Právě je pát lis 01, 2024 2:17 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Mechanicke rameno
PříspěvekNapsal: pon lis 06, 2006 9:47 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř říj 11, 2006 7:41 pm
Příspěvky: 158
Bydliště: Brno
Nazdar lidi!
Nevím, jestli můj dotaz nebude příliš komplikovaný, ale řeším takový problém: vytvořil jsem si v blenderu jednoduchý mechanismus ramene s pístem. Jde mi o to, jestli lze za osu rotace určitého objektu (či skupiny "zparentovaných" objektů) zvolit nějakou uživatelem stanovenou osu (čili jinou než x,y,z) která by procházela pivotem "parentově nejstaršího" objektu. Zkrátka tento mechanismus mi hezky
pracuje pokud ramena rotuji podle osy Z, ale kybych celou soustavu otočil o náhodný stupeň kolem náhodné osy tak to bude dělat psí kusy. Pro lepší pochopení přikládám *.blend soubor, snad jsem svůj dotaz podal alespoň trošku srozumitelně. Díky za odpovědi (snad se nějaká najde javascript:emoticon(':lol:')


Přílohy:
pist.zip [40.94 KiB]
21 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 07, 2006 8:07 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 31, 2006 9:46 am
Příspěvky: 548
Pridal som tam plôšku C a Constrait kostičky na ňu. Keď sa C hýbe, kostička ju nasleduje, ale iba v jednej rovine.


Přílohy:
pist.zip [42.11 KiB]
15 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 07, 2006 6:06 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř říj 11, 2006 7:41 pm
Příspěvky: 158
Bydliště: Brno
Hmm zajímavé, nicméně to neřeší problém. Já zkrátka potřebuji zamkonout rotaci objektu pouze kolem jedné konkrétní osy, která není závislá na souřadném systému, ale je pevně svázaná s meshem. A v ideálním případě by tato osa měla být definovatelná uživatelem...mno vážně si nejsem jistý jestli Blender něco takového umožňuje. A nebo nevíte někdo jak tohle obejít jinak?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 08, 2006 8:02 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 31, 2006 9:46 am
Příspěvky: 548
Isteže – nestíham a tak som chcel aspoň naviesť na cestu, ktorá vedie ku cieľu, teda na Constraits. Pred časom niekto poslal do diskusie mechanické rameno. Viem, že sa tá téma týkala Hooks, ale neviem ju nájsť, ani cez slovo hook, ani háčky. Ospravedlňujem sa autorovi, že neviem jeho meno, ale snáď sa prihlási ku svojmu dielu.

Treba to chytiť myšou za šípku osi objektu Kotva.


Přílohy:
ukazka.zip [207.31 KiB]
17 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 08, 2006 3:24 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř říj 11, 2006 7:41 pm
Příspěvky: 158
Bydliště: Brno
To je skoro to co jsem hledal! sorry že mě to nedocvakalo dřív- teprv začínám a funkci Constraits moc neznám (jště se kouknu na netu po nějakým tutoru), každopádně dík tobě i autorovi ramena. Snad z toho nějak vyextrahuju způsob řešení.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz