blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Pár záludných otázek http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=3683 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | tom*p [ čtv říj 12, 2006 2:10 pm ] |
Předmět příspěvku: | Pár záludných otázek |
Chěl bych se s vámi poradit o pár věcech, které se mi nepodařilo vyřešit. Omlouvám se že se každá otázka týká něco jiného,ale nechtěl jsem zakládat 3 témata. 1) Jak správně nastavit rozostření DOF v Yafrayi, aby vypadalo dobře (myslím aby způsob rozostření vypadal realiscky)? 2) Jak se používá panorama render (myslím, že snad ani nefunguje)? 3) Je nějaký způsob, jak (např. přes Yafray) udělat odraz světla od zrcadla (prasátko)? |
Autor: | pedu [ pát říj 13, 2006 8:17 am ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
„Prasátko“ sa dá urobiť pomocou fotónovej lampy. Okrem nej samozrejme treba pridať aj ďalšie.
|
Autor: | pedu [ pát říj 13, 2006 11:04 am ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
Inak – tá istá scéna cez PovRay (Blend2Pov 006j) – prasiatko sa ešte odrazí od zrkadla. Alw lampa je spot, lebo PovRay pracuje s fotónmi aj pri spote. A pridal tam svoje ambi svetlo.
|
Autor: | tom*p [ pát říj 13, 2006 5:23 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Díky, aspoň už vím, že to opravdu jde a není to ani tak těžké, snad se najde ještě někdo, kdo mi poradí i s ostatními otázkami. |
Autor: | Bumpkin [ pát říj 13, 2006 7:19 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
1) Jak správně nastavit rozostření DOF v Yafrayi, aby vypadalo dobře (myslím aby způsob rozostření vypadal realiscky)? tak na to nejni ta spravna odpoved myslim si teda aspon ja osobne ze pri tom musis trosku doooost experimentovat pac je to pro kazdou scenu individuelni (muj nazor ale muzu se dooost plest zatim jsem tento efekt nepouzil) |
Autor: | pedu [ úte říj 17, 2006 12:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Odpoveď na 1: DoF je vec blízka klasickým fotografom, čo nepoužívajú automatiku. Objektív sa zaostrí na predmet, teda DoF Distance je vzdialenosť medzi kamerou a objektom, ktorý má byť najostrejší. Apertúra (1/clona fotoaparátu) určuje ako blízko ku Distance sa prejaví rozostrenie. Na starých foťákoch bývajú také čiaročky pre každú clonu zvlášť. Čím je väčšia apretúra (menšia clona) tým je blur výraznejší. Normálne sa fotí s apretúrou 0,50-0,06 Nastavuje sa to na kamere |
Autor: | tom*p [ úte říj 17, 2006 4:35 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Tohle ještě chápu, ale myslel jsem tím, jak nestavit typ Bokeh a jeho Bias. Absolutně se v tomto nevyznám, a co to Bokeh nebo Bias znamená nevím. Nemáte někdo zkušenosti s tím, které nastavení Bokeh a Bokeh Bias, popř. nějaká rotace, jsou nejlepší? P.S. Opravdu nevíte jak je to s tím panorama renderem? |
Autor: | Ragnos [ úte říj 17, 2006 6:12 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
tom*p píše: Opravdu nevíte jak je to s tím panorama renderem?
http://en.wikibooks.org/wiki/Blender_3D ... a_Settings |
Autor: | tom*p [ úte říj 17, 2006 6:42 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
I když já zapnu PANO tlačítko a nastavím X části na 4 a Y části na 1, tak mi to vyrenderuje to samé, jako, kdybych PANO zaplé neměl. Prostě Render vyrenderovaný postupně na více částí. Zkoušel jsem i podle toho na Wiki nastavit Lens (FOV), ale stejně to nějak nejde. Pokud to někomu funguje, dejte sem prosím blend. |
Autor: | pedu [ stř říj 18, 2006 6:18 am ] |
Předmět příspěvku: | |
BIAS je niečo ako Set Smooth v meshi. Keď je vypnuté, objekt je renderovaný hranatejšie - je to však istá chyba, nesúvisí to s vertexami a pod. Hodnotu treba nájsť čo najmenšiu, aby to bolo pekné lebo veľká hodnota spomaľuje. |
Autor: | Ragnos [ stř říj 18, 2006 6:24 am ] |
Předmět příspěvku: | |
tom*p píše: I když já zapnu PANO tlačítko a nastavím X části na 4 a Y části na 1, tak mi to vyrenderuje to samé, jako, kdybych PANO zaplé neměl. Prostě Render vyrenderovaný postupně na více částí.
Zkoušel jsem i podle toho na Wiki nastavit Lens (FOV), ale stejně to nějak nejde. Pokud to někomu funguje, dejte sem prosím blend. To je takový problém to vyzkoušet v zřejmě o dost míň zabugované verzi 2.41 kde to samozřejmě funguje. ale možná že to tvůrci zakopali někam jinam o čemž nevím. |
Autor: | pedu [ stř říj 18, 2006 7:11 am ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
Pochopiť BOKEH je jednoduché. Tu je nastavený na trojuholník, teda rozostruje bod do trojuholníka. Realne je dobrý samozrejme disk.
|
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |