorit si UV mapu respektiv si presne urcis kde co bude kde jaka spina a muzes to udelat jen pomoci textury a pri tom rozlozeni dratenyho modelu ti rovnou vzniknou UV koordinaty (podle nich se mapuje pak ten nakreslenej obrazek) ale myslim ze kdyby si si tady prosel nejdriv forum tak na tydle otazky najdes ODPOVED tak pro priste nejdriv hledej sam a pak se az ptej za chyby se omlouvam Paneboze ... co takhle pouzivat naky carky nebo tecky? To je jak kdyz maly dite neco vypravi a kazdou vetu pripoji dalsin "A" |
Autor: | Bumpkin [ pon úno 19, 2007 6:47 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Sagi: hele vis co cist to nemusis a jestli te to tak vadi tak si to prepis pro me je rychlesjsi napsat to bez carek a hacku nejde o to jak je to napsne ale jestli clovek dokaze poradit a ty akorat kritizujes jiny zamysli se nad tim nez neco napises |
Autor: | Sagi [ pon úno 19, 2007 7:16 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Bumpkin píše: Sagi: hele vis co cist to nemusis a jestli te to tak vadi tak si to prepis pro me je rychlesjsi napsat to bez carek a hacku nejde o to jak je to napsne ale jestli clovek dokaze poradit a ty akorat kritizujes jiny zamysli se nad tim nez neco napises
|
Autor: | vojtas1 [ pon úno 19, 2007 9:01 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Sagi píše: Takovej zlověstnej pohled.. nezabijte se tady Vždyť je jedno kdo jak píše. Já taky často vynechávám čárky a diakritiku, protože jsem zvyklej ze sa:mp (multiplayer) |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |