blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
začátky jsou těžké http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4143 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | paullLee [ sob led 06, 2007 1:09 pm ] |
Předmět příspěvku: | začátky jsou těžké |
Jak už jsem naznačil jsem s blenderem začátečník a tak mám přirozeně spoustu otázek tak doufám, že mi pomůžete. Chtěl bych se zepat: ![]() 1. Jak se rozřezávají facy? Zkoušel jsem ctrl + r ale to bylo moc pravidelné a nedá se to moc využít při přesnějším modelování. Myslel jsem to asi nějak tak, že bych rozříznul pouze jeden face a to pod jakymkoliv úlem prostě jak bych chtěl. 2. Jak vložim blueprint? 3. Něni nějaký tutoriál kteý mi ukazuje co všechno můžu dělat s materiálama, protože já ještě ani nepřišel na to co která funkce umí. A teď k animaci: ![]() 4. Můžu nějak využít graf při animaci? Nebo to musim dělat jenom tak že ohýbám jednolivou "kost" zvlášť? 5. Přiřazovat kosti k vertexům můžu dělat přes weight paint? Nebo to musím dělat přes edit mode a označovat si jednotlivé vertexy? 6. Když už si udělám kosti a přiřadim k nim vertexy, jak udělám aby když pohnu např.: šlapkou nohy tak aby se mi pohlo i stehno a lejtko?? 7. Na co jsou latice? Viděl jsem to často používat, ale nevim proč tam nedaj kosti? Game engine: ![]() 8. Mám takovej nápad na jednu hru představte si panáčka který má v obou rukách zbraň (pistoli) ale střílí oběma zbraněma jenom do předu, mě napdalo že kdy by se zmáčklo např. RMB tak by se otočil o 90° doleva nebo doprava to je jedno a pak by jednu ruku dal na levo od sebe a tu druhou napravo od sebe prostě že by měl jednu v zadnu a druhou ve předu a pak by si zase mohl v klidu střílet, ale výhoda by byla že kdyby se někdo ukázal za tebou tak by si jenom podržel RMB a zmáčknul LMB vystřelilo by to na obě strany a jak ten za tebou tak kdyby byl někdo vepředu tak by umreli. ![]() Děkuji za odpovědi. ![]() |
Autor: | Sagi [ sob led 06, 2007 1:16 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Odpovim jen na par. Nemam ted moc cas. Ale neboj on nekdo pomuze. 1. Rozrezat face pod presnym uhlem? ![]() 2. No ja pouzival jen background image. To asi neni ono ne? 3. Projdi serial na grafice. A predevsim zkousej a zkousej a zkousej. Kazdy si to musel proklikat... 4. Nauc se pracovat s IPO editorem. Samozrejme ze jde s kostmi hybat i podle krivky. 5. Primo na tohle je tutorial. Podivej se tady na foru na Blender linky/ Animace. 6. Kinematika a inverzni kinematika. Da se to nastavit primo u kosti. 7. Latice je deformace. Nema to s kostmi moc spolecneho. Podle jednoduche site se objekt deformuje. Pouzito napr. v tutorialu na grafice na MEC. 8. Dost slozite vysvetleno. Nak to nechapu ![]() Omluvte me... ja sem taky jen zacatecnik. Tak doufam ze nematu ![]() |
Autor: | paullLee [ sob led 06, 2007 1:22 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Sagi píše: Odpovim jen na par. Nemam ted moc cas. Ale neboj on nekdo pomuze.
... Děkuju mě hlavně těší že mi vůbec někdo napsal a navíc tak rychle. ![]() Pod přesným uhlem jsem nemyslel až tak do slova, ale jako že si můžu udělat vlastní čáru kterou ten face rozříznu. Kdežto ctrl + r mi torřízne celej ten mesh buď vodorovně nebo svisle. ![]() K té 8 otázce kdyžtak přiřadim render nebo jenom 2D obrázek tak jak si to představuju. |
Autor: | Main [ sob led 06, 2007 2:25 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
ad1) to tohle? http://www.blender.org/cms/Blender_Knife_Tutorial.404.0.html To Ctrl+R je jenom jednim z "modu" knife tool. Kdyz v edit modu zmacknes K, tak mas na vyber 4 moznosti (ta prvni je to same co to Ctrl+R). To co hledas bude Knife(Exact). Provede rez podle cary, kterou nakreslis, a rozreze jenom facy, ktere jsou oznacene. |
Autor: | kareem [ sob led 06, 2007 2:32 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
To rozřezávání faců není zas tak složité. Svisle a vodorovně se rozřezává Ctrl + r, to už víš. Jinak když chceš rozřezávat podle sebe pod jakýmkoli úhlem, tak používej knife - Shift +k. Z nabídky vyber pak požadovanou funkci. Vyzkoušej která co znamená, nechci ti to teď vysvětlovat. Blueprint vložíš taky snadno. V nabídce view na hlavní liště vyber background image, a pak vlož cestu k zvolenému obrázku. Druhá možnost je mapováním na plane. Jinak doporučuju pořídit si knihu od Pavla Pokorného o blenderu. Vysvětluje většinu otázek, na které se tady ptáš. Vyšla v nakladatelství BEN. ![]() |
Autor: | paullLee [ sob led 06, 2007 3:49 pm ] |
Předmět příspěvku: | rendery |
Tady jsou ty rendery k otázce 8: Bez RMB: http://data2.edisk.cz/stahni/04440/KULDA3Dnorm.jpg_245.54kB.html S RMB: http://data2.edisk.cz/stahni/36474/KULDA3Drmb.jpg_212.33kB.html |
Autor: | Sagi [ sob led 06, 2007 5:14 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: rendery |
Leito píše: Tady jsou ty rendery k otázce 8:
Bez RMB: http://data2.edisk.cz/stahni/04440/KULDA3Dnorm.jpg_245.54kB.html S RMB: http://data2.edisk.cz/stahni/36474/KULDA3Drmb.jpg_212.33kB.html no dobre. Chapu ze to bude nejaka postavicka ktera bude kazdou rukou nekam strilet. Jen nechapu ten princip toho kam ty ruce budou namireny. A vlastne je to uplne jedno protoze netusim jak to udelat ![]() |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |