blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Nejde pustit renderovani animace. http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=3359 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Sagi [ sob srp 26, 2006 9:55 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | Nejde pustit renderovani animace. | ||
Udelal jsem si skakajici kouli podle jednoho tutorialu. Zacalo me to bavit takze sem si u toho dost vyhral, takze to nemam uplne stejny jako v tom tutoru. Problem je v tom ze kdyz zmacknu tlacitko ANIM tak se vyrenderuje jen prvni frame sekvence a dal se nic nedeje (jako bych mackal RENDER). Netusim v cem je problem, protoze animace jinak normalne probiha v nahledu (alt+A). Format mam nastaveny na AVI jpeg, spravne mam nastaveny i prvni a posledni frame (pod tim tlacitkem ANIME). Kamera jede po krivce. Porad ale nemuzu najit zadnou chybu. Zkusil sem teda udelat uplne jednoduchouckou animaci o 100 framech kde jen pred kamerou posunu plane. Ani ta nejde vyrenderovat. Nevim jestli neco nastavuju spatne, tak posilam *.blend file (zabaleno v zipu). Snad tam nekdo chybu objevi. Doufam ze to neni mou verzi Blenderu. (2.40 fr) Jeste jeden souvisejici dotaz. Ve stejne animaci jsem chtel v prubehu ovlivnit rychlost kamery. Oznacil jsem krivku, prepnul jsem se do IPO editoru, tam zmacknul Path a pak vytvoril krivku znazornujici rychlost v case. S kamerou to sice nak pohlo ale opravdu zvlastne. Zajimalo by me co je v IPO editoru vynaseno na svisle ose, protoze rychlost, at uz jakakoliv to neni. Pokud jsem tam totiz dal krivku, ktera se vlnila podobne jako sinuoida, mela by se kamera pohybovat jednim smerem a brzdit a zase zrychlovat. Ale misto toho kamera litala ze strany na stranu jako silena a uprostred animace se zastavila uplne. Co s tim? Diky moc tem co si to precetli a pokusi se pomoct.
|
Autor: | Pitris [ sob srp 26, 2006 10:30 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Hmmm. Me to jede. Akorat jsem do Output (uplne nalevo) zadal misto, kam to chci ulozit, tedy /home/petr/tmp/koule.avi (Ty asi budes mit neco jako C:\atd\atd...) a ve Format jsem zatrhl AVI Jpeg. A jelo to jako drak. |
Autor: | postolka [ ned srp 27, 2006 12:16 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Krivka o ktere mluvis neurcuje rychlost, ale pozici. Takze pokud chces aby kamera menila rychlost tak to znamena ze ta krivka musi mit ruzny sklon (pokud pujde prudce nahoru, bude se pohybovat rychle, pokud bude krivka vodorovna, bude stat na miste a pokud pujde smerem dolu, bude se vracet). Vzdy animujes pouze v rozmezi 0 do 1 (na svisle ose - 0 = zacatek krivky 1 = konec). |
Autor: | Pitris [ ned srp 27, 2006 8:25 am ] |
Předmět příspěvku: | |
postolka píše: Krivka o ktere mluvis neurcuje rychlost, ale pozici. Takze pokud chces aby kamera menila rychlost tak to znamena ze ta krivka musi mit ruzny sklon (pokud pujde prudce nahoru, bude se pohybovat rychle, pokud bude krivka vodorovna, bude stat na miste a pokud pujde smerem dolu, bude se vracet). Vzdy animujes pouze v rozmezi 0 do 1 (na svisle ose - 0 = zacatek krivky 1 = konec).
Jeste mi prosim vysvetli, proc me to jede normalne plunyle. |
Autor: | postolka [ ned srp 27, 2006 9:56 am ] | |||
Předmět příspěvku: | ||||
Pitris píše: Jeste mi prosim vysvetli, proc me to jede normalne plunyle. :?:
No ja pouzil tuhle krivku a plynule se mi to rozhodne nepohybovalo (napriklad v tomhle pripade to dvakrat zpomalilo) pro jistotu prikladam i .blend.
|
Autor: | Sagi [ ned srp 27, 2006 10:03 am ] |
Předmět příspěvku: | ... |
Uz sem na to prisel. Je to tak, ta rychlost neni zavislost rychlosti na case, ale vzdalenosti na case. Na ose Y je vynasena vzdalenost. Takze kdyz krivka klesa tak se kamera vraci. Diky moc. Renderovani animace jiz jde. Zkusil sem to od postolky a od te doby to asi jde. Jen me mrzi ze nevim cim to bylo. A snad posledni dotaz. Ta kamera co mi jede po krivce sebou obcas nehezky skubne. To je zpusobeno tim ze krivka neni uplne presna. Takze bych potreboval bud krivku nak zaoblit (Set Smooth opravdu nepomaha ). A nebo kamere nastavit aby krivku nesledovala uplne presne a aby na drahu krivky reagovala s jakymsi AntiShockem. Nevite o nake takove funkci? Diky |
Autor: | Solid Liquid [ ned srp 27, 2006 11:27 am ] |
Předmět příspěvku: | path |
Ahoj, to, že se ti kamera škube může mít podle mě dvě příčiny- a) špatný nastavení křivky v ipo -při uřčitým nastavení kontrolních bodů ti tam můžou vznikat dost ostrý hrany b) nízký rozlišení samotné PATH, to můžes zvýšit v editačních položkách (F9) pod DefResolU/RenResolU Pokud chces snížit vliv křivky, použij na cameru constraint Follow path, tam vepiš jméno cesty a můžes nastavovat influence (taky frame offset), pak už si s tím nějak pohraj... Btw, set smooth nijak nemění a nevyhlazuje TOPOLOGII, ale určuje plynulý způsob interpolace intenzity světla mezi vertexama (jestli to správně chápu ) SL |
Autor: | Pitris [ ned srp 27, 2006 9:54 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
postolka píše: Pitris píše: Jeste mi prosim vysvetli, proc me to jede normalne plunyle. No ja pouzil tuhle krivku a plynule se mi to rozhodne nepohybovalo (napriklad v tomhle pripade to dvakrat zpomalilo) pro jistotu prikladam i .blend. Hmmm. Tak to jsem asi idiot. Protoze v tom souboru, co postnul Sagi na Speed nikdo ani nesahnul. Pri pokusu s Tvym souborem kamera opravdu trha, tak jak ma. |
Autor: | postolka [ ned srp 27, 2006 10:45 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
No napada me jeste ze by to mohlo byt tim z ceho se vychazi. Ja sem vkladal primo path (ne bezier ani nurbs krivku), pak sem naparentoval kameru, nastavil track to a pak uz sem jenom zeditoval krivku a delalo to co melo... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |