Právě je sob lis 30, 2024 12:52 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Modelovací techniky
PříspěvekNapsal: pon led 02, 2006 2:51 pm 
Offline
..............
..............

Registrován: úte črc 13, 2004 12:18 am
Příspěvky: 2550
Napadlo mě založit thread s modelovacími technikami, tak pokud máte ještě nějaké sem s nimi. Pouzil jsem primitivum cube subsurfovane a zasmoothovane. Je moznost v poslednich kroku prvniho obrazku nebo tam kde potrebujete udelat ostre hrany pouzit Weighted Creases Shift+E misto loopcutu nebo extrudovani. Tuto variantu doporucuji spise.(diky Ade,Tole a ostatni)

co je Alt + RMB popisovane dole v prikladech
AD píše:
...je to selekce po obvodu modelu navazujících hran, nebo faců ... nemusíš je pak vybírat postupně, ale pěkně naráz ...

a když použiješ Alt+Shift+RMB ( pravé tlačítko myši) tak k výběru můžeš přidávat další a další ...

... dost návykové a zpětně tě to nutí udržovat čistý mesh, aby jsi to mohl používat :lol:


AD píše:
a ještě obecně k tomu alt+RMB ... na ploše facu vyselektuje zpravidla podélný obvod ... pokud ho použijete na hranu, tak se výběr uplatní kolmo k ní ... v případě tohoto obrázku příčně, nebo podélně podle příslušné hrany...




Obrázek

Obrázek

Obrázek


Naposledy upravil Ragnos dne čtv led 05, 2006 10:52 pm, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte led 03, 2006 1:55 pm 
Offline
____
____
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 7:58 am
Příspěvky: 717
Bydliště: Prostějov
jestě by jsi mohl dopracovat variantu, kdy přes Shift E upravíš na příslušných hranách míru subsurfu, aby jsi vytvořil ostrý přechod a nevzniknou tak hrany zdvojené a podobné anomálie...

začátečníkům bych dvojité extrudování nedoporučoval ... kdo to má pak teturovat :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte led 03, 2006 9:14 pm 
Offline
..............
..............

Registrován: úte črc 13, 2004 12:18 am
Příspěvky: 2550
nekoho zaujaly ty zebra u toho myho aliena, ja jsem na ne sel takto. predem upozornuji ze je moznosti vicero a ze tohle je jenom jedna varianta. Vim ze by se to dalo udelat pres zebra zvlast jako samostatne objekty. A taky jsem si myslel ze je pouzivani trojuhelniku primo hrich, ale posledni dobou zjistuji ze tam kde to neni videt to vubec nevadi a usnadnuje se tim prace.

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte led 03, 2006 9:21 pm 
Offline
..............
..............

Registrován: úte črc 13, 2004 12:18 am
Příspěvky: 2550
ad:mas pravdu, ja jsem byl zvykly zahustovat jenom extrudovanim a loopcutem....takze jsem pro weighted creases pouzival cele facy... to je pro me vitana novinka je pouzivat jenom pro hrany. Uz ted nelituji ze jsem tento thread zakladal :)

k tomu alt+rmb chapu ho, ale nevim co tim myslis ty na obrazku jsem jenom zminil ze jsem ho pouzil k vyberu ve face modu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte led 03, 2006 9:27 pm 
Offline
____
____
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 7:58 am
Příspěvky: 717
Bydliště: Prostějov
to nebyla připomínka k postupu... já jsem nedávno jednomu začátečníkovi vysvětloval proč při alt+ RMB se mu to někdy vybere v podélné ose objektu a někdy v příčné ...tak jsem to hodil i sem...

....a navíc jak se dívám jsem nesmáznul kousek původního textu ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 05, 2006 8:42 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
Lidicky

u patyho obrazku u prvniho modelovani mi nak nejde extrudovat. Kdyz to extruduju a necham na miste a pak zvetsim nastrojem Scale tak to udela takovej patvar.

Kouknete na to. A chtel se, se zeptat jestli se neda nak automaticky loopcutovat. Napr. zadam mezery mezi rezy abych nemusel naklikavat. S tim alt+RMB je to super. Dikec


Přílohy:
Poznámka: poprve sem mel oznaceno vse. Podruhe po jednom.
sroub1.JPG
sroub1.JPG [ 62.72 KiB | Zobrazeno 864 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 05, 2006 12:42 pm 
Offline
____
____
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 7:58 am
Příspěvky: 717
Bydliště: Prostějov
... musíš to zvětšit po normále ... jestli se nepletu Alt + s

...automaticky se to nedá ...jenom Shift + Alt + RMB


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 05, 2006 5:19 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 07, 2005 11:21 pm
Příspěvky: 361
Bydliště: Fřýdek-Místek
Dobre zpracovany tutorial, akorat to cervene pismo se spatne cte... zkus tam dat raci cerne (i ta zelena byla lepsi nez ta cervena imho).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 05, 2006 8:22 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pon črc 12, 2004 7:55 pm
Příspěvky: 747
Bydliště: Praha
Sagi-nebo použíj modifikátor, pro velikost, chytni osu kterou nechceš měnit(tj tu podélnou) a táhni, exturdování proběhně jen ve dvou směrech...

jinak to s těmi dojnásohnými hranami na modelu je dost prasárnička :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 05, 2006 8:50 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
4AD: Zkratka funguje, jenom bych rad veddel vic o pojmu "Zvetsit po normale"

4Blitz: Jaky modifikator? Myslim ze nemusi bejt ty dvojity hrany vsude. Slo by prece pouzit CRASE? nebo ne?

4All: Ve starsi verzi bylo extrudovani v takovem panylku a bylo tam mnoho zpusobu. Napr. Beuty... atd. Co ktery znamena? Nebo to mam vyzkouset? :?
Mozna to je i v tehle verzi. Ja pouzivam "e"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 05, 2006 9:18 pm 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
2Sagi: no, říkal jsem to už i jinde na tomhle fóru, že právě ty dvojité hrany by tam neměly být nikde- jasně, když někde ukážete skvělej render, je každýmu ukradený, jak je to vymodelovaný. Něco jinýho ale je, když ty modely po vás bude texturovat, rigovat nebo animovat někdo jinej, prostě když děláte nějakej společnej projekt. Tam už je dobrý znát a dodržovat určité standardy a je dobrý se modelovat s nima učit už od začátku.

Takže nápad na tutoriál pěknej, ale pozor na to dvojité extrude, to je chyba, kterou je lepší si do modelačního stylu nezanášet (i když to funguje, o tom není sporu) :)

Beauty- to není k extrudování, ale k subdivide. Namísto na 1/4 se při zapnutí téhle fce facy rozdělují ma 1/2.

Zvětšení po normále- normála je vektor směřující kolmo od středu facu, je to taková lokální osa každého facu. Když máš třeba kouli, na které vybereš náhodně několik faců a extruduješ je po normále (zvětšení po normále je v podstatě extrude ve směru od originu objektu), tak se ty facy budou extrudovat ne ve směru kam táhneš myší, ale každá podél té své "lokální osy". Tzn. na té kouli vzniknou takové jakoby ostny :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 05, 2006 10:53 pm 
Offline
..............
..............

Registrován: úte črc 13, 2004 12:18 am
Příspěvky: 2550
Stahnul jsem ten prvni obrazek pryc,aby nematl ostatni az budu mit cas snad semka dodam misto nej verzi s weighted creases misto dvojitych hran.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát led 06, 2006 12:11 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pon črc 12, 2004 7:55 pm
Příspěvky: 747
Bydliště: Praha
Sagi píše:

4Blitz: Jaky modifikator? Myslim ze nemusi bejt ty dvojity hrany vsude. Slo by prece pouzit CRASE? nebo ne?



To bylo k tomu extrudování. Ale beru zpět, ono to fungovalo tak že v kombinaci shift+levé tlačíto myši a tahem modifikátoru ve směrů který neměl být ovlivněn šlo extrudovat jen ve dou směrech..což bylo hodně fajn nicméně už je ale zas všechno jinak a ta funkce tak nejde aktivovat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát led 06, 2006 4:13 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 30, 2005 1:50 pm
Příspěvky: 1316
Bydliště: Praha
Hele já nevim, ale já sem ty dvojitý hrany vyřešil prostě tak že sem je trochu vytáhl, takže nebyly nalepený na sobě, v čem to je špatně?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát led 06, 2006 4:36 pm 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
xixixao píše:
Hele já nevim, ale já sem ty dvojitý hrany vyřešil prostě tak že sem je trochu vytáhl, takže nebyly nalepený na sobě, v čem to je špatně?


Tebe neznepokojuje, že bys měl na modelu 2 hrany překryté přes sebe a opruz s jejich selektováním s tím spojený, nebo že bys měl zbytečné polygony navíc, které geometrii přidají jenom to, čeho jde docílit i jinak (třeba těma creases)?

To už tu smyčku navíc využiju na jemný bevel hrany, což je ostatně v 99 procentech případů realističtější přístup (žádnej objekt v reále nemá ostrou hranu, subatomární čepele ještě neumíme vyrobit) :)

Ale obecně- NENÍ to špatně, nic není špatně, pokud Tě to dovede k výsledku, jaký potřebuješ. Jenom to není nejelegantnější řešení a v případě, že bys takhle chtěl jednou dělat modely nejenom pro svoji potřebu, ale třeba jako zakázku (nebo i jen v rámci nějakého free týmu- prostě všude tam, kde by s tím modelem pracovalo víc lidí), tak Ti ho zadavatel vrátí pro nevyhovující topologii :)

Nerad bych, aby to tu vypadalo, že se kritizuju G_Taura, jeho snaha přispět svými vědomostmi je rozhodně chválihodná (takže to neber osobně, Martine :) ), jenom kritizuju postup, který imho do tutoriálu nepatří, protože do tutoriálů patří pokud možno standardní techniky, které vedou k optimálním výsledkům, nejenom vizuálním. Já jsem to ostatně taky kdysi (a právem) schytal za tutoriál na vázu, že jsem to dělal přes extrude a ne přes rotaci křivky, i když jsem došel ke stejnému výsledku :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz