blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

radiozita
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=132
Stránka 11

Autor:  tol [ ned srp 01, 2004 3:09 pm ]
Předmět příspěvku: 

No přiznám se, že jsem si s Radiositou zas tak moc nehrál, co má Blender AO už je to imho zbytečně "drahý" výpoče, takže to co napíšu může být už teď trochu zastaralé (od té doby, co jsem radiositu zkoušel se na ni myslím jednou nebo dvakrát ve vývoji sahalo) a když tak mě někdo opravte :)

Nicméně- idea radiosity je taková, že se nejdřív spočítá radiosita, ta se zapíše do toho zhuštěného meshe, a až následně se přiřazují materiály. Čili je třeba zvolit opačný postup, než jaký jsi, předpokládám zvolil.

Kdyžtak koukni na tutoriál:
http://www.blender.org/modules/document ... x8625.html

PS:Přesunul jsem Tvůj dotaz z GameBlender fóra, protože toto je obecný dotaz na Blender a zde Ti někdo spíše odpoví (chodí sem zatím více lidí) :)

Autor:  Jan Železný [ pon srp 02, 2004 10:15 pm ]
Předmět příspěvku:  No nevím jistÄ›

Takže nevým jestli jsem to pochopil dobÅ™e ale radiosita asi v game enginu (mislím tím rpo blender) nelze použít. Nebo alespoň u her co jsem vidÄ›l aže jich nebylo málo není. StoprocentnÄ› to samozÅ™ejmnÄ› nevím. Jo a co se týÄ

Autor:  Ash [ úte srp 03, 2004 10:46 am ]
Předmět příspěvku: 

Radiosita ide použiť aj pre GameBlender (samozrejme predpočítaná a statická). Problém je naozaj s počtom vygenerovaných vrcholov a so spojením s textúrami. Oboje je riešiteľné cez skripty (možno už nejaké také existujú), treba ich pohľadať alebo napísať vlastné.
Jedna možnosť je skopírovať farby vrcholov z "radiositovanej" meshe do pôvodnej meshe (vtedy môže vadiť malý počet vrcholov pôvodnej meshe - radiosita bude veľmi hrubá), druhá možnosť je vypočítať UV súradnice pre vrcholy "radiositovanej" meshe podľa pôvodnej meshe (môže vadiť veľký počet vrcholov). Prípadne by sa dala "radiositovaná" mesh rozvinúť (unwrapovať) podľa UV súradníc, takto rozvinutá vyrenderovať a výsledok použiť ako textúru.

Autor:  tol [ úte srp 03, 2004 10:53 am ]
Předmět příspěvku:  Re: radiosita game

martincg píše:
dal som to preto do game lebo by som vypocet radiozity chcel pouzit na realtime aplikaciu


Uf, tak to se omlouvám, to mi nedošlo :(

Autor:  jm [ stř srp 11, 2004 4:27 pm ]
Předmět příspěvku: 

pokud pocitas "radiositu" do objektu tak je vyhodne mit objekt vice podrozdeleny aby tam mohly vyniknout vic prechody, ale ja osobne bych to resil texturama(optimalizace), doufejme ze se dockame multitexturingu a pak to bude pohoda.

jm

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/