blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Zakrivenie objektu textúrou v rendery
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4137
Stránka 11

Autor:  3dman [ pát led 05, 2007 8:41 am ]
Předmět příspěvku:  Zakrivenie objektu textúrou v rendery

Dá sa nejako zakriviť objekt podľa textúry.Niesom si istý malo by sa to dať pomocou Bump-mapy,skúšal som,ale nefungovalo.
Ďakujem

Autor:  bloud [ pát led 05, 2007 3:07 pm ]
Předmět příspěvku: 

nejbíž tomu co chceš udělat je asi normal map.
http://www.blender.org/cms/Normal_Maps.491.0.html
ale taky nečekej zázraky.

Autor:  kareem [ pát led 05, 2007 3:29 pm ]
Předmět příspěvku: 

Nevim přesně co myslíš, ale vytvarovat objekt podle textury můžeš třeba pomocí displacement mapy. Myslim že teď ve 2.43 je i displacement modifikátor. Do něj jen vložíš texturu, nastavíš sílu efektu a model se ti bude tvarovat. :)

Autor:  pedu [ pon led 08, 2007 7:23 am ]
Předmět příspěvku: 

Ešte dôležitá pripomienka - kvôli displacement mape treba patrične low-poly mesh

Autor:  Pitris [ pon led 08, 2007 8:10 am ]
Předmět příspěvku: 

pedu píše:
Ešte dôležitá pripomienka - kvôli displacement mape treba patrične low-poly mesh

low-poly? :shock: Spise naopak!

Autor:  3dman [ stř led 10, 2007 5:53 am ]
Předmět příspěvku: 

Môže my prosím niekto vysvetliť čo sú to výrazy ako displacement mape a low-poly mesh,kde ich mám hľadať a ako ich mám použiť. :shock:
Ďakujem :shock:

Autor:  pedu [ stř led 10, 2007 1:17 pm ]
Předmět příspěvku: 

Displacement map je vlastne obyčajný obrázok. Blender využije na to, aby zdeformoval objekt. Čím je farba svetlejšia, tým vyššie bude bod posunutý. Čím tmavšia, tým nižšie (alebo naopak).
Dá sa to dosiahnuť tak, že v nastavení textúry, v záložke "MAP TO" zatlačíme Disp.

Low-poly znamená malý mnohouholník. Teda povrch objektu je jemne rozdelený.
Tu je ukážka:
prvý zľava: pri jedinom face v meshi (plane) sa displacement vôbec neprejavil (možno iba zmenou polohy)
- po W subdivide multi 7 sa už niečo udialo.
- Až pri rozdelení na sieť asi 30x30 sa prejavili prudké zmeny vo
farbe
Blender 2.42.2 -teda predchodca 2.43

Autor:  Pitris [ stř led 10, 2007 1:26 pm ]
Předmět příspěvku: 

pedu píše:
Displacement map je vlastne obyčajný obrázok. Blender využije na to, aby zdeformoval objekt. Čím je farba svetlejšia, tým vyššie bude bod posunutý. Čím tmavšia, tým nižšie (alebo naopak).
Dá sa to dosiahnuť tak, že v nastavení textúry, v záložke "MAP TO" zatlačíme Disp.

Low-poly znamená malý mnohouholník. Teda povrch objektu je jemne rozdelený.
Tu je ukážka:
prvý zľava: pri jedinom face v meshi (plane) sa displacement vôbec neprejavil (možno iba zmenou polohy)
- po W subdivide multi 7 sa už niečo udialo.
- Až pri rozdelení na sieť asi 30x30 sa prejavili prudké zmeny vo
farbe
Blender 2.42.2 -teda predchodca 2.43

A neni to naopak? Low-poly znamena, ze mesh neni tak podrobny. Sit je hruba. To se prece vyuziva u her. Tam je Low-poly vyzadovano k vuli HW narokum, ne?

Autor:  pedu [ stř led 10, 2007 2:04 pm ]
Předmět příspěvku: 

Aha, tak som žil v nevedomosti :-). Hry nerobím, len som zopárkrát videl ten termín a zdalo sa mi, že ho používajú práve tak...

Autor:  Yellowzelo [ stř led 10, 2007 6:06 pm ]
Předmět příspěvku: 

Prívlastok low-poly značí ze, model má nizky pocet plôch. Cim ma model menej ploch, tak tým jeho rendering prebieha kratsie. Preto sa low- poly modely vyuzivaju pri hrach (renderovanie v realnom case)

http://en.wikipedia.org/wiki/Low_poly

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/