Právě je sob lis 30, 2024 5:41 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Chyby AO u velmi tenkych objektu
PříspěvekNapsal: sob říj 14, 2006 11:16 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 25, 2004 3:04 pm
Příspěvky: 113
Bydliště: nedaleko Prahy
Zdravim vsechny blenderisty,

narazil jsem na problem pri renderovani hracich karet (obecne, jakychkoliv velice tenkych objektu), a to ve vzniku artefaktu, jak u AO tak u GI v yafrai, se na plochach objevuji cerne fleky.
Jedna se asi o aproximaci a zapocitani dat ze sousednich facu, kazdopadne me to dost trapi, protoze pri fakeovani se spoty jednak dost narusta cas renderingu, jednak efekt neni tak dobry..

Bych byl velice vdecny za radu jak artefakty potlacit, popripade jiny napady...

Diky, SL.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob říj 14, 2006 11:53 pm 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
V případě AO v internalu bych si pohrál s nastavením Dist (nezapomeň zaphout Use Distances,jinak se parametr nepoužije), v případě GI buď použij metodu Path tracing (zapnuté GI, Method Full,ale nezaptnuté Cache nebo Photon), nebo u Cache mít dostatečně vysokou ShadowQuality,případně přenastavit Prec parametr (čím nižší číslo,tím přesnější a pomalejší výpočet).

ALE- totálně hádám, jsou to věci,které bych v případě problému,co popisuješ vyzkoušel. Lepší by bylo, kdybys poslal náhled, jak ty artefakty vypadají a jak vypadá scéna, protože když jsem si teď vyzkoušel jednoduchý render tenkého objektu jak přes AO, tak přes GI (Cache metoda), tak se mi to spočítalo v pohodě:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: render tenkych predmetu
PříspěvekNapsal: ned říj 15, 2006 8:14 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 25, 2004 3:04 pm
Příspěvky: 113
Bydliště: nedaleko Prahy
ahoj, diky za odpoved,

s nastavenim AO jsem si hral vic nez dost, v podstate zadny z parametru nemel na vznik artefaktu zadny vliv, pri pouziti YafRay GI bez Cache a fotonu se vse kupodivu vyrenderovalo spravne, pri cache ale byly artefakty zpatky...

nakonec jsem se rozhodl pouzit metodu duplikovanych spotu, kazdopadne by me docela zajimalo, kde se artefakty berou, jestli se jedna o bug v dusledku meznich podminek (v nejtencich mistech je vzdalenost facu 0.007, prumerne 0.02), prunik vzorku a paprsku, zaokrouhleni, nebo vsechno dohromady, ci co? :)

SL


Přílohy:
Poznámka: render tenkych objektu pomoci AO a YafRay GI+cache
AO_GI.jpeg
AO_GI.jpeg [ 15.34 KiB | Zobrazeno 211 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz