blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
diery v objekte http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4293 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | montana [ sob úno 10, 2007 10:16 am ] |
Předmět příspěvku: | diery v objekte |
cawte. chcem sa spitat ako spravim nejaku dieru do objektu napr.: do dreva ale je tu problem ako to robim cez boleana alebo jak sa to pise tak ked je tam viac vertexov alebo nejak su pomiesane tak to nespravi dieru ale vselico ine nejaky nezmysel. bolean funguje cisto iba vtedy ak chcem robit dieru do kocky alebo ineho menej narocneho objektu na ostatne to robi co si zachce. prosim poradte dik. |
Autor: | Ragnos [ sob úno 10, 2007 11:10 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Jedna možnost je vymazat face vytvořit uvnitř kružnici a tu přes Shift+F vyplnit s okrajem facu kolem jak jde vidět tady a druhá možnost je k vytvoření díry využít subsurfu a to je vyextrudovat face dovnitř modelu ještě poznamenám že ten první způsob se hodí pokud chceš někde bez využití subsurfu vytvořit pěknou dírku, naopak aplikací subsurfu ti to tam udělá trochu neplechu protože je tam pár nepěkných trojúhelníků. Naopak druhý způsob se dá využít výhradně při subsurfu, a čím větší subsurf použiješ tím lépe bude ta díra vykreslena. |
Autor: | AD [ sob úno 10, 2007 12:03 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
podobně (subsurfem)jsem dělal suky na špalcích dřeva. Jen jsem to říznul uprostřed toho místa ještě jednou horizontálně i vertikálně a tak mám k dispozici ne čtyři vertexy, ale rovnou osum. ty nové vyselektuju a pomocí S zvětším, abych získal kruhovější tvar.... a pak už jen extrudovat atd... |
Autor: | montana [ sob úno 10, 2007 12:29 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
dik obidve pomohli. |
Autor: | Ragnos [ sob úno 10, 2007 12:44 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
nebo jak píše AD ale já jsem to tady říznul teda dvakrát stačilo by jednou nevzniknou ti tam trojuhelniky a da se to pouzit i pro subsurf a s mensim poctem subsurf levelu jde videt uz i ta kruznice. |
Autor: | DonaldX [ sob úno 10, 2007 2:11 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
Ked máš vela vertexov tak ti možno pomôže aj tento spôsob: 1. Klikni na vertex, ktorý bude stred diery 2. Zarovnaj nan kurzor (Shift+S) - Cursor to selection 3. Vymaž štvorec väčší ako priemer diery - iba fejsy 4. Zrátaj kolko má otvor(štvorec) vertexov a vlož Circle s rovnakým počtom vertexov(v tomto prípade to bolo 16) 5. Zmenši priemer Circle podla potreby(samozrejme musí byť menší ako otvor) 6. Postupne označuj 2 vertexy na otvore a 2 na Circle a rob fejsy(F) ako na obrázku Je to trochu pracné - najmä ked máš zložitejší model, ale niekedy nemáš na výber Funkcia boolean ti narobí len problémy pri dalšej manipulácii s modelom.
|
Autor: | Ragnos [ sob úno 10, 2007 4:35 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
A nebo |
Autor: | montana [ sob úno 10, 2007 4:52 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
tak zatial najlepsi typ bol od ragnosa ten ctrl+shift+s dik ale aj ostatny ste pomohli vsetko sa mi na nieco hodi |
Autor: | montana [ sob úno 10, 2007 5:01 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
a este jednu otazku mam. hladam jeden mod cez ktory ked budem oznacovat vertexy tak sa mi budu oznacovat iba tie vertexy ktore vidim lebo ak som v objekt mode vidim aj material tak vidim aj tak trochu vertexy na druhej strane a ked kliknem na jeden tak nahodou kliknem obcas aj na druhy a na tutorialy stim reproduktorom ich na obrazku nemal. neviem ci tam spominal nejaky mod wire alebo co to bolo mozno to je ono. len mi ide oto aby ked oznacim vertex tak aby som ich oznacil len tie ktore stoho pohladu vidim a ne okrem nich este dalsich pedesiat co su na druhej strane objektu. |
Autor: | postolka [ sob úno 10, 2007 5:55 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Zrejme mas na mysli tohle: Samozrejme wire musi byt vyple... |
Autor: | montana [ sob úno 10, 2007 10:22 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
ano presne to som myslel diki |
Autor: | DonaldX [ ned úno 11, 2007 1:15 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Ctrl+Shift+S - tak to je vychytané. Dík Ragnos to sa mi hodí |
Autor: | kaucukovnik [ pon úno 12, 2007 1:06 am ] |
Předmět příspěvku: | |
pri tom CTRL+SH+S je jeste treba mit kurzor ve stredu tech vertexu co maji byt do kruhu. Jinak me to delalo bordel - nebyl to kruhovy(2D) otvor ale 3D zubaty. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |