blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

vzorek na povrchu.. prichycovani objektu
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=180
Stránka 11

Autor:  AD [ čtv srp 12, 2004 7:04 am ]
Předmět příspěvku: 

pokud jde o tu pneumatiku, tak když se na ni podíváš, tak jde o opakováníněkolika tvarů dokola. Ty vymodeluj jako jeden mesh ( mám na mysli jeden kus od každého tvaru vzorku a pak je z bočního, nebo horního pohledu duplikuj pomocí SpinDup - ten najdeš po F9 v záložce MeshTools. Nastavíš parametry pro rotaci na 360°, spočítáš, nebo odhadneš počet opakování a klikneš na SpinDup. Asi by to chtělo víc používat správná pojmenování jednotlivých položek, ale nemám teď blender k dispozici a z hlavy si nevzpomenu. Prostě to používám :? :lol: .

Průměr duplikování se řídí polohou 3D kurzoru( ten kruh ) vůči profilu.


Jinak, jestli potřebuješ něco víc rozvést, tak se stačí zeptat.

Autor:  Ragnos [ čtv srp 12, 2004 10:30 am ]
Předmět příspěvku:  Re: vzorek na povrchu.. prichycovani objektu

BIITER píše:
plz jak mam udelat vzorek treba jako je na pneumatice nebo jako ryhy na pet lahvi (aquila) (nebo jina) a je neco jako align abych dostal dva objekty k sobe... nebo treba jak oprit viko o okrabici.....


A pokud jde o alling, ten v blenderu jako takový není, ale je na to jedna finta.

1.Vytvořte 2 objekty cube. Ten co chceme zarovnat k tomu druhému nazvu vedlejší a ten druhý hlavní.
2.U vedlejší cube zapneme edit mód, označíme hranu kterou chceme přirovnat dám <Shift+S>(Cursor->Selection).
3.Vypnu edit mód v edit buttons, zaktivuji Centre Cursor
4.Označím hlavní cube, zapnu edit mód
6.Označím stranu ke které chci ten druhý objekt zarovnat, dám <Shift+S>(Cursor->Selection), vypnu edit mód.
7.Označím vedlejší cube a v a dám <Shift+S> (Selection->Cursor).
8.Dám v Edit buttons Centre New a mám zarovnáno.

Autor:  tol [ stř bře 29, 2006 6:21 pm ]
Předmět příspěvku: 

blackrose- vyselektuj všechny vertexy náležicí rovině, kterou chceš upravit a vyrovnej ji pomocí nástroje scale v příslušné ose- zkrátka tak v té dané ose zmenšíš vzdálenost vertexů na nulu, takže bude plocha placatá. Nejlépe se to dělá pomocí manipulátoru, protože tak hned vidíš, kterou osu chceš upravit :)

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/