blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
svetla, render a tiene http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2533 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | tol [ sob úno 18, 2006 3:25 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Když je zapnutý Ray, znamená to, že se počítá raytracing, který je obecně časově náročnější než starší scanline. Pokud máš ve scéně několik světel s raytracovanými stíny a k tomu i raytracované stíny, není divu, že výpočet může trvat poměrně dlouho. Aby se renderovaly stíny, je třeba mít zapnuté: - Rayshadow (poku teda necheme shadow-bufferované, které umí jen Spot) u světla -v render button musí být zapnuté Shadows -tam také musí být zapnuté Ray (neplatí opět pro shadow-bufferované stíny). Co se týče rychlosti výpočtu, tak pár rychlých tipů pro kontrolní rendery: - není potřeba počítat plnou velikost- v render buttons v paletce Render najdeš tlačítka 100%, 75%, 50% a 25% - když klikneš třeba na 50%, spočítá se pokusný render v polovičním rozlišení - při lazení nasvětlení a stínů není potřeba mít zapnutý časově náročný antialiasing, vypni tedy tlačítko OSA (při lazení materiálů zase nepotřebuješ tak moc vidět raytracované stíny, takže je zase pak můžeš vypnout tlačítkem ray a zapnout si OSA zpátky) -pokud Tě zajímá jedna konkrétní část obrázku, kterou chceš propracovat, můžeš vyrenderovat jenom tuto jednu část- zmáčkni v pohledu kamery Shift+b a tažením vyber oblast, kterou chceš renderovat samostatně (vypíná se pak tlačítkem Border v Render buttons -pokud máš dvouprocesorovou mašinu, nebo alespoň multi-threading, zapni si Threads v Render buttons v záložce Output |
Autor: | Matajon [ stř úno 22, 2006 5:13 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
magica píše: ......
asi uz nemas puvodni .blend soubor, co ? |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |