blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Nataceni textur http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=3086 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Karl0s [ čtv čer 15, 2006 1:54 pm ] |
Předmět příspěvku: | Nataceni textur |
Prosim o radu jak natocit texturu na modelu??Zadny tutorial ve kterem by to bylo nemuzu najit A jeste mi nejde polozit textura na valec kolem dokola |
Autor: | Ragnos [ čtv čer 15, 2006 10:16 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nataceni textur |
Natočit texturu na model, záleží na mapování. Jedna možnost-Pokud to budeš mapovat na Empty a ten Empty objekt natočíš natočí se i textura. To potom dej v Map Input-Object a do volného políčka název Empty objektu, či objektu který bude pomocný pro mapování. Dá se tímto objektem určovat velikost a orientace textury. Další možnost, která mi přijde snažší a efektivnější je unwrapovat model a natočit uv mapu tak aby se ti na ni dobře promítla textura. To si potom najdi na netu někde tutorial na uvmaping případně LSCM(vím moc velká pomoc to není, ale rozepisovat tady celé uv mapování by bylo na dlouho). Co se týče toho že ti nejde položit textura na válec kolem dokola, mohl by jsi to více specifikovat co ti na tom nejde? Pokud nevíš jak na to zkusil bych Map Input-Tube... případně výše zmiňovaný uvmaping. |
Autor: | Karl0s [ pon čer 19, 2006 12:01 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Moc diky za radu,nejak se s tim snad poperu,i kdyz tyhle pojmy jsou pro me momentalne jeste neznamy U toho valce se mi otexturuje jenom na konci ten bok(to kolo) ale neroztahne se mi vubec po cely dylce... |
Autor: | Main [ pon čer 19, 2006 2:02 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Karl0s píše: Moc diky za radu,nejak se s tim snad poperu,i kdyz tyhle pojmy jsou pro me momentalne jeste neznamy
U toho valce se mi otexturuje jenom na konci ten bok(to kolo) ale neroztahne se mi vubec po cely dylce... V Material buttons jsou v záložce Map Input takové čtyři typy mapování (Flat, Cube, Tube a Sphere). Standartně je zamáčklé Flat, tak to zkus přehodit na Cube, nebo Tube. |
Autor: | Chita [ čtv črc 27, 2006 6:59 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Mam obdobny problem....Jak mam dosahnout toho aby se textura natacela spolecne s objektem? Uz jsme vyzkousel ruzne varianty a nic...Pro priblizeni: Kdyz mam napriklad krychli a na ni kolme pruhy, kdyz pak krychli natocim pruhy probihaji na jeji hrany pod uhlem natoceni...Jak tomu predejit? Predem diky! |
Autor: | pedu [ pát črc 28, 2006 7:13 am ] |
Předmět příspěvku: | |
To zasa záleží od toho horného mapovania. ORCO sa natáča s vlastným objektom - to by mohlo byť riešením. Osobne ma dosť trápi, že Nor sa natáča s kamerou. |
Autor: | Chita [ pát črc 28, 2006 9:55 am ] |
Předmět příspěvku: | |
To je prave to, uz sem vyskousel od globu pres nor a uv vsechno, ale porad jakoby se otacela jen krychle a textura zustavala na miste.... |
Autor: | pedu [ pát črc 28, 2006 11:26 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Skús poslať blend, ak nie je veľký. |
Autor: | Chita [ pát črc 28, 2006 12:06 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
tady je. Jde mi o ty pruhy na dvirkach te prvni skrinky....meli by byt rovnobezne s delsi hranou, ale v okamziku jak ta dvirka otocim pruhy se neotoci.... |
Autor: | pedu [ pát črc 28, 2006 1:32 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Bez suborov s texturami to nevidím, ale problém môže byť v tom, že na tých dvierkach sú až 3 materiály a mapovanie textúry meníš na nesprávnom. Ak nepomôže, pošli aj zazipované obrázky |
Autor: | Chita [ pát črc 28, 2006 1:38 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
textura je tady.tady i tohle uz sem kontroloval, nastavoval sem na spravnem materialu... |
Autor: | pedu [ pát črc 28, 2006 1:52 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja som to skúšal z iným obrázkom a keď som dal ORCO, tak to fungovalo dobre (úzke strany prvých dvierok sprava, inde som textúry nenašiel) Pozriem aj tieto textúry. |
Autor: | pedu [ pát črc 28, 2006 2:04 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
Mne to ide. Pre oba materiály (2 a 3) som nastavil:
|
Autor: | Chita [ pát črc 28, 2006 2:43 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
tak tedy nevim jak se ti to povedlo...me jde o tohle. Potrebuji aby pruhy meli stejny smer jako sipka, na vsech hranach.....Kdyz je dvirko regurelne rovne se souradnici neni problem, ale kdyz ho "otevru" textura dvirko "nenasleduje" ....ale kazdopadne ti moc dekuji za snahu o pomoc!Diky! |
Autor: | Chita [ pát črc 28, 2006 3:33 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak ted se mi to nejak zahadne povedlo pres UV...ale abych se prisznal porad nevim jak....nastavil sem misto ORCO UV, pak sem se prepnul do uv editoru...ale v podstate sem v nem nic neudelal jen sem si klikal na facy....tak nevim je mi to zahada...apropo..melo to vypadat takto. Jeste jednou diky za invenci:) |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |