blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Animace 2 objektu a vyrez koule?
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=3102
Stránka 11

Autor:  Chita [ čtv čer 22, 2006 12:15 pm ]
Předmět příspěvku:  Animace 2 objektu a vyrez koule?

Mel bych nekolik otazek:
1. Kdyz chci udelat animaci tak aby se mi vystridali (zmenily dva objekty) takto: V pohledu ze shora mam napriklad plochu (cverec) necham ji rotovat podel osy "y" a po otacce o 90 stupnu (ze cverce je videt pouze "carka") chci cverec "vymenit" za kruh, tak aby pri pokracujicim otaceni rotoval uz pouze kruh...Snad sem to napsal pochopitelne....(cverec s kruhem jsou poze jako priklad)...Jak na to?

2. Jakym nejefektivnejsim zpusobem lze "vyrezavat" do koule? Napr. v Rhinu existuje prikaz "promintnout krivku na plochu" a kouli pak pote krivkou prorazit. Chtel bych vytvorit takto prorezanou kouli. V Rhinu se mi to podarilo, v Blenderu nevim jak na to...

Predem dekuji za odpovedi.

Autor:  Axel [ čtv čer 22, 2006 5:04 pm ]
Předmět příspěvku: 

ad 2) Třeba pomocí boolean operací?
Vložit kouli (Add, mesh, icosphere, zvýšit subdivision), pÅ™epnout do object modu, vložit válec (cylinder, protáhnout v ose, posunout mimo stÅ™ed koule, upravit rozmÄ›ry), vyselektovat spoleÄ

Přílohy:
gula.jpg
gula.jpg [ 7.88 KiB | Zobrazeno 537 krát ]

Autor:  Chita [ pát čer 23, 2006 11:10 am ]
Předmět příspěvku: 

Mno s tim odecitanim je to dost problematicky..uz sem to zkousel. A vzhledem k tomu ze by mel vysledny objekt slouzit jako prezantacni logo graficke firmy mel by vypadat trosku k svetu...
O niv nejde v podstate uz ho mam hotovy v Rhinu, akorat sem chtel vedet zda jde nejakym prijetelnym zpusobem vytvorit i v Blenderu....
No nic....

Ale mel bych jeste dva dotazy, kdyz vlozim do sceny krychly lze aplikovat na kazdou jeji plochu jinou texturu s rozdilnym mapovanim???
A jeste jedna vec, jak to v Blenderu funguje se zaoblovanim hran?

Opet predem dekuji za odpoved.

Autor:  Ethee [ pát čer 23, 2006 2:52 pm ]
Předmět příspěvku: 

Moj pokus narychlo o vyrez v guli...samozrejme, chcelo by to dotiahnut ten tvar, ale urobit by to urcite slo (aj bez boolean). Kazdopadne sposob vytvarania je asi iny ako v Rhinu. Preto asi ani zaoblovanie hran tu nenajdes take ako ma Rhino (prip. dalsie softweri orientujuce sa k sfere CAD), ziadne vyselektovanie hrany a jej nasledne zaoblenie s roznymi moznostami. (opravte ma ak sa mylim)

Tutorial ako dat na kazdu plochu kocky inu texturu mas hned na prvej strane diskuz.fora zvyrazneny: http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic.php?t=966[/img]

Přílohy:
logo_.png
logo_.png [ 32.26 KiB | Zobrazeno 494 krát ]

Autor:  Chita [ ned čer 25, 2006 11:18 pm ]
Předmět příspěvku: 

SUper, dekuji zatim za vsechny informace.....Ale prece jen jeste jeden dotaz....
Jak vytvorim napriklad dutou kouli o urcite tloustce steny? Konkretne pro priklad ktry jsem tu prezentoval....Dejme tomu ze koule ma prumer 60 mm a tlostka steny ma byt 3mm. Lze toho dosahnout?
Opet dekuji za vsechny odpovedi...

Autor:  6xx [ pon čer 26, 2006 9:51 am ]
Předmět příspěvku: 

Zaoblovani hran: pouzij modifikator subsurf, miru jeho pouziti muzes urcovat pri vyselektovani potrebnych edges a stisknuti Shift-E, tahem mysi pak urcis miru subsurfu.
Tloustka: blender pouziva vlastni relativni jednotky, tak budes muset vsechno nejak prepocitat, jinak presne zadavani polohy je pomoci N. V prikladu ktery jsi sem napsal, bych to resil tak, ze bych si vypocital, v jakem pomeru jsou ty tloustky, extrudoval bych kouli dovnitr a pak pomalu (drzeni shift, BTW: ctrl posouva/meni velikost skokove v celych jednotkach) tu extrudovanou cast zmensoval a sledoval bych zmenu velikosti v levym dolnim rohu 3D view.

PS: omlouvam se jestli pisu samozrejme veci.

Autor:  Chita [ pon čer 26, 2006 10:01 am ]
Předmět příspěvku: 

Super dekuji za radu, pokusim se o to....Extrudovanim by to snad melo jit. Jeste jednou diky!
Apropo, ja sem v Blenderu jeste lama, takze pro me je kazda informace zajimava:)

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/