blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Doladění sloupu
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2028
Stránka 11

Autor:  elerhc [ sob pro 03, 2005 12:59 am ]
Předmět příspěvku:  DoladÄ›ní sloupu

Admin edit- tyto příspěvky byly přesunuty jako nové téma z threadu "Za jak dlouho vymodelujete sloup vy?" ve fóru Vrbovna


cca 10-15 minut :P

ale je to prvni pokus o modelovani v blenderu :))) navic na notebooku, kde se mi pletou klavesy. tak mam snad nadeji. postupoval jsem podle tutorialu, takze tam nemam to zesileni uprostred, jak ho do toho valce pridat? nebo musim pouzit dva valce?

navic mam nejak svazanou kameru se sloupem a neumim ji oddalit :) tak jsme musel zmensit sloup :)

Obrázek

Autor:  tol [ sob pro 03, 2005 1:08 am ]
Předmět příspěvku: 

elerhc píše:
postupoval jsem podle tutorialu, takze tam nemam to zesileni uprostred, jak ho do toho valce pridat?


Tohle v těch prvních tutoriálech nenajdeš, protože to tehdy ještě Blender neuměl (teda tenhle postup s Knife, tehdy by se to dělalo jinak)
- vyselektuj facy toho válce
- zmáčkni klávesu "k"- objeví se menu, ze kterého vyber Knife (Midpoints)
- zaměřovač pod kurzorem se změní na malý nožík. Klikni s ním někam mimo sloup vlevo a pak mimo sloup vpravo tak, aby ten válec byl úsečkou, co takhle vytvoříš, proťat
-potvrď ENTER

Uprostřed válce se vytvoří nové vertexy, které oznaš a zvětši klávesou "s"

Autor:  elerhc [ sob pro 03, 2005 1:25 am ]
Předmět příspěvku: 

tol: diky, to slo jako po masle. mam jen jeste jeden dotaz. jak vyberu vsechny facy valce, aniz bych ho musel otacet a pridavat facy postupne?

Autor:  tol [ sob pro 03, 2005 1:35 am ]
Předmět příspěvku: 

elerhc píše:
tol: diky, to slo jako po masle. mam jen jeste jeden dotaz. jak vyberu vsechny facy valce, aniz bych ho musel otacet a pridavat facy postupne?


Od jisté verze má Blender 3 select módy (tohle v těch tutoriálech z prvních let tedy taky nenajdeš)- vertex, edge a face. Objeví se tehdy, když vlezeš do edit módu (Tab) a to na headeru 3D okna (viz obr. níže).

První ikona je vertex mod, druha edge a třetí face. Ta poslední, taková ta kostka se Ti zobrazí jen v zobrazovacíh módech Shaded a složitějších. Když je zapnutá, tak se Ti zobrazují jen ty facy, které můžeš opravdu vidět ze strany, ze které se na objekt díváš (tzn. např. u krychle nevidíš zadní stěny).

Tuto funkci vypni, abys viděl i facy na druhé straně objektu a zaktivuj Face select mode kliknutím na tu ikonku trojúhelníku.

Zmáčkni "b"- zaktivuješ tak Borde select tool. Funguje jako Marquee tool v Photoshopu nebo Gimpu, tažením vyber facy válce a postupuj dál jako výše.

Další, ještě jednodušší možností je, že vybereš jeden z vertexů válce a zmáčkneš "l"- to ale bude fungovat jen v případě, že vertexy válce nejsou facy, resp. hranami spojené s vertexy podstavy nebo hlavice, resp. že je ten sloup samostatná síť, byť v rámci jednoho objektu.

Jinak tyhle naše poslední příspěvky odříznu z tohoto threadu a přesunu jako nové téma do Otázek a odpovědí, hodí se to tam víc :)

Přílohy:
selectmody.gif
selectmody.gif [ 3.6 KiB | Zobrazeno 576 krát ]

Autor:  elerhc [ sob pro 03, 2005 1:38 am ]
Předmět příspěvku: 

supr diky

Autor:  Slange [ sob pro 03, 2005 1:51 am ]
Předmět příspěvku: 

Diky Tol, o tom "L" som nevedel. :shock: :D

Autor:  Ragnos [ sob pro 03, 2005 10:48 am ]
Předmět příspěvku: 

Dalsi moznost, kterou pouzivam, je rezani sloupu loopcutem Ctrl+R na sloupu a dvakrat potvrdit mysi a S jako scale. Vyhoda je ze nemusis oznacovat dane vertexy, protoze je mas po loopcutu uz oznacene.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/