blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Modelovánà mmÃstnosti, jak tvoÅ™it stÄ›ny? http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2524 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | kracho [ pát úno 17, 2006 11:39 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Modelování mmístnosti, jak tvořit stěny? |
rozenek píše: Zdravím všechny,
nějak nevím jak popsat problém. V Blenderu jsem samouk ... to sme vsetci. Neviem co myslis nekonvexnym tvarom??? Normalne ked robis steny, respektive ked ja robim steny (kazdy to moze robit inak), tak si rob kazdu stenu zvlast nie celu izbu naraz, potom sa to blbo extruduje. Tie steny potom mozes spojit,coz ani neni nutne. |
Autor: | ded_obed [ pát úno 17, 2006 12:09 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
proč by to nešlo přes scale?? když máš cetre uprostřed (aspoň zhruba) tak by v tom neměl být problém ........... leda, že bys scaloval dovnitř a ten výklenek se zmenšil moc nebo dokonce zmizel => zkus scalovat ven |
Autor: | AD [ pát úno 17, 2006 12:31 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
nejjednodušší postup je myslet na to předem ...blender přímý nástroj na vytvoření tloušťky materiálu nemá...nebo jsem to nepostřehl, protože mám zažité určité postupy, takže to už neřeším... když dělám budovu podle výkresu, tak si vytvořím její půdorysný řez v místech, kde se nachází většina oken, dveří atd...na pozadí si pak umístím třeba čelní pohled na budovu (a podobně) a etruduji od tohoto místa nahoru a dolů ...některá místa je pak potřeba doladit ručně ...třeba vytvoření horizontálního překladu atd...
|
Autor: | Slange [ pát úno 17, 2006 5:09 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Extrude po normalach by mohol tiez fungovat. Oznac si vsetky polygony a najprv prepocitaj normaly ( bez toho to niekedy robi problemy ), potom extrude, alt + S ( zmena velkosti po normale ). |
Autor: | xixixao [ pát úno 17, 2006 5:39 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Slange píše: Extrude po normalach by mohol tiez fungovat.
Oznac si vsetky polygony a najprv prepocitaj normaly ( bez toho to niekedy robi problemy ), potom extrude, alt + S ( zmena velkosti po normale ). Mě to teda blbne i s tim... Vždycky mi to de jednou, ale podruhý už to je špatný, musim dát zpět a udělat to jednim krokem.... |
Autor: | AD [ úte dub 25, 2006 8:46 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
rozenek píše: ........... Měl bych k tomu jen drobný dotaz.
Jak efektivně (rychle a jednoduše) vytvořit ten půdorys? Spojováním rovin (plane)? Nebo je na to taky nějaká vychytávka?........ možností je několik ...můžeš na to použít křivky, převést na mesh.... ...můžeš to udělat řezáním a extrudování ploch ze základního plane ... ...osobně to řeším jinak .... půdorys si namaluju v Corel Draw a vyexportuju to ve formátu AI, který umí blender importovat ... tím získám křivky i s vyplněnými plochami a převedu je na mesh. Samozřejmě je možné použít i jiný program, který dodá vektorový půdorys v tom formátu. Já jsem na něj zvyklý a proto mi to v něm jde nejrychleji. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |