blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Jak se zbavím "faldů"
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4187
Stránka 11

Autor:  Sadam [ úte led 16, 2007 6:26 pm ]
Předmět příspěvku:  Jak se zbavím "faldů"

Mám zásadní problém. Potřebovyl bych "recept" jak se zbavím faldů. dělá mi to na každym třetím obrázku

Přílohy:
faldy.jpg
faldy.jpg [ 17.4 KiB | Zobrazeno 171 krát ]

Autor:  postolka [ úte led 16, 2007 7:52 pm ]
Předmět příspěvku: 

Rek bych, ze problemem je nespravna topologie modelu. Zrejme tam mas trojuhelniky, ktere si nerozumi se subsurf modifikatorem. Dalsi pricinou muze byt zbytecna hrana (nevim jak to vysvetlit - proste hrana ktera vede pres jiz existujici vrchol a pri subsurfu dela takovyhle binec).
Edit: kdyz posles blend, tak ti to urcite nekdo rekne konkretneji :D.

Autor:  pedu [ stř led 17, 2007 7:35 am ]
Předmět příspěvku: 

Mozno ani nema subsurf. V takom pripade moze byt pricinou opat nespravna topologia :-). Stava sa, ze niektory edge prechadza cez vnutro inej face. Vtedy su niektore plochy tmavsie, aby blender naznacil, ze cosi sa prekriva a krizi.

Treba teda pohladat vertexy, ktore su zatlacene prilis dovnutra a vytiahnut ich von, aby sa nekrizili plochy.

Dalsia vec, ktora moze pomoct je Remove doubles. Nadbytocne vertexy treba dat blizko seba a cez remove doubles ich zjednotit. Dole sa da aj nastavit vzdialenost, na aku sa funkcia aplikuje.

No a vseliek - v edit mode Ctrl N = recalculate normals :-)

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/