blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

World obrázek a cyklus v animaci
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4004
Stránka 11

Autor:  bily.trpaslik [ stř lis 22, 2006 1:43 am ]
Předmět příspěvku:  World obrázek a cyklus v animaci

Ahoj,

mám zase další problémek, vlastně dva :-). Snažil sem se je tady najít, ale je tu těch příspěvků tolik, že u toho čtení usínám, tak sem raději založil nové téma.

1. Jak nastavit obrázek do Worldu už jsem zjistil. Má to ale malý háček - mám jednu animaci pohoří a jako nebe jsem vložil jednu fotku mraků. Jenže když potom animaci vyrenderuju, ono nebe je ve výsledku pořád na jednom místě i přes to, že kamera se otáčí. Jde takto nějak nebe rozpohybovat?

2. V též animaci mám mouchu, která letí a mává křídly. K tomu jsem použil Relative vertex keys, a abych nemusel pohybovou křivku ručně nastavovat snímek po snímku, použil jsem možnost Cyclic v nastavení křivky. Potud bez problému. Jenže jak mám udělat, když si moucha na něco sedne a křídly mávat přestane a pak zase vzlétne. Jde takto nějak přerušit část cyklované křivky?

Doufám, že sem to nevylíčil moc nesrozumitelně. Děkuju za veškeré rady :)

Autor:  pedu [ stř lis 22, 2006 8:34 am ]
Předmět příspěvku: 

1. Aj ja som si všimol, že pri niektorých mapovaniach je svet zviazaný s kamerou (možno je to bug, neviem.). Iné mapovanie mi však nevyhovovalo, tak som proste oblohu dal na vnútro tube. Potom som tube pomaly roztočil, aby sa mraky hýbali :-)

2. To sa tiež asi nedá. Doporučil by som však ísť na to cez NLA stripes. Tam sa dá urobiť akcia (alebo viac akcií - napríklad vystieranie jedného krídla, mávanie...) - veľmi jednoducho a potom jednoducho kontrolovať rýchlosť, prípadne státie v istej pozícii.

Autor:  pedu [ stř lis 22, 2006 10:52 am ]
Předmět příspěvku: 

Jedno mávnutie krídla je pri vertex animácii o tom, že sa váha mení z nuly na jedna.

Autor:  pedu [ stř lis 22, 2006 12:37 pm ]
Předmět příspěvku: 

Teda - je tam ešte váha (a iba ona sa volá weight), podľa ktorej sa aplikuje deformácia na jednotlivé vertexy, ale tá sa zasa nedá animovať.

Autor:  bily.trpaslik [ stř lis 22, 2006 5:21 pm ]
Předmět příspěvku: 

pedu: No povím ti, s tou tubou je to bezva nápad, určitě to zkusím :-)

K tý dvojce - s těmi NLA nějak neumím pracovat, není o tom nějaký tutoriál nebo jiný návod?

Autor:  pedu [ čtv lis 23, 2006 8:04 am ]
Předmět příspěvku: 

Samozrejme sú aj tutoriály, len v nich mám zlý systém - stiahnem si ich na disk a potom neviem, odkiaľ a mám ich priveľa...

Ale myslím, že som sa to učil priamo z http://mediawiki.blender.org/index.php/Manual

Najprv treba zvládnuť armatúru (kostra) - na začiatku je Animation in 30+30 minutes

a potom sa dajú vyrábať NLA stripes.

Autor:  kareem [ čtv lis 23, 2006 8:59 pm ]
Předmět příspěvku: 

Nějaké tutory k NLA editoru: http://mediawiki.blender.org/index.php/Manual/PartIX/The_Non_Linear_Animation_Editor_Window_(NLA) , http://mediawiki.blender.org/index.php/NLA_Editor_and_Stride_Path , http://www.telusplanet.net/public/kugyelka/blender/tutorials/stride/stride.html

Autor:  bily.trpaslik [ pát lis 24, 2006 12:12 am ]
Předmět příspěvku: 

Bezva, díky moc, mrknu na to 8)

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/