blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
ZaÄ http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=3309 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | postolka [ stř srp 16, 2006 2:53 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Rek bych ze odpovedi na vsechny otazky najdes v menu daneho viewportu s nazvem "View". Pokud ses ztracen tak View->View all (nebo taky 'home') Pro vycentrovani pohledu View->Align View->Align View to Delected (nebo taky '*') |
Autor: | zgerbiak [ stř srp 16, 2006 4:49 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
vyrovnanie rotacie je alt + R |
Autor: | postolka [ stř srp 16, 2006 5:02 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Jeste k tomu "z niceho nic": Nevim jestli sis toho vsiml ale Blender podporuje tzv gestures - tzn reaguje na ruzne pohyby mysi - kdyz mysi neco "namalujes" (pokud drzis leve tlacitko) tak se zacne obekt rotovat, posouvat nebo zvetsovat - vice na http://mediawiki.blender.org/index.php/Manual/Gestures |
Autor: | pedu [ čtv srp 17, 2006 6:21 am ] |
Předmět příspěvku: | |
A ešte "objekt dostať do stredu editoru: / umožní prácu iba s vybratým(y) objektom(ami). |
Autor: | taby [ čtv srp 17, 2006 10:50 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud si stále nevíš rady, tak zkus manuál v češtině: ![]() http://www.kyberpunk.org/wiki/index.php ... D_prostoru |
Autor: | Ragnos [ čtv srp 17, 2006 1:08 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Bobs píše: abych to definoval přesněji ... při žádném z pohledů přes Num 1, Num 3, Num 7 nevidím modrou osu ... scéna se nějak posunuje, ale modrá osa nikde
![]() Může to být aktivovanou perspektivou, zkus se přepnout do izometrického pohledu Num 5 a potom Num 7, Num 3, Num 1. |
Autor: | taby [ čtv srp 17, 2006 5:44 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, občas se mi podařilo také sem tam něco zmáčkout a nevěděl jsem, co se děje. ![]() No, pokud jsi nějak nezměnil základní nastavení, tak ti třeba taky pomůžou tyto mapy kláves, kde je napsáno, co se má stát, když použiješ konkrétní klávesu, jako mě ![]() ![]() A mít to stále před očima není taky k zahození. ![]() http://mediawiki.blender.org/uploads/7/ ... itMode.png http://mediawiki.blender.org/uploads/8/ ... ctMode.png No, uvidíš, třeba jen nosím dříví do lesa, kdo ví? ![]() |
Autor: | Pitris [ čtv srp 17, 2006 7:42 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Me obcas pomuze pomuze stisknout Shift+S vybrat Cursor -> Selection a pak stisknout 'c'. Shift+S vybrat Cursor -> Selection: Ti hodi Cursor do centra naposled vybraneho objektu (predpokladam, ze pokud jsi n anem dela, tak je vybrany) a "c" nastavi pohled tak, ze je uprostred okna. Muj prispevek ber jako doplneni. To co psali chlapi predemnou je standardni postup. |
Autor: | Pitris [ pát srp 18, 2006 8:59 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Bobs píše: Taby: To je skvělý!!!! To by měl mít na stole každý začátečník - super - tisknu a laminuji a dávám pod myšku
![]() Jinak, můj problém se žádnou vaší radou zatím nevyřešil ... zkusím to ještě popsat trochu jinak ... nějak se mi prostě podaří otočit editačním prostorem a zároveň neotočit těmi pohledy Num3,1,7, ... myslel jsem, že ty pohledu jsou jakési "fixní kamery", které se otáčí spolu s celým prostorem. V podstatě by mi naprosto stačilo, kdybych se nějakým způsobem dostal do stavu při spuštění Blenderu - to je to co asi potřebuji. Tomu nerozumim. Nikdy neotacic prostorem. Proste se jen na nej odnekud a hledis urcitym smerem. Num3,1,7, jsou defaultni pohledy. Pootocis si stiskem prostrednihio tlacitka mysi. Jde jen o to mit nekde uprostred obrazovky to na cem pracuji. Ja vlastne uz ted vubec nechapu, co jsi myslel tim "ztratil jsem se". |
Autor: | Pitris [ pát srp 18, 2006 9:28 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Bobs píše: Ještě to zkusím popsat takhle ... po nějakém čase mého polochaotického pracování s Blenderem se mi podaří dostat do stavu, kdy Num1,3,7 ukazují zcela jiné pohledy než na začátku. Například, je "celé síť na kterou se kreslí" vzdálena a umístěna v některém z rohů 3D okna, ani jeden pohled neukazuje modrou osu ... nevím jak se vrátit zpět.
Ty defaultni pohledy (Num 1,3,7) pracuji tak, ze ze zorientuje smer pohledu a jeho rozsah se nastavi tak, aby tam bylo videt vse. Tedy ja Tvuj problem vidim tak, ze mas treba 2 objekty velikosti 2 jednotky od sebe vzdale 1000 jednotek. Pak je jasne, ze nic nevidis (dva male objekty hodne daleko od sebe). Zkus posunout ten druhy objekt k tomu prvnimu. Postni sem ten soubour, ja se na to vecer kouknu. |
Autor: | Pitris [ pát srp 18, 2006 10:01 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Ne. Nech to tak jak to je. Spakuj to zipem a uloz to tady. Ja si to stahnu a pak to TADY SMAZEJ, aby to nezabiralo misto. |
Autor: | Pitris [ úte srp 29, 2006 11:04 am ] |
Předmět příspěvku: | |
No a kde byl problem? Myslim, tohle vlakno by v budoucnu mohlo procitat vice zacatecniku (stejne to moc lidi nedela, ze) a myslim si, ze by stalo za to nejak ten problem uzavrit. Nekolik tady snazilo pomoct a me osobne by zajimalo, kde byl zakopany pes... |
Autor: | AD [ úte srp 29, 2006 12:48 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
pokud jsi odrotoval celou scénu, tak to mohlo být například po stisknutí prostředního tlačítka myši ( nebo adekvátní kombinaci kláves), ale tam dochází k rotaci okolo zvoleného "středu" scény. U starších verzí tento režim zůstával někdy aktivní i po uvolnění kolečka. Střed umístíš tak, že dáš 3dkurzor do místa, kolem kterého chceš rotovat a stiskneš C . Pak můžeš zase kurzor přemístit podle potřeby jinam. Zřejmě jsi si nechtíc posunul "střed" mimo scénu a proto jsi se tam nedostal ani po stisknutí NUM 1,3,7 atd... , protože všechny zobrazí příslušný pohled právě ke středu. |
Autor: | Pitris [ úte srp 29, 2006 12:53 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Bobs píše: No, to posouvání celého prostoru jsem popsal, asi je něco i na jeho rotaci, což se mi podařilo nějak zmačknout, asi. Pokud se mi to ještě někdy stane, dám to sem ... pokud najdu co asi bylo problém tak to odzkouším a napíšu to sem.
Daval jsem Ti svuj mail. Tak mi to prosim Te posli, ja se na to kouknu a napisu tady reseni. Dik. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |