blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

ako kreslit polygon s uchytavanim jeho vertexov na grid ?
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2763
Stránka 11

Autor:  Ethee [ ned dub 02, 2006 11:26 am ]
Předmět příspěvku:  ako kreslit polygon s uchytavanim jeho vertexov na grid ?

zdravim,
mohol by mi prosim niekto poradit ako jednoducho kreslit polygonovu krivku ?
Moja predstava je jednoducho klikat na body mriezky, s tym aby sa mi to vertex automaticky uchytavalo na grid a vzdy pokracovalo (navazovalo) do dalsieho bodu az kym s retazcom neskoncim.
Zatial som prisiel len na pridanie napr. bezierovej krivky, tu skonvertovat na polygon, potom existujuce vrcholy poposuvat do potrebnych bodov a potom imho dost nesikovne pridavat na koniec retazca dalsie body cez Extrude, nesikovne je to v tom, ze kurzor mysi mi ukazuje inam nez kde vskutocnosti skonci bod krivky.
Aj pri posuvani vertexu krivky (grab), najskor vertex vyselektujem (RMB), potom stacim G, no vacsinou uz mam kurzor mysi mimo selektovaneho vertexu a tak opat musim inam mierit mysou a inde smeruje vertex. A neviem ako ho umiestnit (prichytit) na grid.
Asi na to existuje nejaky trik ... pls, poradte.

Autor:  Matajon [ ned dub 02, 2006 12:06 pm ]
Předmět příspěvku: 

Oznac si vertex a pak zmackni Shift+S -> Selection to grid ;)

Autor:  Ethee [ ned dub 02, 2006 2:22 pm ]
Předmět příspěvku: 

Citace:
Oznac si vertex a pak zmackni Shift+S -> Selection to grid

Dik za radu, ale to je prave ta "nesikovnost" ktoru som spominal. Namiesto toho, aby som 5x klikol niekam na mriezku a dostal 5-uholnik, musim vyselektovat vertex, zadat Extrude, niekam priblizne kliknut (dost naslepo lebo kurzor mysi je inde nez cielova poloha vertexu), potom Shit+S, vybrat Selection to grid, aby mi to zarovnalo na mriezku, a potom zase E atd. dookola. Ak ma mat polygon n stran a to n je vacsie cislo, tak to dost zdrzuje. Neda sa nejako zapnut, aby to "selection tu grid" bolo stale zapnute ?

Autor:  Matajon [ ned dub 02, 2006 2:37 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tak pri tom extrudovani drz Ctrl (posouvani jenom po castech velkych jako mrizka ;))

Autor:  kracho [ ned dub 02, 2006 2:58 pm ]
Předmět příspěvku: 

Vobec nemusis davat 'e', a potom posuvat s kursorom mimo(inak mne to nevadi),staci dat 'ctrl+LMB'kliknut presne kde chces, 'shift+s' a ides:-)

Edit: ad Matajon: alebo 'shift+ctrl' a to robis po mensich mriezkach.1/10

Autor:  Ethee [ ned dub 02, 2006 10:07 pm ]
Předmět příspěvku: 

dakujem za rady, presne toto som potreboval vediet
oba postupy su sikovne, kazdy v inej situacii, kazdopadne dobre ich vediet
pre mna na teraz je vyhodnejsie to co pisal Kracho, s tym, ze nedavam za kazdym bodom shift+S, ale len naklikam celu krivku a nakoniec vyselektujem vsetky vertexy cez "A" a naraz ich zarovnam shift+S. Ked su naklikane dostatocne presne pri priesecnikoch mriezky (co nie je problem) tak sa k nej daju hravo naraz uchytit. :D

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/