blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Zrcadlové odrazy
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2526
Stránka 11

Autor:  cpt.Hollister [ pát úno 17, 2006 3:10 pm ]
Předmět příspěvku: 

na zrcadlení je lepší použít raymirroring - v nastavení materiálu v záložce Mirror Transp zapni Ray mirror a posuvníkem RayMir nastav sílu odrazu

Autor:  drat [ pát úno 17, 2006 3:14 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Zrcadlové odrazy

[quote="Zlatovous"]1) Nevím, jak udÄ›lat Å¡achovnicovou podlahu. Stáhl jsem si přísluÅ¡nou texturu ale mám tam jen 4 velké Ä

Autor:  Matajon [ pát úno 17, 2006 3:14 pm ]
Předmět příspěvku: 

cpt.Hollister píše:
na zrcadlení je lepší použít raymirroring - v nastavení materiálu v záložce Mirror Transp zapni Ray mirror a posuvníkem RayMir nastav sílu odrazu


a jeste v Render buttons zasktrnout Ray ;)

Zlatovous píše:
1) Nevím, jak udělat šachovnicovou podlahu. Stáhl jsem si příslušnou texturu ale mám tam jen 4 velké čtverce, namísto spousty malých čtverečků.


v nastaveni textury mas 2 parametry (X-Repeat, Y-Repeat), kterymi nastavujes opakovani textury ;)

//edit: drat me predbehl :twisted:

Autor:  tol [ pát úno 17, 2006 4:05 pm ]
Předmět příspěvku: 

cpt.Hollister píše:
na zrcadlení je lepší použít raymirroring - v nastavení materiálu v záložce Mirror Transp zapni Ray mirror a posuvníkem RayMir nastav sílu odrazu


Lepší snad, snadnější určitě, ale umět používat env. mapy se pořád vyplatí- uložíš si je jako bitmapu a můžeš je upravovat v externím editoru , v animaci v mnoha případech jí stačí spočítat jednou a použít pro všechny framy (narozdíl od raymirror), u složitějších scén taky oceníš, že nemusíš čekat na spočítání odrazů při každém pokusném renderu (ray odraz pak spočítáš třeba až na finálním renderu)...

Tím chci říct, že i když od doby toho tutoriálu se hodně změnilo a máme raytracované odrazy, ignorováním enviromentálních map se člověk ochuzuje o užitečný nástroj... :)

Autor:  Matajon [ pát úno 17, 2006 7:53 pm ]
Předmět příspěvku: 

Zlatovous píše:
Díky, už jsem to udělal ale mám další problém. Koule, která by měla odrážet šachovnicovou Plane je příliš hranatá a tak je vyrenderovaný výsledek opravdu otřesně kostičkovaný a nedá se na to koukat. Jak můžu kouli zahladit?


Oznac si ji, a v Edit Buttons klikni na Set Smooth....
Kdybys chtel dokonale vyhlazeni, tak jeste v Edit buttons pridej modifikator SubSurf

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/