blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Animace 2 objektu a vyrez koule? http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=3102 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Chita [ čtv čer 22, 2006 12:15 pm ] |
Předmět příspěvku: | Animace 2 objektu a vyrez koule? |
Mel bych nekolik otazek: 1. Kdyz chci udelat animaci tak aby se mi vystridali (zmenily dva objekty) takto: V pohledu ze shora mam napriklad plochu (cverec) necham ji rotovat podel osy "y" a po otacce o 90 stupnu (ze cverce je videt pouze "carka") chci cverec "vymenit" za kruh, tak aby pri pokracujicim otaceni rotoval uz pouze kruh...Snad sem to napsal pochopitelne....(cverec s kruhem jsou poze jako priklad)...Jak na to? 2. Jakym nejefektivnejsim zpusobem lze "vyrezavat" do koule? Napr. v Rhinu existuje prikaz "promintnout krivku na plochu" a kouli pak pote krivkou prorazit. Chtel bych vytvorit takto prorezanou kouli. V Rhinu se mi to podarilo, v Blenderu nevim jak na to... Predem dekuji za odpovedi. |
Autor: | Axel [ čtv čer 22, 2006 5:04 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
ad 2) TÅ™eba pomocà boolean operacÃ? Vložit kouli (Add, mesh, icosphere, zvýšit subdivision), pÅ™epnout do object modu, vložit válec (cylinder, protáhnout v ose, posunout mimo stÅ™ed koule, upravit rozmÄ›ry), vyselektovat spoleÄ
|
Autor: | Chita [ pát čer 23, 2006 11:10 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Mno s tim odecitanim je to dost problematicky..uz sem to zkousel. A vzhledem k tomu ze by mel vysledny objekt slouzit jako prezantacni logo graficke firmy mel by vypadat trosku k svetu... O niv nejde v podstate uz ho mam hotovy v Rhinu, akorat sem chtel vedet zda jde nejakym prijetelnym zpusobem vytvorit i v Blenderu.... No nic.... Ale mel bych jeste dva dotazy, kdyz vlozim do sceny krychly lze aplikovat na kazdou jeji plochu jinou texturu s rozdilnym mapovanim??? A jeste jedna vec, jak to v Blenderu funguje se zaoblovanim hran? Opet predem dekuji za odpoved. |
Autor: | Ethee [ pát čer 23, 2006 2:52 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
Moj pokus narychlo o vyrez v guli...samozrejme, chcelo by to dotiahnut ten tvar, ale urobit by to urcite slo (aj bez boolean). Kazdopadne sposob vytvarania je asi iny ako v Rhinu. Preto asi ani zaoblovanie hran tu nenajdes take ako ma Rhino (prip. dalsie softweri orientujuce sa k sfere CAD), ziadne vyselektovanie hrany a jej nasledne zaoblenie s roznymi moznostami. (opravte ma ak sa mylim) Tutorial ako dat na kazdu plochu kocky inu texturu mas hned na prvej strane diskuz.fora zvyrazneny: http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?t=966[/img]
|
Autor: | Chita [ ned čer 25, 2006 11:18 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
SUper, dekuji zatim za vsechny informace.....Ale prece jen jeste jeden dotaz.... Jak vytvorim napriklad dutou kouli o urcite tloustce steny? Konkretne pro priklad ktry jsem tu prezentoval....Dejme tomu ze koule ma prumer 60 mm a tlostka steny ma byt 3mm. Lze toho dosahnout? Opet dekuji za vsechny odpovedi... |
Autor: | 6xx [ pon čer 26, 2006 9:51 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Zaoblovani hran: pouzij modifikator subsurf, miru jeho pouziti muzes urcovat pri vyselektovani potrebnych edges a stisknuti Shift-E, tahem mysi pak urcis miru subsurfu. Tloustka: blender pouziva vlastni relativni jednotky, tak budes muset vsechno nejak prepocitat, jinak presne zadavani polohy je pomoci N. V prikladu ktery jsi sem napsal, bych to resil tak, ze bych si vypocital, v jakem pomeru jsou ty tloustky, extrudoval bych kouli dovnitr a pak pomalu (drzeni shift, BTW: ctrl posouva/meni velikost skokove v celych jednotkach) tu extrudovanou cast zmensoval a sledoval bych zmenu velikosti v levym dolnim rohu 3D view. PS: omlouvam se jestli pisu samozrejme veci. |
Autor: | Chita [ pon čer 26, 2006 10:01 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Super dekuji za radu, pokusim se o to....Extrudovanim by to snad melo jit. Jeste jednou diky! Apropo, ja sem v Blenderu jeste lama, takze pro me je kazda informace zajimava:) |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |