blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
ZaÄ http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=3309 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | postolka [ stř srp 16, 2006 2:53 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Rek bych ze odpovedi na vsechny otazky najdes v menu daneho viewportu s nazvem "View". Pokud ses ztracen tak View->View all (nebo taky 'home') Pro vycentrovani pohledu View->Align View->Align View to Delected (nebo taky '*') |
Autor: | zgerbiak [ stř srp 16, 2006 4:49 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
vyrovnanie rotacie je alt + R |
Autor: | postolka [ stř srp 16, 2006 5:02 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Jeste k tomu "z niceho nic": Nevim jestli sis toho vsiml ale Blender podporuje tzv gestures - tzn reaguje na ruzne pohyby mysi - kdyz mysi neco "namalujes" (pokud drzis leve tlacitko) tak se zacne obekt rotovat, posouvat nebo zvetsovat - vice na http://mediawiki.blender.org/index.php/Manual/Gestures |
Autor: | pedu [ čtv srp 17, 2006 6:21 am ] |
Předmět příspěvku: | |
A ešte "objekt dostať do stredu editoru: / umožní prácu iba s vybratým(y) objektom(ami). |
Autor: | taby [ čtv srp 17, 2006 10:50 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud si stále nevíš rady, tak zkus manuál v češtině: http://www.kyberpunk.org/wiki/index.php ... D_prostoru |
Autor: | Ragnos [ čtv srp 17, 2006 1:08 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Bobs píše: abych to definoval přesněji ... při žádném z pohledů přes Num 1, Num 3, Num 7 nevidím modrou osu ... scéna se nějak posunuje, ale modrá osa nikde
Může to být aktivovanou perspektivou, zkus se přepnout do izometrického pohledu Num 5 a potom Num 7, Num 3, Num 1. |
Autor: | taby [ čtv srp 17, 2006 5:44 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, občas se mi podařilo také sem tam něco zmáčkout a nevěděl jsem, co se děje. No, pokud jsi nějak nezměnil základní nastavení, tak ti třeba taky pomůžou tyto mapy kláves, kde je napsáno, co se má stát, když použiješ konkrétní klávesu, jako mě Ocenil jsem to, protože než jsem si zapamatoval, co kde asi je, tak jsem taky jen tápal A mít to stále před očima není taky k zahození. http://mediawiki.blender.org/uploads/7/ ... itMode.png http://mediawiki.blender.org/uploads/8/ ... ctMode.png No, uvidíš, třeba jen nosím dříví do lesa, kdo ví? |
Autor: | Pitris [ čtv srp 17, 2006 7:42 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Me obcas pomuze pomuze stisknout Shift+S vybrat Cursor -> Selection a pak stisknout 'c'. Shift+S vybrat Cursor -> Selection: Ti hodi Cursor do centra naposled vybraneho objektu (predpokladam, ze pokud jsi n anem dela, tak je vybrany) a "c" nastavi pohled tak, ze je uprostred okna. Muj prispevek ber jako doplneni. To co psali chlapi predemnou je standardni postup. |
Autor: | Pitris [ pát srp 18, 2006 8:59 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Bobs píše: Taby: To je skvělý!!!! To by měl mít na stole každý začátečník - super - tisknu a laminuji a dávám pod myšku
Jinak, můj problém se žádnou vaší radou zatím nevyřešil ... zkusím to ještě popsat trochu jinak ... nějak se mi prostě podaří otočit editačním prostorem a zároveň neotočit těmi pohledy Num3,1,7, ... myslel jsem, že ty pohledu jsou jakési "fixní kamery", které se otáčí spolu s celým prostorem. V podstatě by mi naprosto stačilo, kdybych se nějakým způsobem dostal do stavu při spuštění Blenderu - to je to co asi potřebuji. Tomu nerozumim. Nikdy neotacic prostorem. Proste se jen na nej odnekud a hledis urcitym smerem. Num3,1,7, jsou defaultni pohledy. Pootocis si stiskem prostrednihio tlacitka mysi. Jde jen o to mit nekde uprostred obrazovky to na cem pracuji. Ja vlastne uz ted vubec nechapu, co jsi myslel tim "ztratil jsem se". |
Autor: | Pitris [ pát srp 18, 2006 9:28 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Bobs píše: Ještě to zkusím popsat takhle ... po nějakém čase mého polochaotického pracování s Blenderem se mi podaří dostat do stavu, kdy Num1,3,7 ukazují zcela jiné pohledy než na začátku. Například, je "celé síť na kterou se kreslí" vzdálena a umístěna v některém z rohů 3D okna, ani jeden pohled neukazuje modrou osu ... nevím jak se vrátit zpět.
Ty defaultni pohledy (Num 1,3,7) pracuji tak, ze ze zorientuje smer pohledu a jeho rozsah se nastavi tak, aby tam bylo videt vse. Tedy ja Tvuj problem vidim tak, ze mas treba 2 objekty velikosti 2 jednotky od sebe vzdale 1000 jednotek. Pak je jasne, ze nic nevidis (dva male objekty hodne daleko od sebe). Zkus posunout ten druhy objekt k tomu prvnimu. Postni sem ten soubour, ja se na to vecer kouknu. |
Autor: | Pitris [ pát srp 18, 2006 10:01 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Ne. Nech to tak jak to je. Spakuj to zipem a uloz to tady. Ja si to stahnu a pak to TADY SMAZEJ, aby to nezabiralo misto. |
Autor: | Pitris [ úte srp 29, 2006 11:04 am ] |
Předmět příspěvku: | |
No a kde byl problem? Myslim, tohle vlakno by v budoucnu mohlo procitat vice zacatecniku (stejne to moc lidi nedela, ze) a myslim si, ze by stalo za to nejak ten problem uzavrit. Nekolik tady snazilo pomoct a me osobne by zajimalo, kde byl zakopany pes... |
Autor: | AD [ úte srp 29, 2006 12:48 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
pokud jsi odrotoval celou scénu, tak to mohlo být například po stisknutí prostředního tlačítka myši ( nebo adekvátní kombinaci kláves), ale tam dochází k rotaci okolo zvoleného "středu" scény. U starších verzí tento režim zůstával někdy aktivní i po uvolnění kolečka. Střed umístíš tak, že dáš 3dkurzor do místa, kolem kterého chceš rotovat a stiskneš C . Pak můžeš zase kurzor přemístit podle potřeby jinam. Zřejmě jsi si nechtíc posunul "střed" mimo scénu a proto jsi se tam nedostal ani po stisknutí NUM 1,3,7 atd... , protože všechny zobrazí příslušný pohled právě ke středu. |
Autor: | Pitris [ úte srp 29, 2006 12:53 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Bobs píše: No, to posouvání celého prostoru jsem popsal, asi je něco i na jeho rotaci, což se mi podařilo nějak zmačknout, asi. Pokud se mi to ještě někdy stane, dám to sem ... pokud najdu co asi bylo problém tak to odzkouším a napíšu to sem.
Daval jsem Ti svuj mail. Tak mi to prosim Te posli, ja se na to kouknu a napisu tady reseni. Dik. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |