blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

srovnání vertexů do řady
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2392
Stránka 11

Autor:  lz [ sob led 28, 2006 4:17 pm ]
Předmět příspěvku:  srovnání vertexů do řady

Potřeboval bych seřadit vertexy tak,aby tvořly přímku,přičemž je spojují edges,tzn tvoří všechny jeden objekt.Jde mi o to,že když vytvořím např.polovinu objektu a pak ji zkopíruju a zmirroruju,tak v případě že vertexy netvoří přímku tak při spojení polovin dělají neplechu.Jde to,popř. jak?

dík,
lz

Autor:  Ragnos [ sob led 28, 2006 4:19 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jasne oznacis si ramcove ty nesrovnane vertexy das scale podle osy napr x aby se zarovnavali a na numericke klavesnici zadas 0 a enter :)

popripade pokud chces zarovnat do dane osy tak si oznacis vertex v te ose das Shift+S Cursor to Select nastavis aby se bral centre objektu jako 3d kurzor oznacis ostatni vertexy ktere chces k danemu zarovnat a stejne jako minule scale podle osy num klavesnice a enter

Autor:  lz [ sob led 28, 2006 4:29 pm ]
Předmět příspěvku: 

Nevim jestli jsem tě dobře pochopil,ale tohle mi vždycky udělá třeba z desteti vertexů jeden:

Postup:
vyberu vertexy-border select [b]
dám "scale" podle osy z [s] a potom [z]
na numpadu dám [0]
zmáčknu Enter

Přílohy:
serazeni.png
serazeni.png [ 13.35 KiB | Zobrazeno 926 krát ]

Autor:  lz [ sob led 28, 2006 4:32 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ale to druhý funguje,je to trochu složitější ale to neva :) dík

Autor:  Ragnos [ sob led 28, 2006 4:42 pm ]
Předmět příspěvku: 

....to prvni funguje taky a spravne proste jsi to zarovnal podle osy z, tzn srovnal vertikalne misto horizontalne... kdyz se to zarovnava bez toho kurzoru tak se to zarovna do prumerne osy tech vsech vertexu a ne do dane osy...no nekdy se hodi jedno nekdy druhe, podle situace...

btw.bez Shift+S si nedokazu predstavit praci v Blenderu :)

Autor:  6xx [ sob led 28, 2006 4:43 pm ]
Předmět příspěvku: 

G_Taurus to myslel tak, ze ty vertexy oznacis a zmensis jejich velikost v pozadovanem smeru na nulu => zarovnaji se do primky

Autor:  lz [ sob led 28, 2006 4:44 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ale jo,já dem je je potřeboval zarovnat vertikálně,ale to sem nenapsal..No to je jedno,ale budu si to pamatovat.

Autor:  kracho [ sob led 28, 2006 7:08 pm ]
Předmět příspěvku: 

no pravze ked ich chces zarovnat vertikalne musis pouzit horizontalnu osu...v tom je ten vtip. Ten rduhy sposob je zbytocne komplikovany. ked to robis podla prveho a nevychadza ti to, skus zmenit osu a urcite to pojde.

Autor:  kaucukovnik [ sob led 28, 2006 8:48 pm ]
Předmět příspěvku: 

jeeee :) to je super. A ja to zarovnaval vetsinou od oka a nebo ciselne :)
Toto je daleko snadnejsi ;)

Autor:  lz [ sob led 28, 2006 9:28 pm ]
Předmět příspěvku: 

to kaucukovnik:já taky zarovnával od oka,ale když pak máš srovnat 30 vertexů ono tě to přestane bavit :)

Autor:  Ragnos [ ned led 29, 2006 3:18 am ]
Předmět příspěvku: 

kracho píše:
no pravze ked ich chces zarovnat vertikalne musis pouzit horizontalnu osu...v tom je ten vtip. Ten rduhy sposob je zbytocne komplikovany. ked to robis podla prveho a nevychadza ti to, skus zmenit osu a urcite to pojde.


jsem zapomněl dodat,že ten druhý způsob se hodí jenom v případě že to potřebuješ zarovnat k nějaké předem dané línii.

Autor:  kracho [ ned led 29, 2006 7:34 pm ]
Předmět příspěvku: 

G_Taurus píše:
kracho píše:
no pravze ked ich chces zarovnat vertikalne musis pouzit horizontalnu osu...v tom je ten vtip. Ten rduhy sposob je zbytocne komplikovany. ked to robis podla prveho a nevychadza ti to, skus zmenit osu a urcite to pojde.


jsem zapomněl dodat,že ten druhý způsob se hodí jenom v případě že to potřebuješ zarovnat k nějaké předem dané línii.


urcite to mozne je ale potom je jednoduchsie to urobit tym "prvym sposobom" a posunut to, mno je to otazka zvolenia vhodnej techniky. Niekedy verim ze sa hodi aj druhy sposob.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/