blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

relative size of object
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=1867
Stránka 11

Autor:  mallox [ čtv lis 03, 2005 11:57 pm ]
Předmět příspěvku:  relative size of object

ahoj lidi..mam na vas takovy dotazik..
kdyz v blender3d vlozim krychli, tak mohu absolutne urcit jeji velikost (x,y,z) v nabidce transform preperties..dal mohu v edit modu oznacit jednu plochu a vytahnout ji, cimz se mi zmeni velikost objektu, ale hodnoty v okne transform properties zustanou nezmene..a to uz pak nemohu pracovat s absolutni velikosti..
mohl by mi prosim nekdo vysvetlit v cem je zadrhel? dekuji :roll:

Autor:  xixixao [ pát lis 04, 2005 4:19 pm ]
Předmět příspěvku: 

V ničem, tak to prostě je ;)

Autor:  6xx [ pát lis 04, 2005 5:04 pm ]
Předmět příspěvku: 

je to v tom, ze nastaveni velikosti neni absolutni, ale relativni vuci objektu. Takze treba honota x 1.5 neznamena, ze delka je 1.5 jednotky, ale ze je 1.5 krat vetsi nez puvodni delka.
aspon takhle to chapu ja

Autor:  tol [ pát lis 04, 2005 5:22 pm ]
Předmět příspěvku: 

6xx píše:
aspon takhle to chapu ja


A chápeš to dobře- velikost, rotace i umístění je v Blenderu relativní a vztahuje se vždy k původnímu objektu, tedy k tomu, jak byl do Blenderu vložen. Mesh je jen "podmnožinou" objektu.

Stiskem ctrl+A (apply size and rotation) objekt převedete na nový výchozí bod, tzn. pokud předtím byla veliksot nebo rotace např. 1,5 a 45 stupňů, bude po stisku 1 a 0 stupňů (ve všech osách) :)

Autor:  Matajon [ pát lis 04, 2005 5:24 pm ]
Předmět příspěvku: 

Citace:
Stiskem ctrl+A (apply size and rotation) objekt převedete na nový výchozí bod, tzn. pokud předtím byla veliksot nebo rotace např. 1,5 a 45 stupňů, bude po stisku 1 a 0 stupňů (ve všech osách)


kdyz uz sme u toho, nevite, kam se podelo "apply location" ???

Autor:  jm [ sob lis 05, 2005 11:14 am ]
Předmět příspěvku: 

do menu

jm

Autor:  Matajon [ sob lis 05, 2005 11:16 am ]
Předmět příspěvku: 

prave ze tam to neni :(

Autor:  jm [ sob lis 05, 2005 11:24 am ]
Předmět příspěvku: 

object> clear/apply > apply size rotation
(2.37-2.40alpha1)
jm

Autor:  Matajon [ sob lis 05, 2005 11:45 am ]
Předmět příspěvku: 

ale ja sem se ptal na location :wink:

Autor:  jm [ sob lis 05, 2005 11:54 am ]
Předmět příspěvku: 

sorry :oops:

jm

Autor:  mallox [ sob lis 05, 2005 5:31 pm ]
Předmět příspěvku: 

ted jsem psal dalsi prispevek ale pri psani jsem si to sam objasnil..tak vam vsem dekuji za nazorne vysvetleni.. :lol:

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/