blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Špinění
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=1558
Stránka 11

Autor:  xixixao [ ned srp 28, 2005 11:23 pm ]
Předmět příspěvku:  Špinění

Už sem to chtěl dlouho napsat, ale stále jsem na to zapomínal. Všude čtu, špinit, špinit, špinit... Nu dobrá, ale jak? Mohl by mi to někdo pls předvézt na nějaké konkrétní ukázce, ne jen říct - "Hoď tam pár Cloudů..." Díky!

Autor:  Genom [ pon srp 29, 2005 12:57 am ]
Předmět příspěvku: 

Záleží na danym typu objektu...dá se to udělat asi trojím způsobem...Buď použiješ nějakou fotku se špínou,nebo pomocí procedurálek,nebo si tu texturu nakreslíš sám... :wink:

Autor:  xixixao [ pon srp 29, 2005 2:19 am ]
Předmět příspěvku: 

Genom píše:
Záleží na danym typu objektu...dá se to udělat asi trojím způsobem...Buď použiješ nějakou fotku se špínou,nebo pomocí procedurálek,nebo si tu texturu nakreslíš sám... :wink:


Promiň, ale přesně takovouhle odpověď sem nechtěl :D. Jinak ale jsem zapoměl říct že mi jde o použití procedurálek...

Autor:  Spacewolf [ pon srp 29, 2005 8:26 am ]
Předmět příspěvku: 

[quote="xixixao"][quote="Genom"]Záleží na danym typu objektu...dá se to udÄ›lat asi trojím způsobem...BuÄ

Autor:  tol [ pon srp 29, 2005 8:26 am ]
Předmět příspěvku: 

xixixao: njn, ale jinou odpověď asi nikde nedostaneš- není žádnej univerzální způsob, jak zašpinit povrch toho kterého objektu- kaz, špína, rez atd. jsou něco, co v přirozeném prostředí vzniká určitou cestou a je na Tobě, jako grafikovi, abys tento proces stárnutí a interakce s prostředím vizuálně nasimuloval. Např. rez stéká, na povrchu kovové bedny, se kterou se šoupe a jinak manipuluje vznikají škrábance, na stůl sedá prach...

Není to technika, je to filosofie- nespokojit se s čistým materiálem a snažit se dodat mu nějakou patinu. Inspiraci najdeš všude kolem sebe.

Technicky se to provádí vrstvením textur, ať už procedurálních, tak bitmapových a to nejenom v difuzním kanále, ale i těch ostatních podle potřeby (bump, spec, ref...)
Tož tak:)

Autor:  jankoš [ pon srp 29, 2005 12:32 pm ]
Předmět příspěvku: 

jo, jak napsal Tol...jenom bych Ti navrhoval, aby ses vykašlal na procedurální a kresli to všechno sám (v Gimpu, Photoshopu,...) je to jednoduchý, na namalovanou texturu hodíš další vrstvu (fotku) a té vrstvě zapneš režim multiply (násobení)...to je univerzální, jinak se to liší...

Autor:  Ragnos [ pon srp 29, 2005 12:41 pm ]
Předmět příspěvku: 

Elbow píše:
na namalovanou texturu hodíš další vrstvu (fotku) a té vrstvě zapneš režim multiply (násobení)...to je univerzální, jinak se to liší...


nebo to same delat v Blenderu...me se posledni dobou osvedcilo pouzivani stencil, ktere urcuje kde ta spina bude.

Autor:  jankoš [ pon srp 29, 2005 12:45 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jo, to určitě, jenom když si to kreslíš přes "orco" mode tak máš vždycky 100% kontrolu nad tím, jak, jaká a odkud špína leze...A tohle upřednostňuju...

Autor:  xixixao [ pon srp 29, 2005 2:04 pm ]
Předmět příspěvku: 

G_Taurus píše:
Elbow píše:
na namalovanou texturu hodíš další vrstvu (fotku) a té vrstvě zapneš režim multiply (násobení)...to je univerzální, jinak se to liší...


nebo to same delat v Blenderu...me se posledni dobou osvedcilo pouzivani stencil, ktere urcuje kde ta spina bude.


Šlo by to stencil, trochu více přiblížit?

Autor:  tol [ pon srp 29, 2005 2:11 pm ]
Předmět příspěvku: 

xixixao píše:

Šlo by to stencil, trochu více přiblížit?


Přečti si tutoriál na planetu od Enrica Valenzy (překlad najdeš na hlavní straně tohodle serveru v sekci Tutorialy->Přeložené), používání Stencilu je tam vysvětleno:)

Autor:  Spacewolf [ pon srp 29, 2005 2:13 pm ]
Předmět příspěvku: 

tol píše:
xixixao píše:

Šlo by to stencil, trochu více přiblížit?


PÅ™eÄ

Autor:  Ragnos [ pon srp 29, 2005 2:29 pm ]
Předmět příspěvku: 

xixixao píše:
Šlo by to stencil, trochu více přiblížit?

Treba na zaspineni zdi jsem pouzil stencil, to znamena aktivoval pro proceduralni texturu musgrave..tato fce. funguje vzdy pro nasledujici texturu ktera byla pro spinu,takze se spina promitla na mistech kde byla proc.textura Musgrave..
Obrázek
nebo tady
Obrázek
Jinak to fakt pochopis z toho zminovaneho tutoru :wink: .

Autor:  viduka [ úte srp 30, 2005 9:51 pm ]
Předmět příspěvku: 

dalo by se jeste enjak priblizit spineni pres spec, ref atd. objasnit jekej to ma vliv apod.

Autor:  Genom [ stř srp 31, 2005 3:58 pm ]
Předmět příspěvku: 

Viduka:Nevim jestli to dokážu srozumitelně popsat,ale při použití spe,nebo ref mapy se ti určí přesný místo kde se ti bude světlo odrážet...

Nedokážu to úplně přesně vysvětlit,takže mě kdyžtak někdo opravte...

Autor:  tol [ stř srp 31, 2005 4:02 pm ]
Předmět příspěvku: 

viduka píše:
dalo by se jeste enjak priblizit spineni pres spec, ref atd. objasnit jekej to ma vliv apod.


Špinění možná nakonec není tak přesnej výraz , lepší by bylo popsat tuhle čiinost jako přidávání kazů- na materiálu nepracuje jenom špína, ale třeba když máš na železném materiálu rýhy, tak Ti v jejich ztvárnění může pomoci ta specularitní mapa, když máš třeba kamenou sochu, která má hodně ošoupanou jednu část (třeba ve Splitu je socha sv. Mikuláše, ke které se váže pověst, že když si pohladíš její palec, tak se tam jednou vrátíš- takže ten palec je od turistů totláně vyhlazenej :D ), tak Ti k tomu pomůže zase ta ref. mapa :)

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/