blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Vyříznutí koleÄ
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=3208
Stránka 11

Autor:  Zealot [ sob črc 22, 2006 7:04 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyříznutí kolečka do plane a navod na kolo od auta

kubas píše:
prosim pomozte mi
1. jak mam vyriznout kolecko do plane?

2. nevite o tutorialu na kolo od auta?

Predem diky


No k tomu prvnimu.... da se to udelat tak ze oznaci plane v edit modu a das DEL (nebo X) a vyberes only faces... tim odstranis face... pak do stejne "roviny" v jake je plane vlozis CIRCLE (vse v jednom meshi(objektu)). O5 v edit modu oznacis plane aji circle (vsechny vertexy) a das shift+f, tim se ti to vyplni a v plane zustane pouze dira ve tvaru "kolecka".
Nevim jesli tohle spravnej zpusob, ale da se to tak udelat.

Autor:  Genom [ ned črc 23, 2006 10:18 pm ]
Předmět příspěvku: 

1. Já bych na to šel asi takhle
- buď bych u plane smázl v edit modu "X => Only Face" a pak extrudoval označený 4 vertexy doprostřed a aplikoval subsurf

- nebo bych v edit modu označil všechny vertexy,pak bych dal subdivide tak 3x,smázl prostřední 4 facy...popř. víc a upravil do požadovaného tvaru...čili kruhu...

2. jeden tutor sem našel...stačí se tady na téhle stránce podívat do blender linků,nebo CG linků...

http://www.3dgrafik.cz/tutorialy/tutorial.php?c=26

Autor:  pedu [ čtv črc 27, 2006 11:17 am ]
Předmět příspěvku: 

Čo takto cez Boolean? Rozdeliť si plane (subdivide multi), aby tá diera bola o málo menšia, ako otvor. Vyrobiť si valec a odčítať ho (w difference) od plane. Mal by byť čo najnižší, lebo tieto funkcie dosť blbnú.

Ak z valca niečo ostane, treba vymazať facy, čo sú navyše (mimo rovinu).

Výsledok:

Přílohy:
x.png
x.png [ 6.36 KiB | Zobrazeno 677 krát ]

Autor:  AD [ čtv črc 27, 2006 5:55 pm ]
Předmět příspěvku: 

pedu píše:
Čo takto cez Boolean? Rozdeliť si plane (subdivide multi), aby tá diera bola o málo menšia, ako otvor. Vyrobiť si valec a odčítať ho (w difference) od plane. Mal by byť čo najnižší, lebo tieto funkcie dosť blbnú.

Ak z valca niečo ostane, treba vymazať facy, čo sú navyše (mimo rovinu).

Výsledok:


takže jsi oklikou došel k tomu co by vzniklo Zealotovým postupem rychleji a bez nedostatků, které vytváří booleans ...

...těm je zatím stále lepší se vynout ... jak to jen jde ...

Autor:  pedu [ pát črc 28, 2006 7:38 am ]
Předmět příspěvku: 

Isteže ten postup je jednoduchší - teda pokiaľ sa dá ľahko dostať kružnica do tej istej roviny a pokiaľ "plane" nemá viac facov tam, kde má byť výrez. Aj keď je boolean naozaj dosť defektný, v tomto prípade robí celkom dobré výsledky:

Přílohy:
x.png
x.png [ 12.73 KiB | Zobrazeno 641 krát ]

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/