blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Mechanicke rameno
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=3955
Stránka 11

Autor:  Louise Cypher [ pon lis 06, 2006 9:47 pm ]
Předmět příspěvku:  Mechanicke rameno

Nazdar lidi!
Nevím, jestli můj dotaz nebude příliš komplikovaný, ale řeším takový problém: vytvořil jsem si v blenderu jednoduchý mechanismus ramene s pístem. Jde mi o to, jestli lze za osu rotace určitého objektu (či skupiny "zparentovaných" objektů) zvolit nějakou uživatelem stanovenou osu (čili jinou než x,y,z) která by procházela pivotem "parentově nejstaršího" objektu. Zkrátka tento mechanismus mi hezky
pracuje pokud ramena rotuji podle osy Z, ale kybych celou soustavu otočil o náhodný stupeň kolem náhodné osy tak to bude dělat psí kusy. Pro lepší pochopení přikládám *.blend soubor, snad jsem svůj dotaz podal alespoň trošku srozumitelně. Díky za odpovědi (snad se nějaká najde javascript:emoticon(':lol:')

Přílohy:
pist.zip [40.94 KiB]
21 krát

Autor:  pedu [ úte lis 07, 2006 8:07 am ]
Předmět příspěvku: 

Pridal som tam plôšku C a Constrait kostičky na ňu. Keď sa C hýbe, kostička ju nasleduje, ale iba v jednej rovine.

Přílohy:
pist.zip [42.11 KiB]
15 krát

Autor:  Louise Cypher [ úte lis 07, 2006 6:06 pm ]
Předmět příspěvku: 

Hmm zajímavé, nicméně to neřeší problém. Já zkrátka potřebuji zamkonout rotaci objektu pouze kolem jedné konkrétní osy, která není závislá na souřadném systému, ale je pevně svázaná s meshem. A v ideálním případě by tato osa měla být definovatelná uživatelem...mno vážně si nejsem jistý jestli Blender něco takového umožňuje. A nebo nevíte někdo jak tohle obejít jinak?

Autor:  pedu [ stř lis 08, 2006 8:02 am ]
Předmět příspěvku: 

Isteže – nestíham a tak som chcel aspoň naviesť na cestu, ktorá vedie ku cieľu, teda na Constraits. Pred časom niekto poslal do diskusie mechanické rameno. Viem, že sa tá téma týkala Hooks, ale neviem ju nájsť, ani cez slovo hook, ani háčky. Ospravedlňujem sa autorovi, že neviem jeho meno, ale snáď sa prihlási ku svojmu dielu.

Treba to chytiť myšou za šípku osi objektu Kotva.

Přílohy:
ukazka.zip [207.31 KiB]
17 krát

Autor:  Louise Cypher [ stř lis 08, 2006 3:24 pm ]
Předmět příspěvku: 

To je skoro to co jsem hledal! sorry že mě to nedocvakalo dřív- teprv začínám a funkci Constraits moc neznám (jště se kouknu na netu po nějakým tutoru), každopádně dík tobě i autorovi ramena. Snad z toho nějak vyextrahuju způsob řešení.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/