blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Doladěnà sloupu http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2028 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | elerhc [ sob pro 03, 2005 12:59 am ] |
Předmět příspěvku: | DoladÄ›nà sloupu |
Admin edit- tyto pÅ™ÃspÄ›vky byly pÅ™esunuty jako nové téma z threadu "Za jak dlouho vymodelujete sloup vy?" ve fóru Vrbovna cca 10-15 minut ![]() ale je to prvni pokus o modelovani v blenderu ![]() navic mam nejak svazanou kameru se sloupem a neumim ji oddalit ![]() ![]() ![]() |
Autor: | tol [ sob pro 03, 2005 1:08 am ] |
Předmět příspěvku: | |
elerhc píše: postupoval jsem podle tutorialu, takze tam nemam to zesileni uprostred, jak ho do toho valce pridat?
Tohle v těch prvních tutoriálech nenajdeš, protože to tehdy ještě Blender neuměl (teda tenhle postup s Knife, tehdy by se to dělalo jinak) - vyselektuj facy toho válce - zmáčkni klávesu "k"- objeví se menu, ze kterého vyber Knife (Midpoints) - zaměřovač pod kurzorem se změní na malý nožík. Klikni s ním někam mimo sloup vlevo a pak mimo sloup vpravo tak, aby ten válec byl úsečkou, co takhle vytvoříš, proťat -potvrď ENTER Uprostřed válce se vytvoří nové vertexy, které oznaš a zvětši klávesou "s" |
Autor: | elerhc [ sob pro 03, 2005 1:25 am ] |
Předmět příspěvku: | |
tol: diky, to slo jako po masle. mam jen jeste jeden dotaz. jak vyberu vsechny facy valce, aniz bych ho musel otacet a pridavat facy postupne? |
Autor: | tol [ sob pro 03, 2005 1:35 am ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
elerhc píše: tol: diky, to slo jako po masle. mam jen jeste jeden dotaz. jak vyberu vsechny facy valce, aniz bych ho musel otacet a pridavat facy postupne?
Od jisté verze má Blender 3 select módy (tohle v těch tutoriálech z prvních let tedy taky nenajdeš)- vertex, edge a face. Objeví se tehdy, když vlezeš do edit módu (Tab) a to na headeru 3D okna (viz obr. níže). První ikona je vertex mod, druha edge a třetí face. Ta poslední, taková ta kostka se Ti zobrazí jen v zobrazovacíh módech Shaded a složitějších. Když je zapnutá, tak se Ti zobrazují jen ty facy, které můžeš opravdu vidět ze strany, ze které se na objekt díváš (tzn. např. u krychle nevidíš zadní stěny). Tuto funkci vypni, abys viděl i facy na druhé straně objektu a zaktivuj Face select mode kliknutím na tu ikonku trojúhelníku. Zmáčkni "b"- zaktivuješ tak Borde select tool. Funguje jako Marquee tool v Photoshopu nebo Gimpu, tažením vyber facy válce a postupuj dál jako výše. Další, ještě jednodušší možností je, že vybereš jeden z vertexů válce a zmáčkneš "l"- to ale bude fungovat jen v případě, že vertexy válce nejsou facy, resp. hranami spojené s vertexy podstavy nebo hlavice, resp. že je ten sloup samostatná síť, byť v rámci jednoho objektu. Jinak tyhle naše poslední příspěvky odříznu z tohoto threadu a přesunu jako nové téma do Otázek a odpovědí, hodí se to tam víc ![]()
|
Autor: | elerhc [ sob pro 03, 2005 1:38 am ] |
Předmět příspěvku: | |
supr diky |
Autor: | Slange [ sob pro 03, 2005 1:51 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Diky Tol, o tom "L" som nevedel. ![]() ![]() |
Autor: | Ragnos [ sob pro 03, 2005 10:48 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Dalsi moznost, kterou pouzivam, je rezani sloupu loopcutem Ctrl+R na sloupu a dvakrat potvrdit mysi a S jako scale. Vyhoda je ze nemusis oznacovat dane vertexy, protoze je mas po loopcutu uz oznacene. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |