blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Nacitani modelu http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=3905 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | frca [ čtv lis 02, 2006 9:09 am ] |
Předmět příspěvku: | Nacitani modelu |
Zdravím, existuje nějaká c knihovna pro načítání modelů z blenderu? Nejlepší by bylo, kdyby podporovala i animace. Export do jiného typu objektu to vždycky nějak zmrší, a takto by se nemuselo nic exportovat. Díky |
Autor: | iIN [ čtv lis 02, 2006 1:18 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
V roku 2000 som o niečom takom čítal na root.cz, volalo sa to DNA Decoder, ale žiaľ stránky projektu sú už zrušené.. |
Autor: | Ash [ čtv lis 02, 2006 2:46 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
frca, základná otázka je, na čo to potrebuješ? Ak chceš do vlastného programu načítať modely z blenderu, je lepšie si urobiť vlastný exportér (alebo upraviť nejaký existujúci), ktorý ti vyexportuje presne tie dáta, ktoré potrebuješ. Z vlastnej skúsenosti viem, že export dát sa v Pythone programuje oveľa rýchlejšie ako rozhranie na C knižnicu poskytujúcu prístup k dátam Blenderu. |
Autor: | frca [ čtv lis 02, 2006 11:11 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Jde mi prostě o zobrazení blenderovského modelu v OpenGL. Třeba u 3D studia MAX exportéry chápu, to je uzavřený formát, ale proč exportovat Blender? Nehledě k tomu, že když ho už načtu v C, tak si nějaký vlastní formát pomocí toho vytvořím programově a nemusím se učit Python Jelikož Blender je open source, tak doufám, že nejsem první, koho toto napadlo. Nebo je tam nějaká nepříjemná licence ve smyslu, že programy vytvořené ze zdrojáků Blenderu musí být opensource? Asi ano, ale i tak by to neměl být problém to napsat sám podle specifikace .blend frca |
Autor: | iIN [ čtv lis 02, 2006 11:31 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
frca píše: Jde mi prostě o zobrazení blenderovského modelu v OpenGL. Třeba u 3D studia MAX exportéry chápu, to je uzavřený formát, ale proč exportovat Blender? Formát .blend obsahuje množstvo informácií zbytočných pre jednoduché zobrazenie modelu. Má dosť komplikovanú štruktúru a je omnoho jednoduchšie napísať (upraviť už existujúci) exportný skript ako písať loader .blend formátu. frca píše: Nebo je tam nějaká nepříjemná licence ve smyslu, že programy vytvořené ze zdrojáků Blenderu musí být opensource?
GNU/GPL = v podsate áno, musel by si svoj projekt ďalej šíriť pod touto licenciou. Ak by si mal záujem, môžem poskytnúť zdrojáky môjho exportéra z Blendru do vlastného formátu a loader v Céčku, akurát nepodporuje animácie. |
Autor: | Ash [ pát lis 03, 2006 10:20 am ] |
Předmět příspěvku: | |
frca, .blend nie je otvorený formát, je to uzavretý formát pre internú potrebu blenderu. Neexistuje k nemu verejná dokumentácia (ak nechceš analyzovať zdrojáky Blenderu), jeho štruktúra sa môže medzi jednotlivými verziami Blenderu meniť, pretože je dosť zviazaná s vnútornými štruktúrami Blenderu. Samotný Blender nemá spätnú kompatibilitu nejako oslňujúco ošetrenú - stáva sa, že .blend staršej verzie nefunguje úplne správne v novej verzii. Všetky tieto fakty hovoria proti použitiu .blend formátu ako základného formátu samostatnej aplikácie. Ak by ti išlo čisto len o prehliadač .blend modelov pevne zviazaný so samotným Blenderom, tak by bolo najlepšie použiť samotné zdrojáky Blenderu a zobrazovať dáta nie zo súboru, ale z vnútorných štruktúr Blenderu. |
Autor: | frca [ úte lis 07, 2006 11:23 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Napsat nějaký vlastní exportér by snad nebyl ten největší problém, horší je, že nerozumím animaci, takže nevím, co chci exportovat. A i kdybych to vyexportoval, tak nevím, jak to animovat. Pokud mám animaci v blenderu, chtěl bych nějakou knihovnu, která mi to bude v OpenGL animovat přesně tak, jak je to animované třeba v Blenderovském renderu animace (tzn. bez převodů na nějakou vertexovou animaci z kosterní při exportu do vlastního formátu). Kdyby existovala nějaká taková knihovna v C a k tomu ještě exportér z blenderu, bylo by to dokonalé. Z toho bych se to pak třeba naučil a pak napsal něco vlastního. Neví někdo o nějakém tutoriálu na export obecně, ale nepomíjející export animací? Díky |
Autor: | Ash [ úte lis 07, 2006 11:59 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Blender má viacero druhov animácií, ktoré z nich potrebuješ? 1. Kostrová animácia 2. Vertex keys animácia 3. IPO animácia Na prvé dve je možné použiť ako komplexný príklad exportér z Blenderu do Ogre. |
Autor: | frca [ čtv lis 09, 2006 7:52 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Ash píše: Blender má viacero druhov animácií, ktoré z nich potrebuješ?
1. Kostrová animácia 2. Vertex keys animácia 3. IPO animácia Na prvé dve je možné použiť ako komplexný príklad exportér z Blenderu do Ogre. Asi jsem mimo, ale co to je ta IPO animace? Nesouvisí s tou kostrovou? Ta přece taky vytváří jakési křivky, myslel jsem, že to jsou ty IPO. Předem díky za vysvětlení. frca |
Autor: | pedu [ pát lis 10, 2006 7:50 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Cez IPO animáciu sa todo dá robiť strašne veľa. Napríklad aj meniť farbu, či priehľadnosť objektu. Ale samozrejme aj pohyby, rotácie a tak. Je to základ animácie, lebo aj kostičky sa môžu pohybovať cez IPO, aj vertex keys majú v IPO krivkách podporu. Napodobiť celý blenderový animačný engine bude pracné. |
Autor: | Ash [ pát lis 10, 2006 4:52 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Zle som sa vyjadril, pod IPO animáciou som myslel animáciu celých objektov - ich polohy, orientácie... Samozrejme IPO krivky sú použité aj pri kostrovej a vertexovej animácii. |
Autor: | frca [ pát lis 10, 2006 5:38 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
pedu píše: Cez IPO animáciu sa todo dá robiť strašne veľa. Napríklad aj meniť farbu, či priehľadnosť objektu. Ale samozrejme aj pohyby, rotácie a tak.
Je to základ animácie, lebo aj kostičky sa môžu pohybovať cez IPO, aj vertex keys majú v IPO krivkách podporu. Napodobiť celý blenderový animačný engine bude pracné. Já bych ho nechtěl ani tak napodobovat jako spíš převzít Ale asi mi nic jiného nezbude |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |