blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

ZaÄ
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=3309
Stránka 11

Autor:  postolka [ stř srp 16, 2006 2:53 pm ]
Předmět příspěvku: 

Rek bych ze odpovedi na vsechny otazky najdes v menu daneho viewportu s nazvem "View".
Pokud ses ztracen tak View->View all (nebo taky 'home')
Pro vycentrovani pohledu View->Align View->Align View to Delected (nebo taky '*')

Autor:  zgerbiak [ stř srp 16, 2006 4:49 pm ]
Předmět příspěvku: 

vyrovnanie rotacie je alt + R

Autor:  postolka [ stř srp 16, 2006 5:02 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jeste k tomu "z niceho nic":
Nevim jestli sis toho vsiml ale Blender podporuje tzv gestures - tzn reaguje na ruzne pohyby mysi - kdyz mysi neco "namalujes" (pokud drzis leve tlacitko) tak se zacne obekt rotovat, posouvat nebo zvetsovat - vice na http://mediawiki.blender.org/index.php/Manual/Gestures

Autor:  pedu [ čtv srp 17, 2006 6:21 am ]
Předmět příspěvku: 

A ešte "objekt dostať do stredu editoru: / umožní prácu iba s vybratým(y)
objektom(ami).

Autor:  taby [ čtv srp 17, 2006 10:50 am ]
Předmět příspěvku: 

Pokud si stále nevíš rady, tak zkus manuál v češtině: ;)
http://www.kyberpunk.org/wiki/index.php ... D_prostoru

Autor:  Ragnos [ čtv srp 17, 2006 1:08 pm ]
Předmět příspěvku: 

Bobs píše:
abych to definoval přesněji ... při žádném z pohledů přes Num 1, Num 3, Num 7 nevidím modrou osu ... scéna se nějak posunuje, ale modrá osa nikde :-(

Může to být aktivovanou perspektivou, zkus se přepnout do izometrického pohledu Num 5 a potom Num 7, Num 3, Num 1.

Autor:  taby [ čtv srp 17, 2006 5:44 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jo, občas se mi podařilo také sem tam něco zmáčkout a nevěděl jsem, co se děje. :)
No, pokud jsi nějak nezměnil základní nastavení, tak ti třeba taky pomůžou tyto mapy kláves, kde je napsáno, co se má stát, když použiješ konkrétní klávesu, jako mě ;) Ocenil jsem to, protože než jsem si zapamatoval, co kde asi je, tak jsem taky jen tápal :)
A mít to stále před očima není taky k zahození. :D

http://mediawiki.blender.org/uploads/7/ ... itMode.png
http://mediawiki.blender.org/uploads/8/ ... ctMode.png

No, uvidíš, třeba jen nosím dříví do lesa, kdo ví? :D

Autor:  Pitris [ čtv srp 17, 2006 7:42 pm ]
Předmět příspěvku: 

Me obcas pomuze pomuze stisknout Shift+S vybrat Cursor -> Selection a pak stisknout 'c'.

Shift+S vybrat Cursor -> Selection: Ti hodi Cursor do centra naposled vybraneho objektu (predpokladam, ze pokud jsi n anem dela, tak je vybrany) a "c" nastavi pohled tak, ze je uprostred okna.

Muj prispevek ber jako doplneni. To co psali chlapi predemnou je standardni postup.

Autor:  Pitris [ pát srp 18, 2006 8:59 am ]
Předmět příspěvku: 

Bobs píše:
Taby: To je skvělý!!!! To by měl mít na stole každý začátečník - super - tisknu a laminuji a dávám pod myšku :-)

Jinak, můj problém se žádnou vaší radou zatím nevyřešil ... zkusím to ještě popsat trochu jinak ... nějak se mi prostě podaří otočit editačním prostorem a zároveň neotočit těmi pohledy Num3,1,7, ... myslel jsem, že ty pohledu jsou jakési "fixní kamery", které se otáčí spolu s celým prostorem. V podstatě by mi naprosto stačilo, kdybych se nějakým způsobem dostal do stavu při spuštění Blenderu - to je to co asi potřebuji.

Tomu nerozumim. Nikdy neotacic prostorem. Proste se jen na nej odnekud a hledis urcitym smerem. Num3,1,7, jsou defaultni pohledy. Pootocis si stiskem prostrednihio tlacitka mysi. Jde jen o to mit nekde uprostred obrazovky to na cem pracuji. Ja vlastne uz ted vubec nechapu, co jsi myslel tim "ztratil jsem se".

Autor:  Pitris [ pát srp 18, 2006 9:28 am ]
Předmět příspěvku: 

Bobs píše:
Ještě to zkusím popsat takhle ... po nějakém čase mého polochaotického pracování s Blenderem se mi podaří dostat do stavu, kdy Num1,3,7 ukazují zcela jiné pohledy než na začátku. Například, je "celé síť na kterou se kreslí" vzdálena a umístěna v některém z rohů 3D okna, ani jeden pohled neukazuje modrou osu ... nevím jak se vrátit zpět.

Ty defaultni pohledy (Num 1,3,7) pracuji tak, ze ze zorientuje smer pohledu a jeho rozsah se nastavi tak, aby tam bylo videt vse. Tedy ja Tvuj problem vidim tak, ze mas treba 2 objekty velikosti 2 jednotky od sebe vzdale 1000 jednotek. Pak je jasne, ze nic nevidis (dva male objekty hodne daleko od sebe). Zkus posunout ten druhy objekt k tomu prvnimu.
Postni sem ten soubour, ja se na to vecer kouknu.

Autor:  Pitris [ pát srp 18, 2006 10:01 am ]
Předmět příspěvku: 

Ne. Nech to tak jak to je. Spakuj to zipem a uloz to tady. Ja si to stahnu a pak to TADY SMAZEJ, aby to nezabiralo misto.

Autor:  Pitris [ úte srp 29, 2006 11:04 am ]
Předmět příspěvku: 

No a kde byl problem? Myslim, tohle vlakno by v budoucnu mohlo procitat vice zacatecniku (stejne to moc lidi nedela, ze) a myslim si, ze by stalo za to nejak ten problem uzavrit. Nekolik tady snazilo pomoct a me osobne by zajimalo, kde byl zakopany pes...

Autor:  AD [ úte srp 29, 2006 12:48 pm ]
Předmět příspěvku: 

pokud jsi odrotoval celou scénu, tak to mohlo být například po stisknutí prostředního tlačítka myši ( nebo adekvátní kombinaci kláves), ale tam dochází k rotaci okolo zvoleného "středu" scény. U starších verzí tento režim zůstával někdy aktivní i po uvolnění kolečka. Střed umístíš tak, že dáš 3dkurzor do místa, kolem kterého chceš rotovat a stiskneš C . Pak můžeš zase kurzor přemístit podle potřeby jinam.

Zřejmě jsi si nechtíc posunul "střed" mimo scénu a proto jsi se tam nedostal ani po stisknutí NUM 1,3,7 atd... , protože všechny zobrazí příslušný pohled právě ke středu.

Autor:  Pitris [ úte srp 29, 2006 12:53 pm ]
Předmět příspěvku: 

Bobs píše:
No, to posouvání celého prostoru jsem popsal, asi je něco i na jeho rotaci, což se mi podařilo nějak zmačknout, asi. Pokud se mi to ještě někdy stane, dám to sem ... pokud najdu co asi bylo problém tak to odzkouším a napíšu to sem.

Daval jsem Ti svuj mail. Tak mi to prosim Te posli, ja se na to kouknu a napisu tady reseni. Dik.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/