blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Nevíte někdo jak na policejní maják?
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=11
Stránka 12

Autor:  Ragnos [ úte črc 13, 2004 2:00 pm ]
Předmět příspěvku:  Nevíte někdo jak na policejní maják?

Zkoušel jsem si hrát s Halo, se Spotlight a u materiálu majáku jsem nastavil emitor(aby svítil) a aby byl trošku průhledný a pořád to vypadá nic moc viz. zde
Obrázek

Autor:  AD [ úte črc 13, 2004 2:30 pm ]
Předmět příspěvku: 

... bude to tím, že maják nesvítí všemi směry. U starších typů uvnitř rotuje zakřivené zrcadlo ( někdy dvě zády k sobě) se žárovkou ( žárovkami). takže by jsi měl na majáku natavit dva meteriály... jeden bez emit a druhý s vyšším emit parametrem... pak doplnit jěště o modré spot světlo, osvětlující okolí a je to .... :wink:

taky by to zrcadlo mělo bát přes ten kryt trošku vidět.


... nové typy jsou zábleskové, ale ty u nás moc neuvidíš, protože jeden stojí přes 40 000..., ale je to otázka času, protože nemají mechanické díly ( spolehlivost) a hlavně nemají motorek ( déle vydrží na baterku s vypnutým zapalováním auta)

Autor:  SirThomas [ úte črc 13, 2004 3:00 pm ]
Předmět příspěvku: 

AD píše:
... bude to tím, že maják nesvítí všemi směry. U starších typů uvnitř rotuje zakřivené zrcadlo ( někdy dvě zády k sobě) se žárovkou ( žárovkami). takže by jsi měl na majáku natavit dva meteriály... jeden bez emit a druhý s vyšším emit parametrem... pak doplnit jěště o modré spot světlo, osvětlující okolí a je to .... :wink:

taky by to zrcadlo mělo bát přes ten kryt trošku vidět.


... nové typy jsou zábleskové, ale ty u nás moc neuvidíš, protože jeden stojí přes 40 000..., ale je to otázka času, protože nemají mechanické díly ( spolehlivost) a hlavně nemají motorek ( déle vydrží na baterku s vypnutým zapalováním auta)


Tak tomu říkám rozbor. :P

Autor:  tol [ úte črc 13, 2004 3:04 pm ]
Předmět příspěvku: 

Pokud Ti neběží o rendertime, tak bych si pohrál s raytracovanou translucency, aby to světlo fakt svítilo přes to sklo (nebo co to je), bude to pak dobře vypadat is tím zrcadlem, co o něm píše AD :)

Autor:  Ragnos [ úte črc 13, 2004 3:06 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tol:Dobrý nápad, ale mě by se to hodilo na tom mém scifi. Takže tam mi o čas bohužel jde.

Autor:  tol [ úte črc 13, 2004 3:10 pm ]
Předmět příspěvku: 

g_taurus píše:
Tol:Dobrý nápad, ale mě by se to hodilo na tom mém scifi. Takže tam mi o čas bohužel jde.


No pokud to bude svítit na malém prostoru a nebudeš trvat na tom, aby ty majáčky vrhaly stíny, alespoň ne moc daleko, tak to zase tolik času navíc nesežere vzhledem k tomu, že Blender i při zapnutém raytracingu pořád počítá hybridní metodou a raytracing tak render zpomalí jen na tom omezeném prostoru, kde je něco raytracovaného (teda u ray. odrazů to tak je určitě, u translucency to nemám ověřené pokusem, ale předpokládám, že to tak bude taky) :)

Autor:  AD [ úte črc 13, 2004 3:13 pm ]
Předmět příspěvku: 

na těch obrázcích jsou právě ty majáky zábleskové, tudíž směrové, ale ty by jsi potřeboval do toho krytu spíš rotační.... pokud se zadaří, tak bych ti zítra poslal fotku a možná i pajšlu...

Autor:  AD [ úte črc 13, 2004 3:18 pm ]
Předmět příspěvku: 

zatím to zkus třeba tady....
http://www.hit-hofman.cz/cz/katalog_02_550.htm

nabo mrkni do části majáky

Autor:  Ragnos [ úte črc 13, 2004 3:21 pm ]
Předmět příspěvku: 

AD píše:
na těch obrázcích jsou právě ty majáky zábleskové, tudíž směrové, ale ty by jsi potřeboval do toho krytu spíš rotační.... pokud se zadaří, tak bych ti zítra poslal fotku a možná i pajšlu...

AD:Né že bych chtěl být nějaký jazykový barbar, to teda né. Ale co myslíš tou pajšlou. Jinak díkec

tol:raytracovana translucency- nevím přesně na jakém principu to funguje, vím jen že to vrhá stín ovlivnění texturou materiálu skrz, které to světlo prochází. Je pro její funkčnost potřeba Raytracingových světel?

Autor:  AD [ úte črc 13, 2004 3:30 pm ]
Předmět příspěvku: 

g_taurus

.... promiń. :oops: ... pajšl = střeva = vnitřní mechanismus

Autor:  Ragnos [ úte črc 13, 2004 3:33 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jasný pohoda. Teďka už vím co to znamená, tak to klidně používej. :wink:

Autor:  tol [ úte črc 13, 2004 4:13 pm ]
Předmět příspěvku: 

g_taurus píše:
AD píše:
na těch obrázcích jsou právě ty majáky zábleskové, tudíž směrové, ale ty by jsi potřeboval do toho krytu spíš rotační.... pokud se zadaří, tak bych ti zítra poslal fotku a možná i pajšlu...

AD:Né že bych chtěl být nějaký jazykový barbar, to teda né. Ale co myslíš tou pajšlou. Jinak díkec

tol:raytracovana translucency- nevím přesně na jakém principu to funguje, vím jen že to vrhá stín ovlivnění texturou materiálu skrz, které to světlo prochází. Je pro její funkčnost potřeba Raytracingových světel?

Je potřeba raytracingových světel-tak to bude vrhat barevný stín skrz tu průhlednou hmotu, stín pak vrhá to otočné zrcadlo.

Ale jestli chceš ušetřit na výpočtu, tak bych tam možná jenom hodil objekt s jedním vertexem a nastaveným Halo, já tak dělám petrolejky, svíčky a podobné capiny a vypadá to když ne superrealisticky, tak alespoň atmosféricky :)

Autor:  Ragnos [ úte črc 13, 2004 7:42 pm ]
Předmět příspěvku: 

Dneska jsem na Blender nemel moc casu. Tady je tedy muj druhy navrh toho majaku. Nejspis to vyresim tim halo, protoze ty objekty budou celkem male, takze neni potreba videt jakym zpusobem sviti.

Obrázek

Pro jistotu url, protoze mujweb nepodporuje nejspis direct link
http://mujweb.cz/www/taura3d/majakkk.png

Autor:  SirThomas [ úte črc 13, 2004 7:55 pm ]
Předmět příspěvku: 

g_taurus píše:
Dneska jsem na Blender nemel moc casu. Tady je tedy muj druhy navrh toho majaku. Nejspis to vyresim tim halo, protoze ty objekty budou celkem male, takze neni potreba videt jakym zpusobem sviti.

Nepovedlo se ani jedno ani druhé. :!:

Autor:  Blitz [ úte črc 13, 2004 8:01 pm ]
Předmět příspěvku: 

g_taurus píše:
Dneska jsem na Blender nemel moc casu. Tady je tedy muj druhy navrh toho majaku. Nejspis to vyresim tim halo, protoze ty objekty budou celkem male, takze neni potreba videt jakym zpusobem sviti.


Pro jistotu url, protoze mujweb nepodporuje nejspis direct link
http://mujweb.cz/www/taura3d/majakkk.png


Podle mě, by mělo být to sklo průhlednější, a hlavně by měl být víc vidět ten zdroj světla(měl by víc zářit)

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/