blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

svetla, render a tiene
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2533
Stránka 11

Autor:  tol [ sob úno 18, 2006 3:25 pm ]
Předmět příspěvku: 

Když je zapnutý Ray, znamená to, že se počítá raytracing, který je obecně časově náročnější než starší scanline. Pokud máš ve scéně několik světel s raytracovanými stíny a k tomu i raytracované stíny, není divu, že výpočet může trvat poměrně dlouho.

Aby se renderovaly stíny, je třeba mít zapnuté:
- Rayshadow (poku teda necheme shadow-bufferované, které umí jen Spot) u světla
-v render button musí být zapnuté Shadows
-tam také musí být zapnuté Ray (neplatí opět pro shadow-bufferované stíny).


Co se týče rychlosti výpočtu, tak pár rychlých tipů pro kontrolní rendery:
- není potřeba počítat plnou velikost- v render buttons v paletce Render najdeš tlačítka 100%, 75%, 50% a 25% - když klikneš třeba na 50%, spočítá se pokusný render v polovičním rozlišení

- při lazení nasvětlení a stínů není potřeba mít zapnutý časově náročný antialiasing, vypni tedy tlačítko OSA (při lazení materiálů zase nepotřebuješ tak moc vidět raytracované stíny, takže je zase pak můžeš vypnout tlačítkem ray a zapnout si OSA zpátky)

-pokud Tě zajímá jedna konkrétní část obrázku, kterou chceš propracovat, můžeš vyrenderovat jenom tuto jednu část- zmáčkni v pohledu kamery Shift+b a tažením vyber oblast, kterou chceš renderovat samostatně (vypíná se pak tlačítkem Border v Render buttons

-pokud máš dvouprocesorovou mašinu, nebo alespoň multi-threading, zapni si Threads v Render buttons v záložce Output

Autor:  Matajon [ stř úno 22, 2006 5:13 pm ]
Předmět příspěvku: 

magica píše:
......


asi uz nemas puvodni .blend soubor, co ?

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/