Právě je sob dub 27, 2024 10:10 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Poradte prosim zacatecnikovi :)
PříspěvekNapsal: ned zář 05, 2004 9:24 am 
Offline
..............
..............

Registrován: úte črc 13, 2004 12:18 am
Příspěvky: 2550
Bré ránko
K tvým otázkám.

Jak jde v Blenderu pouzívat tu sedivou mriž?
tím myslíš přesněji copak, jestli je ta nějaký snap mód?

Jak vyriznout z telesa,ktere jsem udelal krivkou nejaky tvar?
Např křivku můžeš konvertovat do meshe <Alt>+<C>. Nebo z BezierCurve pomocí <c> udělat "kruhovou" křivku a v EditButtons jí dát tvar přes parametry Width:,Ext1:,Ext2: a BevResol:

Jde modelovat pomoci souradnic?
Modelovat pomocí souřadnic pokud tím myslíš vkládat body z klávesnice zajisté jde. Vytvoř si nějaký mesh objekt, např.v plane(přes <Space> Add->Mesh->Plane). Po vložení objektu, se ti automaticky přepne object mód do edit módu. Pomocí <del> nebo klávesy <x> si smaž všechny vertexy. Vkládání vertexů probíhá pomocí <ctrl><left mouse button>. Nastavení přesné pozice probíhá na vyselektovaném vertexu pomocí klávesy <n>. Vertexy se označují pomocí border select <b>+<left mouse button> a můžou se taky odoznačovat přes <b>+<right mouse button>.

Existuje nejaky uchopovaci mód?
Cad nepoužívám, ale asi máš na mysli například uchopovat objekty z těžiště. Z průniku nebo jak to nazvat apod. Tak o tom jsem v Blenderu neslyšel. Blender totiž nebyl vytvářen jako cad.

Vítáme tě zde :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned zář 05, 2004 9:46 am 
Offline
......
......
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 18, 2004 2:11 pm
Příspěvky: 843
Bydliště: Košice
Skoda ze si tu neprisiel skor. Nedavno tu totiz bola sutaz mosty :D .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon zář 06, 2004 8:30 am 
Offline
____
____
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 7:58 am
Příspěvky: 717
Bydliště: Prostějov
... na řezy je ideální v editačním režimu Shift + K a po zvolení ze dvou možností nakreslit křivku řezu, která se potvrdí Enter ... rozhodně se co nejvíc vyhni booleans... na první pohled se zdají funkční a vpořádku, ale bohužel ještě mají své mouchy a dělají v meshi binec... ono to jde vždycky udělat jinak a přitom stejně dobře :D

mám zkušenosti jenom s TurboCAD, ale myslím, že je to u ostatníéch CADů podobné....

...v Blenderu se postupuje dost odlišně/ a je mi bližší / ikdyž některé věci mi tu chybí /třeba definování pacovní roviny pomocí tří bodů/, ale i přesto se architektura dá dělat. Právě zkouším trošku jiný postup, než jsem na domy používal dosud. Dělám na vizualizaci budovy pro potřeby IZS (zabezpečení objektu) pro jeho grafickou nástavbu.

... zkouším extrudování půdorysu importovaného jako vektory do Blenderu. Jako nejlepší se mi zatím jeví formát *.ai. Jak se dostanu dál, tak sem hodím detailnější postup... pochopitelně na zveřejnění budu muset použít jinou budovu :wink:

...jejda, já pláááácám... :D ... no pondělí ráno... co by jste chtěli...

Upřesni, co Ti není jasné .... a hlavně projdi všechny TOLovi tutoriály. Jsou na starší verzi, což Ti jako začátečníkovi bude asi dělat potíže protože se toho dost změnilo, ale máš se kde zeptat :wink: :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte zář 07, 2004 12:49 pm 
Offline
____
____
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 7:58 am
Příspěvky: 717
Bydliště: Prostějov
tak to vezmu popořadě:

1/---mazání vertexů --- vyselektuj v editačním režimu (Tab) ty co chceš smazat ( budou žluté, pokud si nenastavíš jinak) .Selekci se dělá pravým tlačítkem myši, každý další ještě se stlačeným Shift a nebo nástrojem na selekci stisknutím B pro obdélníkový výběr, případně dvakrát stisknutéB pro kruhový výběr ( velikost se mění kolečkem myši, nebo +,- na numerické klávesnici. Tento režim výběru se ukončí dalším stiskem pravého tlačítka..... všechno se vybere, nebo se zruší jakýkoliv výběr tlačítkem A. No a pro úplnost se toto dá najít i v menu po stlačení mezerníku...

2/---řez tělesem--- řežou se pouze vyselektované edges, to znamená že hrana má vyselktovány vertexy na obou koncích... doporučuji si zapnout zviditelnění face a edge v nabídce (po stisknutí F9 v editačním režimu ) v Mesh Tools 1...

3/---obrázek do pozadí--- na liště s nabídkou vybrat View, dál Background Image aktivovat tlačítko a dál už Ti to bude určitě jasné... Jenom ještě, že se prokaždý pohled ( zepředu, zboku atd...) dá vložit jiný obázek... , takže nejdřív vyber pohled a pak teprve přiřaď obrázek...

4/--- jak na úsečky ---odmazat dva vertey z objektu Plane a nebo ji přidat... vyselektovat jeden vertex a pak držet Ctrl a levým tlačítkem myši přidávat další vertexy

5/--- rovnou křivku --- tak nevím přesně co tím myslíš ...

6/--- sloučit dva vertexy--- umístíš je blízko sebe a použiješ Rem Double (po stisknutí F9 v editačním režimu ), které najdeš v okénku Mesh Tools a ještě pro úplnost toleranci vzdálenosti slučovaných vertexů se mnění parametrem Limit. Použití této funkce je přímo povinností po booleans. I průnik dvou základních těles může vytvořit až několik set duplikovaných a proto zbytečných vertexů, což udělá v meshi pěkný binec

doufám, že to mám všechno dobře, protože to všechno dělám už automaticky a tak bych mohl něco přeskočit... :wink: :D :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 08, 2004 12:13 pm 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
Ahoj a vítej u nás:)

Pravoúhlý tvar z křivek- křivky jsou primárně v módu, kdy jsou pořád zaoblené. Pro rovné křivky vyselektuj jejich vertexy (resp. kontrolní body) a zmáčkni "v" (viz tutoriál na křivky hned na začátku seriálu o Blenderu na 3D scéně- zalamoval se tam tak vrchol gotického okna, ale funguje to i na úcečky z křivek:) )

Render do hladka- vyber ten dřík sloupu a v Edit Buttons (F9) klepni na Set Smooth

Protažení válce- vyselektuj válec a vle z do Edit módu (Tab), v něm vyselektuj vertexy jedné z podstav a jednodueš je přetáhni (G) do délky, jakou potřebuješ :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 08, 2004 1:30 pm 
Offline
____
____
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 7:58 am
Příspěvky: 717
Bydliště: Prostějov
TOL byl rychlejší... ale ještě něco dodám k vyhlazování...

selekcí vertexů se bohužel někdy vybírají i plochy, které ani zaoblit nebudeš chtít. Pak je potřeba udělat selekci náledujícím postupem...

stiskni v normálním režimu F , objekt zbělá, pak vyber face, které chceš zaoblovat ( klikni na první a ostatní klikej se stisknutým Shift) pak stiskni Tab ,aby jsi se dostal do editačního režimu a v nabídce F9 vybereš Set Smooth ( Solid pro vypnutí vyhlazování ), pak znovu Tab a hned F.... no a je to :D :D


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz