blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Zámok - textúry sa zobrazujú len na jednej veži
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4240
Stránka 11

Autor:  Genom [ sob led 27, 2007 1:35 am ]
Předmět příspěvku: 

Přihoď sem blend...takhle težko poznat...

Autor:  postolka [ sob led 27, 2007 10:38 am ]
Předmět příspěvku: 

TiLK píše:
Myslíš do fóra? Ako? Screenshot?

...ne, mysli do fora, jako v zipu zabaleny .blend - jak nahravas obrazky, tak tak muzes nahravat taky zipka treba.

Autor:  Genom [ sob led 27, 2007 4:45 pm ]
Předmět příspěvku: 

Chybí ti v tom zipu ty textury co jsi použil...beznich nevim co ti nefunguje...

Autor:  postolka [ sob led 27, 2007 10:05 pm ]
Předmět příspěvku: 

Problemem je, zda se, ze ten mesh ma prirazene dva materialy, pouzity material pro jednotlive faces nastavis v editing (f9) / Link and materials. Proste ten druhy material smazej a pak by to melo jit v pohode.
Jinak ti doporucuju, abys obekty ktere jsou stejne duplikoval a ne kopiroval (Alt+D), pak budes jeditovat vsechny instance najednou

Autor:  Genom [ ned led 28, 2007 12:25 am ]
Předmět příspěvku: 

To Alt+D aplikuj v edit modu,ne v objekt modu...pokud chceš mít na několika objektech tu samou texturu,nebo materiál...duplikování v edit modu ti zajistí to,že budeš mít objekt složenej z několika meshů...

Co se týče toho pojmenovávání textur a materiálů,tak to se dělá kvůli přehlednosti a snažší orientaci...to aby si věděl k čemu jakej materiál,nebo textura patří,nebo co představuje...

Autor:  Genom [ ned led 28, 2007 1:12 am ]
Předmět příspěvku: 

To jestli si to pojmenuješ nebo ne,záleží jen a jen na tobě...
Mě to velice pomáhá v případech,kdy mám složitější model s desítkama objektů a stejnym počtem materiálů s textůrama...když chci pak změnit jednu texturu u podobnejch materiálů,nebo aplikovat jeden materiál z více podobnejch ale jiných vlastností na objekt,tak potom vyznat se v tolika materiálech bez pojmenování je obtížný...

Autor:  postolka [ ned led 28, 2007 2:14 am ]
Předmět příspěvku: 

Genom píše:
To Alt+D aplikuj v edit modu,ne v objekt modu...pokud chceš mít na několika objektech tu samou texturu,nebo materiál...duplikování v edit modu ti zajistí to,že budeš mít objekt složenej z několika meshů...

No tak za prve - Alt+D mi v edit modu vubec nefunguje (nebo jestli jo, tak nevim jak) - alespon v 2.42... - na kopirovani v editmodu pouzivam Shift+D.
A za druhe - nejak nechapu smysl toho mit vice stejnych obektu v jednom meshi. Kdyz si treba udelam sto vezicek a pak chtel vsechny nejak upravit, pak bych musel upravovat kazdou zvlast, nehlede na to, ze mit v meshi tolik obektu by na prehlednosti rozhodne nepridalo.
Naopak pokud budu mit duplikaty a budu chtit upravit vsechny najednou, tak nemusim editovat kazdou vezicku zvlast, ale jenom jednu instanci (a tim upravim vsechny jeji duplikaty).
V pripade ze budu chtit aby se jedna lisila, tak ju muzu vzdycky nakopirovat pres Shift+D a vytvorit tak novou, nezavislou kopii.
Jeste jedna poznamka - Objekt chapu jako nejakou strukturu na kterou jsou napojene:
- jediny mesh (jeho nazev vidis v Editing - link and Materials), ten muze mit vice casti
- sada materialu
- IPO
- a mozna jeste neco (nejak hluboce jsem to nezkoumal)
Jak napojeny mesh, tak materialy lze pozdeji upravit a nahradit. Duplikaty tedy fungujou tak, ze jsou to objekty napojene na stejny mesh.
Pro nazornost doporucuju podivat se do Outlineru (je to typ podokna).

Autor:  Genom [ ned led 28, 2007 3:49 am ]
Předmět příspěvku: 

postolka píše:
Genom píše:
To Alt+D aplikuj v edit modu,ne v objekt modu...pokud chceš mít na několika objektech tu samou texturu,nebo materiál...duplikování v edit modu ti zajistí to,že budeš mít objekt složenej z několika meshů...

No tak za prve - Alt+D mi v edit modu vubec nefunguje (nebo jestli jo, tak nevim jak) - alespon v 2.42... - na kopirovani v editmodu pouzivam Shift+D.
A za druhe - nejak nechapu smysl toho mit vice stejnych obektu v jednom meshi. Kdyz si treba udelam sto vezicek a pak chtel vsechny nejak upravit, pak bych musel upravovat kazdou zvlast, nehlede na to, ze mit v meshi tolik obektu by na prehlednosti rozhodne nepridalo.



S tim souhlasim...přepsal jsem se...napsal jsem to úplně naruby než jsem měl namysly...Alt+D v objekt modu...zato dík,že jsi mě opravil...

Ale jinak když budu chtít něco narychlo rozkopčit kolem dokola,použiju spin dup...a ten ti udělá několik meshů v jednom objektě...leda že bys to pak jednotlivě separoval...ta poslední věta ode mě je pravda poněkud krkolomně napsaná ale bylo to myšleno tak,že je třeba se tomu duplikování v edit modu pokud možno vyhnout,jinak ti zajistí to,že budeš mít objekt složenej z několika meshů,který se právě blbě editujou...

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/