Když je zapnutý Ray, znamená to, že se počítá raytracing, který je obecně časově náročnější než starší scanline. Pokud máš ve scéně několik světel s raytracovanými stíny a k tomu i raytracované stíny, není divu, že výpočet může trvat poměrně dlouho.
Aby se renderovaly stíny, je třeba mít zapnuté:
- Rayshadow (poku teda necheme shadow-bufferované, které umí jen Spot) u světla
-v render button musí být zapnuté Shadows
-tam také musí být zapnuté Ray (neplatí opět pro shadow-bufferované stíny).
Co se týče rychlosti výpočtu, tak pár rychlých tipů pro kontrolní rendery:
- není potřeba počítat plnou velikost- v render buttons v paletce Render najdeš tlačítka 100%, 75%, 50% a 25% - když klikneš třeba na 50%, spočítá se pokusný render v polovičním rozlišení
- při lazení nasvětlení a stínů není potřeba mít zapnutý časově náročný antialiasing, vypni tedy tlačítko OSA (při lazení materiálů zase nepotřebuješ tak moc vidět raytracované stíny, takže je zase pak můžeš vypnout tlačítkem ray a zapnout si OSA zpátky)
-pokud Tě zajímá jedna konkrétní část obrázku, kterou chceš propracovat, můžeš vyrenderovat jenom tuto jednu část- zmáčkni v pohledu kamery Shift+b a tažením vyber oblast, kterou chceš renderovat samostatně (vypíná se pak tlačítkem Border v Render buttons
-pokud máš dvouprocesorovou mašinu, nebo alespoň multi-threading, zapni si Threads v Render buttons v záložce Output
|