blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Co ovplyvnuje smer vertex normals ? http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2838 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Ethee [ pát dub 21, 2006 11:40 am ] | ||
Předmět příspěvku: | Co ovplyvnuje smer vertex normals ? | ||
Zdravim, mozte mi prosim niekto vysvetlit od coho zavisy smer vertex normal a ako sa da menit ? Chcel som nieco namodelovat pomocou DupliVerts, ale zistil som, ze zduplikovane objekty nemaju spravnu orientaciu. Tak som trochu experimentoval a zistil, ze to zavisi od smerovania vertex normals. Tak som si ich nechal vykreslit (v edit mode - MeshTools1 - Draw Vnormals) a zistil, ze ich smerovanie sa javi ako nahodne. Obrazok prikladam. Potreboval by som aby vsetky smerovali kolmo na tie steny, teda akosi zrovnane so suradnicovym systemom a zaroven smerom von. Teraz su niektore kolme na steny, len s roznou orientaciou a ine smeruju do toho bodu co je akysi zaciatok siete, neviem presny vyraz (taky ten fialovy bod na spodnej podstave, nie 3d cursor). Konkretnejsie: Na obrazku hrana v lavo hore. 3 normaly su kolmo von, 3 kolmo dnu a 3 sikmo von. Chcem vsetky kolmo von. Da sa to nejako zrovnat?
|
Autor: | Ash [ pát dub 21, 2006 11:58 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Daj si zobraziť normály fejsov a over, či sú všetky orientované na jednu stranu. Obrátená orientácia fejsov by mohla byť príčinou takýchto vertexových normál. |
Autor: | Ethee [ pát dub 21, 2006 12:57 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
V urcitych pripadoch pomoze pohrat sa s orientaciou face-ov, ale neda sa to pouzit ak je dany objekt len krivka, co je moj pripad Tu zverejneny obrazok je uz len vysledok experimentovania, lebo sa mi zdal nazornejsi.) A ani u objektov co maju face to nefunguje na 100%. Problemom su hlavne rohove vertexy. Zislo by sa mi nieco, kde by som potrebne vertexy vyselektoval a potom zadal smer ich normal. |
Autor: | AD [ pát dub 21, 2006 1:42 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
... nějak jsem nepochopil problém ...normála může směřovat dovnitř, nebo ven, což se dá v pohodě ovlivnit buďto přepočítáním normál, nebo selekcí face a převrácením, nebo přepočítání upravit... ... pokud jde o normály na vertexech tak je moc neovlivníš...na modelování to ani není potřeba, možná v gameblenderu?? .... blender se k vertexu chová jako k face, proto zobazuje ty normály na hranách....protože mu ale chybí vymezení roviny face, tak si pomůže celkovým vztahem k objektu , tedy k edge a face...( řekl bych, že toho využívá např funkce susuf, ale to je jen dohad ) ..... |
Autor: | Ash [ pát dub 21, 2006 1:51 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Normály vrcholov sú automaticky vypočítavané a na krivke smerujú vždy od centrálneho bodu krivky. Ak chceš, aby všetky normály smerovali jedným smerom, potiahni celú krivku dostatočne ďaleko od jej centrálneho bodu. |
Autor: | AD [ pát dub 21, 2006 1:58 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
...když křivku převedenou na mesh etruduješ do strany a následně nově získané vertexy smažeš, tak budou normály vertexů orientovány ne ke středu objektu, ale ke středu úhlu mezi dvěha hranami křivky...ale k čemu by to bylo potřeba ? ... |
Autor: | Ash [ pát dub 21, 2006 2:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
AD, hej, budú, ale len do momentu, kým neprejdeš do Object módu - vtedy sa znova prehodia do smeru od centra krivky. Takže dá sa použiť moje riešenie vzdialením od centra krivky, alebo extrudovať krivku a druhú líniu posunúť mimo záber kamery. A potrebné je to pre Dupliverts - aby mali duplikované objekty požadovanú orientáciu - určenú normálami vrcholov. |
Autor: | AD [ pát dub 21, 2006 2:57 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
máš pravdu pro dupliverts se zapnutým ROT to je potřeba ... to bude tím, že jsem to tak nikdy neřešil ...prostě tu křivku extruduj, ať máš kontolu nad normálami. Extruduj ji co nejvíc do strany, ať ti nezavazí, pak na výsledek uplatni -Make Duplicate Real- třeba přes mezerník, Transform,Clear/Aply , nebo zkratkou Shift+Ctrl+A .... a smaž co tam nepotřebuješ .... pokud si křivku i s připarentovaným objektem zduplikuješ a odložíš do jiné vrstvy, můžeš se v případě potřeby vrátit kdykoliv k výchozímu stavu |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |