blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Pohyb objektu po křivce
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4202
Stránka 11

Autor:  bily.trpaslik [ ned led 21, 2007 5:47 pm ]
Předmět příspěvku:  Pohyb objektu po křivce

Ahojte,

potřeboval bych naanimovat posun objektu po předem zadané křivce. Z různých příspěvků tady sem vyčetl, že je to nějak přes vytvoření path a přidělení jí potom Follow path nebo tak nějak. Jenže sem to zkoušel a pořád mi to nejde.
Mohl by mi někdo dát buď přesný návod nebo odkaz na návod jiný? Díky moc.

Autor:  taby [ ned led 21, 2007 6:12 pm ]
Předmět příspěvku: 

Nevím zd ahovíš angličtině, ale pokud ano, tak zde :wink:
Jinak popiš blíže, co ti nejde nebo pošli *.blend a lze pomoci i bez tutorialu, protože možných chybiček může být víc. 8) :wink:

Autor:  kareem [ ned led 21, 2007 6:22 pm ]
Předmět příspěvku: 

Stručný návod:
Vložíš do scény křivku. V jejím nastavení (F9) pak stiskni tlačítko 3D a křivku vytvaruj. Pak aktivuj tlačítko Curve Path, abys zajistil že křivka bude dáha pro pohybující se objekt. Nad ním je numerický tlačítko PathLen, který udává počet framů, po kterých se objekt dostane na konec křivky.
Potom označ objekt a skoč do Object (F7) a objektu přiřaď Constraints. Vyber Follow Path a do kolonky Target napiš jméno křivky, po který se má objekt pohybovat. Tlačítkem Curve Follow zajistíš, že se bude objekt naklápět vzhledem ke křivce.
Jinak to jde i tím že objekt připarentuješ ke křivce (Ctrl + p) a vybereš Follow Path.
Doufám že sem ti to vysvětlil dobře a na nic sem nezapomněl.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/