blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

YAFRAY - divny stiny
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4074
Stránka 11

Autor:  joxer [ stř pro 13, 2006 3:31 pm ]
Předmět příspěvku:  YAFRAY - divny stiny

potrebuju poradit co mam blbe nastaveny v yafrayi, ze mi dela takovy divny stiny

Přílohy:
knife2b.jpg
knife2b.jpg [ 8.99 KiB | Zobrazeno 366 krát ]

Autor:  kareem [ stř pro 13, 2006 3:39 pm ]
Předmět příspěvku: 

A nemáš nastavený AO? mě se to stávalo u tenkých objektů u AO. V Yafrayi nevím, nastavením to podle mě není.

Autor:  Bumpkin [ stř pro 13, 2006 5:07 pm ]
Předmět příspěvku: 

Kareem: v Yafrey neni AO ale GI


joxer: jaky hodnoty mas u Yafray nastaveny?? jakou metodu GI pozivas??

doporucuju mit vzdy Depth vetsi nez CDepth a to nejmin o dva, a taky koukam ze pouzivas jako hlavni svetlo GI to nedelej nekvalitni stiny zkus tam prdnout sun nebo spot a pro doplneni (zjemneni stinu) area

Autor:  postolka [ stř pro 13, 2006 7:02 pm ]
Předmět příspěvku: 

Taky jsem mel tenhle problem a pomohlo vypnuti cache.

Autor:  joxer [ čtv pro 14, 2006 5:14 pm ]
Předmět příspěvku: 

nahraju sem blend soubor,
nejak se mi to nehejbe, kdyz se snazim s tim neco delat, tak se to pak vetsinou renderuje neunosne dlouho.... yafray mi zatim moc nejde no :?

Přílohy:
nuz.zip [32.21 KiB]
13 krát

Autor:  Bumpkin [ čtv pro 14, 2006 7:12 pm ]
Předmět příspěvku: 

joxer: první chyba, vsechny svetla se snazis nahradit jen GI
pak dalsi chyba, proc mas tak premrstenou kvalitu?? kdyz ti zaostava Depth a CDepth jak rikam Depth by melo bejt vetsi nez CDepth

tot asi vse co sem zatim nasel a s tou kvalitou to neprehanej staci bhate medium :roll: :roll:

Autor:  Bumpkin [ čtv pro 14, 2006 7:30 pm ]
Předmět příspěvku: 

tak si pak nevym proc mel aktyvovany nor, ale delal jsem par testu ten stin ti tak bude vychyzet, myslim ze je to odrazem GI od zrcadlovejch ploch zkousel jsem vse mozne ale nejak se mi to nepodarilo odstranit a kdyz jsem to zvedl byl to opravdu odraz svetla :wink: :wink:

Autor:  postolka [ pát pro 15, 2006 1:58 am ]
Předmět příspěvku: 

Bumpkin píše:
zkousel jsem vse mozne ale nejak se mi to nepodarilo odstranit:wink:

Jak sem rikal, pomohlo vypnuti cache :D, ovsem rendertime se zvetsil z 0:24 na 4:08 to znamena priblizne 9-10x pri medium kvalite a cca 5x pri low kvalite.
Nejrozumnejsi by imho bylo pouzit svetla misto full gi a nebo si vyhrat s nastavenim SkyDome.

Autor:  Bumpkin [ pát pro 15, 2006 7:31 pm ]
Předmět příspěvku: 

postolka: ja i kdyz vypnu cache tak to nepomohlo :? :?

Autor:  postolka [ sob pro 16, 2006 12:43 pm ]
Předmět příspěvku: 

Bumpkin píše:
postolka: ja i kdyz vypnu cache tak to nepomohlo :? :?

Tak v tom pripade se ten YafRay chova nejak divne. Ja sem stahnul zip, na nic nesahal, henom sem prepnul tlacitko Cache v zalozce YafRay GI a vylezlo mi tohle:
Obrázek
(RT: 5:26 - AthlonXP 2.2, 512MB RAM)
Blender: 2.42a
Yafray: 0.0.9 (optimalizovany build)

Autor:  Bumpkin [ sob pro 16, 2006 12:49 pm ]
Předmět příspěvku: 

postolka: no ja tez a nic, a tak sem zacal zkouset dalsi veci i sem zkusil prenastavit matros :? :?

Autor:  xixixao [ ned pro 17, 2006 5:25 pm ]
Předmět příspěvku: 

U mne stačí vypnout cache.

Autor:  Blitz [ ned pro 17, 2006 6:17 pm ]
Předmět příspěvku: 

Bumpkin tady uspesne mystifikuje a placa tak trochu nesmysly.

je celkem jedno jak je ta scena svicena, jestli primym nebo neprimym(gi) svetlem, podstatne je to proc mu stiny chybuji

v te stahnutelne scene pouzil cache metodu..v tomhle pripade vznikly chyby v tech meznich oblastech(rozich) interpolace


hlavne to chce zvysit pocet vzorku v rozich(parametr shadow quality, defaultne nastaveny nekde na 0.9) pripadne snižit hodnoty par. Prec. cimz zvysis pocet vzorku

nicmene pokud u takto jednoduche sceny zvysis prvne jmenovany prezenes na hodnoty blizke 1 chyby ti temer zmizi, cas se ale dost protahne(navic v kombinaci s celkovym zvysenim poctu vzorku), proto mozna jednodusi bude zvolit jinou metodu GI(viz postolka)

je to o experimentovanis temito dvema parametry tak aby byl unosny rendertime a ta zvolena metoda se vyplatila

jinak pocet paprsku(quality), Depth(počet odrazů paprsků) nebo dokonce cdepth(pro caustic!!!) budou mit vliv opravdu minimalni :wink:

jinak bych rad podotknul aby jste si nekteri z vas panove(posledni dobou je to tu nejak casto) uvedomili ze spatna, chybna rada je horsi nez zadna, tak se podle toho prosim riďte :wink:

Autor:  Blitz [ ned pro 17, 2006 6:33 pm ]
Předmět příspěvku: 

jinak tady moje nastaveni


Obrázek

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/