blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
vzorek na povrchu.. prichycovani objektu http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=180 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | AD [ čtv srp 12, 2004 7:04 am ] |
Předmět příspěvku: | |
pokud jde o tu pneumatiku, tak když se na ni podíváš, tak jde o opakováníněkolika tvarů dokola. Ty vymodeluj jako jeden mesh ( mám na mysli jeden kus od každého tvaru vzorku a pak je z bočního, nebo horního pohledu duplikuj pomocí SpinDup - ten najdeš po F9 v záložce MeshTools. Nastavíš parametry pro rotaci na 360°, spočítáš, nebo odhadneš počet opakování a klikneš na SpinDup. Asi by to chtělo víc používat správná pojmenování jednotlivých položek, ale nemám teď blender k dispozici a z hlavy si nevzpomenu. Prostě to používám . Průměr duplikování se řídí polohou 3D kurzoru( ten kruh ) vůči profilu. Jinak, jestli potřebuješ něco víc rozvést, tak se stačí zeptat. |
Autor: | Ragnos [ čtv srp 12, 2004 10:30 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: vzorek na povrchu.. prichycovani objektu |
BIITER píše: plz jak mam udelat vzorek treba jako je na pneumatice nebo jako ryhy na pet lahvi (aquila) (nebo jina) a je neco jako align abych dostal dva objekty k sobe... nebo treba jak oprit viko o okrabici.....
A pokud jde o alling, ten v blenderu jako takový není, ale je na to jedna finta. 1.Vytvořte 2 objekty cube. Ten co chceme zarovnat k tomu druhému nazvu vedlejší a ten druhý hlavní. 2.U vedlejší cube zapneme edit mód, označíme hranu kterou chceme přirovnat dám <Shift+S>(Cursor->Selection). 3.Vypnu edit mód v edit buttons, zaktivuji Centre Cursor 4.Označím hlavní cube, zapnu edit mód 6.Označím stranu ke které chci ten druhý objekt zarovnat, dám <Shift+S>(Cursor->Selection), vypnu edit mód. 7.Označím vedlejší cube a v a dám <Shift+S> (Selection->Cursor). 8.Dám v Edit buttons Centre New a mám zarovnáno. |
Autor: | tol [ stř bře 29, 2006 6:21 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
blackrose- vyselektuj všechny vertexy náležicí rovině, kterou chceš upravit a vyrovnej ji pomocí nástroje scale v příslušné ose- zkrátka tak v té dané ose zmenšíš vzdálenost vertexů na nulu, takže bude plocha placatá. Nejlépe se to dělá pomocí manipulátoru, protože tak hned vidíš, kterou osu chceš upravit |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |