blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Začátek
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2503
Stránka 11

Autor:  Ragnos [ pon úno 13, 2006 6:41 pm ]
Předmět příspěvku: 

zkus se podívat na toto, možná ti to pomůže pro úplný začátek

http://www.blender3d.cz/forum/viewtopic ... 59&start=0

http://www.blender3d.cz/?q=zacatecnici01

Autor:  Ethee [ pon úno 13, 2006 7:35 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ak Ti neprekaza anglictina skus popozerat sem http://www.blender3d.org/cms/Documentation.628.0.html
kedysi som si stiahol: BlenderTutorialGuide1.pdf , mozem odporucat, len uz neviem adresu :( skus cez google zadat tento nazov, da to viacero odkazov

Autor:  Ethee [ úte úno 14, 2006 9:17 am ]
Předmět příspěvku: 

tu je link na ten Tutorial Guide:
http://download.blender.org/documentation/BlenderTutorialGuide1.zip

Autor:  Matajon [ čtv bře 02, 2006 10:48 pm ]
Předmět příspěvku: 

marty75p píše:
1 jak svarit protilrhle body na krivce tj uzavrit ji do kruhu atd.
2 jaka funkce nahrazuje hyper nurbs ze cinemy?tj zaobleni, ja prisel na nejaky subsurf ale ten mi pri plne hodnote zpomaluje render a pri predstave ze je tam nekolik takovych objektu ,no des
3a jak vlozit backgraund nebo predlohu do kazdeho wieportu jinou?kdyz vlozim do top tak je ve vsech wieportech

1 - Vejdi do edit modu krivky a zmackni C (melo by tu krivku uzavrit)
2 - ano, ta funkce je subsurf, ale nemusis ji nastavovat naplno, to opravdu strasne zpomaluje. Spis ji nastav na min, a pak si oznac objekt a v edit buttons klikni na Set Smooth (hladky prechod mezi plochami)
3 - nevim :biggrin:

Autor:  AD [ pát bře 03, 2006 9:19 am ]
Předmět příspěvku: 

Zdvojené body v meshi odstraníš tlačítkem Rem double ----> F9 - paletka Mesh tools v editačním režimu.

Hoď sem kdyžtak malý náhled na kterém uvidíme co máš přesně za problém . Usnadní to komunikaci.

Autor:  Ethee [ pát bře 03, 2006 9:34 am ]
Předmět příspěvku: 

jak do kazdeho viewportu iny background:
ak mas len jedno okno (3D view) a nastavis v nom Background Image (v menu okna - View) tak pri prepinani pohladu v danom okne (Top, Front, ... /numpad 1,3,7/) ti stale ostava ten isty podklad
mozes ale obrazovku rozdelit, a vytvorit si 2 (aj viac) okien s obsahom 3D view a v kazdom si nastavit iny pohlad (Top, Front, ...) a iny Background Image. Skusal som to teraz vo ver 2.41, funguje to.
Okno rozdelis: nastavis mysku na rozhranie okien (napr. 3D view a dole Buttons window) ako keby si chcel zmenit ich velkost, sipka sa zmeni na taku dvojitu, stlacis prave tlacitko, z menu vyberies Split Area a posunies hranicu tam, kde chces mat okno rozdelene.

Autor:  glown [ pát bře 03, 2006 1:41 pm ]
Předmět příspěvku: 

pokud jsem to spravne pochopil s tema bodama ke "svareni", klavesa kterou hledas je F, jako "fill", kdyz mas oznacene 2 body, vytvori mezi nimi novy edge, kdyz tri nebo vice, vytvori novy face. zachovaji se tak oba body a nevzniknou zadny doubly, takze je to asi to co hledas :) primo v krivkach jako bezier a nurbs to ale tusim fungovat nebude, musis ji mit v "poly" forme.

Autor:  KIWI [ pát bře 03, 2006 3:37 pm ]
Předmět příspěvku: 

když chceš svařit dva body tak je v editačním režimu vyber stiskni "W" a dej Merge a teď si můžeš vybrat jestli ten spoj těch bodů bude uprostřed mezi těma původníma bodama (At center), nebo na pozici kurzoru (At cursor)

Autor:  AD [ pát bře 03, 2006 10:23 pm ]
Předmět příspěvku: 

jdeš na to špatně ...nejdřív si rozmysli, co chceš udělat ....

... pokud chceš propojit dva wertexy ( body) a nejsou hned u sebe, tak použiješ F a vytvoříš mezi nimi edge ...a když vyselektuješ tři nebo čtyři, tak získáš rovnou face.....

... pokud potřebuješ ze dvou udělat jeden, vyselektuj je, nastav přiměřeně hodnotu RemDouble a použij...to je třeba případ, který jsi uvedl, kdy dodatečně extruduješ ze soudního edge....tak nebudeš mít žádné zdvojení ani vertexu, ani edge...po některých operacích ( třeba booleans) je uplatnění rem double na celý mesh dokonce nutností...

a ještě k tomu Remdouble ...nastavená hodnota je v jednotkách blenderu ...tedy absolutní, takže rozsah působení je potřeba ze začátku hledat zkusmo ...na velkém modelu (rozměrově) musíš použít větší hodnoty ...na malém ti může dělat potíže i když máš nastavenou nejnižší možnou hodnotu .....

Autor:  6xx [ sob bře 04, 2006 9:57 am ]
Předmět příspěvku: 

no, je dobry si resetovat pozici a orienaci pomoci Alt-A
Modifikator mirror zrcadli podle 3d kurzoru takze musis posunout 3d kurzor tak aby se ti to zrcadlilo ja ma. (pozn. pokud chces zrcadlit dve poloviny neceho aby byli hned vedle sebe tak se vyplati oznacit nejaky krajni vertex a zmacknout Shift-S center->selection)

Autor:  postolka [ sob bře 04, 2006 5:33 pm ]
Předmět příspěvku: 

...duplikovanych vertexu se zbavis tak ze oznacis vsecnhny vertexy (v editmodu - A) a pak W -> Remove Doubles.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/