blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Zbavení se nepříjemných stínů u shadowbufferového světla
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2782
Stránka 11

Autor:  Ragnos [ pát dub 07, 2006 9:59 am ]
Předmět příspěvku:  Zbavení se nepříjemných stínů u shadowbufferového světla

Tuším že se to tady někde řešilo, ale opravdu jsem to nenalezl. Rád bych se zeptal, když mám nastavený rozsah clista a cliend přímo na míru scény. Ale daný spot nasvětluje velkou plochu scény, jak zabránit tomu že některé stíny nezačínají přímo u objektů.

Nejspíše prvně zvětšit hodnotu Shadowbufferu, jakou doporučujete nastavovat velikost Shadowbufferu, vím že aspoň u mě je to do 4000 v pohodě, že se to neodrazí moc na rendertime, ale vyšší hodnoty už ano.

Dále nastavit větší hodnoty samplů a popřípadě soft. Popřípadě
zmenšit SpotSi na míru scény.

I přesto všechno mi tam ty škaredé stíny zůstavají.

Uniká mi parametr Bias, o kterém jsem něco málo na internetu našel, ale asi správně nepochopil. Podle toho co jsem přečetl by se mělo jednat o vzorek, kolik přechodů bude od CliSta do CliEnd. I přesto se přiznám, že v něm tápu.

Autor:  Ragnos [ pát dub 07, 2006 11:47 am ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem tak experimentoval a zjistil jsem že jistou variantou jsou raytracingové stíny, udělat si kopii shadowbufferového spotu převést na ray..tím se vykreslí stín i tam kde ho shadowbufferové světlo neudělá. A nebo v mém případě pokud chci simulovat sluneční světlo použít světlo Area, či si jenom vyrenderovat raytracingové Sun stíny a ty si v 2d editoru upravit podle sebe.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/