blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
začátky jsou těžké http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4143 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | paullLee [ sob led 06, 2007 1:09 pm ] |
Předmět příspěvku: | začátky jsou těžké |
Jak už jsem naznačil jsem s blenderem začátečník a tak mám přirozeně spoustu otázek tak doufám, že mi pomůžete. Chtěl bych se zepat: 1. Jak se rozřezávají facy? Zkoušel jsem ctrl + r ale to bylo moc pravidelné a nedá se to moc využít při přesnějším modelování. Myslel jsem to asi nějak tak, že bych rozříznul pouze jeden face a to pod jakymkoliv úlem prostě jak bych chtěl. 2. Jak vložim blueprint? 3. Něni nějaký tutoriál kteý mi ukazuje co všechno můžu dělat s materiálama, protože já ještě ani nepřišel na to co která funkce umí. A teď k animaci: 4. Můžu nějak využít graf při animaci? Nebo to musim dělat jenom tak že ohýbám jednolivou "kost" zvlášť? 5. Přiřazovat kosti k vertexům můžu dělat přes weight paint? Nebo to musím dělat přes edit mode a označovat si jednotlivé vertexy? 6. Když už si udělám kosti a přiřadim k nim vertexy, jak udělám aby když pohnu např.: šlapkou nohy tak aby se mi pohlo i stehno a lejtko?? 7. Na co jsou latice? Viděl jsem to často používat, ale nevim proč tam nedaj kosti? Game engine: 8. Mám takovej nápad na jednu hru představte si panáčka který má v obou rukách zbraň (pistoli) ale střílí oběma zbraněma jenom do předu, mě napdalo že kdy by se zmáčklo např. RMB tak by se otočil o 90° doleva nebo doprava to je jedno a pak by jednu ruku dal na levo od sebe a tu druhou napravo od sebe prostě že by měl jednu v zadnu a druhou ve předu a pak by si zase mohl v klidu střílet, ale výhoda by byla že kdyby se někdo ukázal za tebou tak by si jenom podržel RMB a zmáčknul LMB vystřelilo by to na obě strany a jak ten za tebou tak kdyby byl někdo vepředu tak by umreli. Děkuji za odpovědi. |
Autor: | Sagi [ sob led 06, 2007 1:16 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Odpovim jen na par. Nemam ted moc cas. Ale neboj on nekdo pomuze. 1. Rozrezat face pod presnym uhlem? 2. No ja pouzival jen background image. To asi neni ono ne? 3. Projdi serial na grafice. A predevsim zkousej a zkousej a zkousej. Kazdy si to musel proklikat... 4. Nauc se pracovat s IPO editorem. Samozrejme ze jde s kostmi hybat i podle krivky. 5. Primo na tohle je tutorial. Podivej se tady na foru na Blender linky/ Animace. 6. Kinematika a inverzni kinematika. Da se to nastavit primo u kosti. 7. Latice je deformace. Nema to s kostmi moc spolecneho. Podle jednoduche site se objekt deformuje. Pouzito napr. v tutorialu na grafice na MEC. 8. Dost slozite vysvetleno. Nak to nechapu Omluvte me... ja sem taky jen zacatecnik. Tak doufam ze nematu |
Autor: | paullLee [ sob led 06, 2007 1:22 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Sagi píše: Odpovim jen na par. Nemam ted moc cas. Ale neboj on nekdo pomuze.
... Děkuju mě hlavně těší že mi vůbec někdo napsal a navíc tak rychle. Pod přesným uhlem jsem nemyslel až tak do slova, ale jako že si můžu udělat vlastní čáru kterou ten face rozříznu. Kdežto ctrl + r mi torřízne celej ten mesh buď vodorovně nebo svisle. Teď mě vlastně napadlo jestli by to nešlo prostředni tlačítkem natočit jinak, ale stejně to asi neřeší můj problém. Já chci rozíznou jenom jeden face nebo dva, ale né celej mesh. K té 8 otázce kdyžtak přiřadim render nebo jenom 2D obrázek tak jak si to představuju. |
Autor: | Main [ sob led 06, 2007 2:25 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
ad1) to tohle? http://www.blender.org/cms/Blender_Knife_Tutorial.404.0.html To Ctrl+R je jenom jednim z "modu" knife tool. Kdyz v edit modu zmacknes K, tak mas na vyber 4 moznosti (ta prvni je to same co to Ctrl+R). To co hledas bude Knife(Exact). Provede rez podle cary, kterou nakreslis, a rozreze jenom facy, ktere jsou oznacene. |
Autor: | kareem [ sob led 06, 2007 2:32 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
To rozřezávání faců není zas tak složité. Svisle a vodorovně se rozřezává Ctrl + r, to už víš. Jinak když chceš rozřezávat podle sebe pod jakýmkoli úhlem, tak používej knife - Shift +k. Z nabídky vyber pak požadovanou funkci. Vyzkoušej která co znamená, nechci ti to teď vysvětlovat. Blueprint vložíš taky snadno. V nabídce view na hlavní liště vyber background image, a pak vlož cestu k zvolenému obrázku. Druhá možnost je mapováním na plane. Jinak doporučuju pořídit si knihu od Pavla Pokorného o blenderu. Vysvětluje většinu otázek, na které se tady ptáš. Vyšla v nakladatelství BEN. |
Autor: | paullLee [ sob led 06, 2007 3:49 pm ] |
Předmět příspěvku: | rendery |
Tady jsou ty rendery k otázce 8: Bez RMB: http://data2.edisk.cz/stahni/04440/KULDA3Dnorm.jpg_245.54kB.html S RMB: http://data2.edisk.cz/stahni/36474/KULDA3Drmb.jpg_212.33kB.html |
Autor: | Sagi [ sob led 06, 2007 5:14 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: rendery |
Leito píše: Tady jsou ty rendery k otázce 8:
Bez RMB: http://data2.edisk.cz/stahni/04440/KULDA3Dnorm.jpg_245.54kB.html S RMB: http://data2.edisk.cz/stahni/36474/KULDA3Drmb.jpg_212.33kB.html no dobre. Chapu ze to bude nejaka postavicka ktera bude kazdou rukou nekam strilet. Jen nechapu ten princip toho kam ty ruce budou namireny. A vlastne je to uplne jedno protoze netusim jak to udelat . |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |