blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Tutorial: backbuf, avi uvnitr blenderu
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=1005
Stránka 11

Autor:  LDi [ úte dub 26, 2005 11:23 pm ]
Předmět příspěvku:  Tutorial: backbuf, avi uvnitr blenderu

Tak, jelikoz se me na to pta moc lidi, tak sem se rozhod ze to napisu... i kdyz sou tutorialy na netu ale ja je nenasel.. a stejne nemam co delat...

Takze zakladni otazkou je co tim vlastne chceme udelat, tady popisu jeden ze zpusobu jak spojit natocenou vami realitu nebo cokoliv co mate v avi s
vytvory v blenderu...

Jelikoz mam hodne rad virtualdubmod, tak ho pouziju (kdo nechce, at si vylize pekac)...

Zacneme nejspis tim, ze vlozime avicko do pozadi blenderu... A protoze se mi nepovedlo jeste vlozit video komprimovane (nekomu to treba de,
ale komu ne jako me - viz dale) tak vlozime logicky video nekomprimovane.
Ted jak toho dosahnout - velice tezce: musite otevrit video ve virtualdubu, zmenit v polozce Video -> NORMAL RECOMPRESS, potom dat ve FILE ->
SAVE AS date nazev a pockate...

Obrázek

Otevrete Blender... No a tedka jde vo to, ze musite vytvorit novou texturu treba ve worldu (vono je to stejne jedno, protoze tu texturu bude pouzivat
stejne jenom to pozadi) s paramterem movie, zadate pocet snimku a uz mate skoro hotovo

Obrázek

ted jenom najedte na liste na
VIEW - > BACKGROUND IMAGE->
USE BACKGROUND IMAGE -> TEXTURE -> nazev vasi textury
.... no a melo by se vam tedka na pozadi objevit to videicko
(opakuji ze by to video melo (nemuselo ale prece jen) bejt nekomprimovane)...

Nooooo, tedka jeste musite vlozit to video do pozadi, aby to slo renderovat, ja to delam pres tzv backbuf...
Tak jak sem psal, pouzijme virtualdubmod: votevrte to vase nekomprimovane video ... FILE-> SAVE IMAGE SEQUENCE -> postupujte podle obrazku...

[img]http://blendement.wz.cz/screebshot[1].nastaveni.virtualdubu.jpg[/img]

nekam to velky ono ulozte a zase maximalizujte blender (nebo votevrte... nebo pokud vas to nebavi tak si ho vodinstalujte)...
V render buttons (F10) najdete vlevo nebo nekde tam tri pod sebou umistene pole : render, backbuf, ftype - z tohoz budem potrebovat prostredni,
kde zadate cestu k prvnimu obrazku z ty vasi sekvence...

[img]http://blendement.wz.cz/backbuf[1].scrnsht.jpg[/img]

pricemz staci zadat prvni pismenko souboru a misto cisel napsat #, tudiz pro ty kdo
to nepochopili - jesi mame soubor a0001, musite napsat a# (neboli a+mřížka pro ty co to nepochopili ani podruhe), zkuste zmacknout F12
(neboli RENDER) a jesi se vam tam neobjevi frame z vaseho avi, nebo ceho, tak postupujte od zacatku dokavad nepochopite ten jedoduchy postup
jak to cely funguje....

Muj prvni tutorial, ktery jeste k tomu pisu v nestrizlivem stavu mi prosim nekritizujte, az budu mit cas nebo prostor nekde na jinych strankach pro ty
jpegy abych na ne moh odkazat primo uprostred textu (neumim programovat, nevim jak to udelat), tak to dodelam...
DOUFAM ZE VAM TO ASPON TROCHU OBJASNILO JAK TO TAM FUNGUJE...
jsou lepsi zpusoby, ale ja je neznam, neboli jsou neopouzitelne a moc jednoduche :?

Hodne stesti pri nezdarenych pokusech vam preje LDi

Autor:  LDi [ stř dub 27, 2005 5:44 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tak sem vam to trochu poupravil, ted je to snad trochu koukatelny...
Doufam ze vam to pomuze...

Autor:  D@vi$ [ čtv dub 28, 2005 9:08 am ]
Předmět příspěvku: 

Doobry... dik :bigups:

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/